וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון דחוף היום בוועדת העבודה: מתי ישולמו המענקים לתושבי העוטף?

31.3.2024 / 7:49

התושבים פותו לחזור אבל עוד לא קיבלו מענק שיבה או מענק אכלוס; ועדת העבודה והרווחה תקיים היום דיון דחוף בעניין: הצפי הוא שמענקי האכלוס לינואר-פברואר ישולמו בשבועיים הקרובים, אבל הסכומים המשמעותיים באמת של מענקי השיבה, יגיעו במקרה הטוב אחרי פסח

עדויות קשות על אונס ואלימות מינית במלונות המפונים/ערוץ הכנסת

היום מלא חודש לחזרתם של המפונים מהעוטף לביתם, וכפי שנחשף ב"וואלה", הם עדיין לא קיבלו את "מענק השיבה" שהובטח להם, וגם המקדמות על חשבון התשלום עדיין לא הגיעו. הסיבה: בירוקרטיה וגרירת רגליים באוצר.

בעקבות העיכוב שלא נראה לו סוף עדיין, פנה בסוף השבוע שר העבודה והרווחה יואב בן צור ליו"ר ועדת הרווחה של הכנסת, ישראל אייכלר, לכנס בדחיפות את הוועדה כדי לדון בהסכם שנחתם באיחור רב מאוד, בין האוצר לביטוח לאומי, כדי שיסדיר את זכאות המפונים לא רק למענק השיבה, אלא גם למענקי האכלוס שמגיעים להם עבור החודשים ינואר ופברואר, שעדיין לא קיבלו. היום בשעה 12:00 יערך הדיון הדחוף, בתקווה לזרז את התהליך.

כאמור, ב-29 בפברואר התקבלה החלטת ממשלה, לפיה יתחילו התושבים לשוב לבתיהם, וכדי לתמרץ את עזיבת בתי המלון ופתרונות הדיור הזמניים, הוסכם על מתווה של מענק הסתגלות, שהיקפו מצטמצם ככל שהחזרה הביתה מאוחרת יותר, על פי מדרג.

מפונה יחיד שיחזור הביתה עד ה-14 במרץ, יקבל 15,480 שקלים, מענק של זוג יעמוד על כ-30,960 שקלים, זוג עם ילד 38,700 שקלים, זוג עם שני ילדים יקבל כ-46,400 שקלים, זוג על שלושה ילדים יקבל כ-54 אלף שקלים וזוג עם ארבעה ילדים יקבל כ-62 אלף שקלים של מענק. מבוגר שיבחר להמתין לסבב האחרון, ויחזור עד ה-7 ביולי, יקבל רק 1920 שקלים ו - 960 שקלים לילד.

יואב בן צור, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בן צור. ביקש לקיים דיון דחוף בוועדה/ראובן קסטרו

כדי לעמוד בלוחות הזמנים, הפעילה הממשלה הליך חקיקה מהיר, שכרוך בבירוקרטיה בת שלבים, שהראשון שבהם ניסוח הסכם של המדינה עם הביטוח הלאומי, שאמור להעביר את הכסף לתושבים, משם עבר לאישור מועצת הביטוח הלאומי, שמפרסמת הערות לציבור ואחרי שלושה ימים הוא חייב לעבוד לדיון בוועדת העבודה בכנסת ורק אז יחלו אנשי המחשוב של הביטוח הלאומי לעבודה על התאמות לתכנה, כדי שיוכלו להעביר את הכסף לחשבונות הבנק של התושבים.

כמו שזה נראה כרגע, מענקי האכלוס לינואר-פברואר, ישולמו במהלך השבועיים הקרובים, אבל הסכומים המשמעותיים באמת, של מענקי השיבה, יגיעו במקרה הטוב רק אחרי פסח וזה במקרה הטוב, מה שיקשה על החוזרים לביתם להיערך לקראת החג, כשהנטל הכספי של השיבה הביתה וקניות של ציוד ומזון נפל עליהם בלי שום עזרה ממשלתית.

שוב אנחנו עדים לאופן הכושל שבו מתקבלות החלטות ממשלה, בלי אסטרטגיה, הכנה מוקדמת, ובלי טיפת התחשבות וחמלה לאלה שפונו מבתיהם בגלל האסון וחזרו אליהם בעקבות לחץ לשלילת פיצוי מוגדל, שגם לו הרשויות לא מסוגלות לדאוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully