וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי המפוקפק של רגב מסתבך: הבג"ץ בדרך?

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 9:22

התנועה לאיכות השלטון דורשת לקבל מידע ופרוטוקולים על הליך בחירתו של עופר מלכה מקורבה של מירי רגב, לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה: "כיצד נתקבלה ההחלטה להמליץ על מינויו, אילו שיקולים בחנה ועדת האיתור, מה היתה שיטת הניקוד, והאם וכיצד נבחנה עמידתו בתנאי הסף?"

הקהל צועק "בושה" למירי רגב בוועידת הנדל"ן באילת/מערכת וואלה!

את זה מירי רגב לא תאהב: מינויו של עופר מלכה, המועמד שלה למנכ"ל רשות שדות התעופה הולך ומסתבך, וייתכן שיגיע בקרוב לבג"צ. בעקבות הפרסום בוואלה, לפיו מועצת רשות שדות התעופה אישרה את מינויו על סמך עמוד אחד של קורות חיים, ללא תאריכים ופירוט התפקידים בהם נשא בעבר, שלחה אתמול התנועה לאיכות השלטון מכתבים לחברי מועצת רשות שדות התעופה, חברי הועדה לבדיקת מינויים, ולחברי ועדת האיתור, בה היא מתריע בפניהם על אי התאמתו של מלכה לתפקיד לאור העובדה שאינו עומד בתנאי הסף, ועל כך שאישור מינויו לוקה בחסר.

במכתב צוטטו דבריו של הגורם במשרד התחבורה שאמר לוואלה, בעקבות אישור המינוי במועצת הרשות, "המועצה תפקדה כבובה של רגב. היא לא מילאה את התפקיד שלה כגוף אחראי על הרשות, לא ביצעה אפילו בדיקה בסיסית וצייתה באופן עיוור לבקשתה של שרת התחבורה, מה שהופך את תפקודה לבלתי מתקבל על הדעת. איפה יו"ר המועצה, יצחק גרשון? למה הוא לא בלם את החרפה הזאת".

התנועה לאיכות השלטון מאשרת כי המידע שהובא לפניה דל וחסר. "על פי הפרסומים, מועצת הרשות לא ביצעה אפילו בדיקה בסיסית למינוי והאסמכתא היחידה שעל בסיסה התקבלה החלטתה, הייתה מסמך קורות חיים לאקוני, שלא מעיד דבר לעניין מידת התאמתו של מר מלכה לתפקיד. בכך, עולה חשש כי המועצה הפרה את חובתה לפעול בנאמנות, בלא לשקול שיקולים זרים, בסבירות ובלא הפליה", נכתב שם.

התנועה לאיכות השלטון כותבת כי "נבקש לפנות אליכם בפניה דחופה זו, בבקשה לדעת כיצד נתקבלה ההחלטה להמליץ על מינויו של מר מלכה לתפקיד, לרבות אילו שיקולים בחנה ועדת האיתור, מה הייתה שיטת הניקוד בהליך הבחינה של המועמד, והאם וכיצד נבחנה עמידתו של מר מלכה בתנאי הסף שנקבעו למשרה. כן נבקש כי יועברו לנו האסמכתאות הרלוונטיות לעניין, לרבות פרוטוקולי דיוני הועדה והחלטת הוועדה בעניינו של מר מלכה , וכן האסמכתאות הנוגעות לעניין עמידתו )או אי-עמידתו( של מר מלכה בתנאי הסף, מלבד קורות החיים שצורפו כנספח ב' למכתב זה, ככל שאלו הוצגו בפניכם". בתנועה אישרו שפניה לבג"צ לפסילת המינוי עומדת על הפרק.

עופר מלכה, שירת בעברו במוסד ואביו מפקד תחנת משטרת חדרה, שעשוי להתמנות למנכ"ל משרד התחבורה עם כניסתה של מירי רגב לתפקיד השרה במשרד. 15 במאי 2020. שלומי גבאי
מלכה. "חשש כי המועצה הפרה את חובתה לפעול בנאמנות בלי לשקול שיקולים זרים"/שלומי גבאי

בחודשים האחרונים מקדמת שרת התחבורה מירי רגב, בכל הכוח את מינויו של עופר מלכה, איש ליכוד, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה במשך שנה, הוצנח על ידה למועצת רשות שדות התעופה, והתפטר ממנה כדי להתמודד על התפקיד הרם, כמנכ"ל שלה.

בעברו מלכה מילא כמה וכמה תפקידים, שהבכירים שבהם מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה ומנכ"ל משרד התחבורה, אבל אף אחד מהם לא עונה על התנאים הדרושים למינוי למנכ"ל רש"ת: נסיון ניהולי מוכח של חמש שנים לפחות, בתאגיד בהיקף עסקים של לפחות 500 מיליון שקל בשנה, או ניסיון ניהולי זהה בכהונה ציבורית בכירה. גם עבודתו בחברת "יאנדקס", כיועץ ובחברת הסייבר CYE, לא מספקת את הסחורה.

למרות אי עמידתו בתנאי הסף, צלח מלכה את ועדת איתור, אושר על ידי מועצת רשות שדות התעופה, כעת בוחנת את מינויו הוועדה למינוי בכירים, ומשם הוא אמור לעבור לאישור הממשלה ומינוי רשמי על ידי המועצה.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מוועדת האיתור לפרוס את שיקוליה, את שיטת הניקוד והאם נבחנה התאמתו לתפקיד. ממועצת רש"ת היא דורשת תשובה ממועצת הרשות על סמך מה אושר המינוי, ולוועדה לבדיקת מינויים פנתה בבקשה לפסילת המינוי של מלכה, לאור קיומו של חשש כבד, בדבר אי עמידתו בתנאי הכשירות שנקבעו לתפקיד, ובשל זיקתו האישית והבולטת לשרת התחבורה".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully