וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורות החיים החסרים שהציג המועמד של רגב: "המועצה תפקדה כבובה שלה"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 14:08

שרת התחבורה מירי רגב מתעקשת למנות את מקורבה עופר מלכה למנכ"ל רשות שדות התעופה, למרות שאינו עומד בתנאי הסף. לוואלה! כסף הגיע מסמך קורות החיים של מלכה כפי שהוצג למועצה שאישרה את מינויו: חסר, ללא תאריכים וללא פירוט

התשובה של מירי רגב מדוע היא לא מסירה את חסינותה/ארז הראל

כששרת התחבורה, מירי רגב, מחליטה למנות מישהו, היא הולכת על זה עד הסוף ולא רואה ממטר. בנמל אשדוד, למשל, זכה בכבוד אלי בר יוסף, המקורב ליו"ר ועד העובדי הנמל, שפקד 400 מהם לליכוד, כיהן כממלא מקומו של המנכ"ל שפרש והיה מיועד לרשת את כסאו. אלא שביולי החליטה ועדת האיתור שבר יוסף אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד, אבל הדבר לא ריפה את ידיה של השרה.

רגב מעכבת את עבודת ועדת האיתור בגלל המלחמה, וכך יוצא שעד לעצם הרגע הזה, וסך הכל במשך שנתיים במצטבר, ממשיך בר יוסף, שנקבע שחור על גבי ועדה שאינו מתאים לתפקיד, לנהל את הנמל כממלא מקום, על אפם וחמתם של דורשי רעתה. לא ממש משנה לה שתלונות על תפקודו הכושל הנמל ממשיכות להיערם, ואוניות נמלטות ממנו לחיפה, גם אם זה עולה ליבואנים יותר.

בחודשים האחרונים שרת התחבורה עסוקה בעוד מינוי שנוי במחלוקת, הפעם למנכ"ל רשות שדות התעופה. המועמד שאינו עומד בתנאי הסף הפעם, הוא עופר מלכה, איש ליכוד, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה במשך שנה, הוצנח על ידה למועצת הרשות, והתפטר ממנה כדי להתמודד על התפקיד הרם.

קורות חיים עופר מלכה. מערכת וואלה!, צילום מסך
קורות החיים שקיבלו חברה המועצה. "המועצה לא ביצעה אפילו בדיקה בסיסית וצייתה באופן עיוור לבקשתה של שרת התחבורה"/צילום מסך, מערכת וואלה!

נכון שבעברו מלכה מילא כמה וכמה תפקידים, שהבכירים שבהם מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה ומנכ"ל משרד התחבורה, אבל אף אחד מהם לא עונה על התנאים הדרושים למי למינוי למנכ"ל רש"ת: נסיון ניהולי מוכח של חמש שנים לפחות, בתאגיד בהיקף עסקים של לפחות 500 מיליון שקל בשנה, או ניסיון ניהולי זהה בכהונה ציבורית בכירה. גם עבודתו בחברת "יאנדקס", כיועץ ובחברת הסייבר, CYE, לא מספקת את הסחורה.

כדי להתמנות לתפקיד מנכ"ל רש"ת, על המועמד לעבור כמה משוכות: ועדת איתור, אותה הוא צלח משום מה, מועצת רשות שדות התעופה, שמייד נגיע אליה, הוועדה למינוי בכירים, שם הוא נמצא בבחינה עכשיו, ולסיום - אישור הממשלה ומינוי רשמי על ידי המועצה.

ונחזור למועצת הרשות, שלטענתה בחנה את הרזומה של מלכה, מצאה שהוא מתאים לתפקיד, אישרה את מינויו והעבירה אותו לשלב הבא. אלא שלוואלה! כסף הגיע צילום מסך, של המסמך היחיד שהוצג בפני חבריה, בבואם לבחון אם מלכה מתאים לתפקיד - קורות חיים כתובות ברישול וחסרות, שלא היה עובר במכולת שכונתית, ובטח ובטח ארגון גדול וחשוב כמו רשות שדות התעופה: בלי תאריכים, בלי פירוט של כמה זמן כיהן בכל תפקיד, ובלי יכולת אמיתית לתהות על קנקנו של המועמד.

"המועצה תפקדה כבובה של רגב", אמר לוואלה גורם במשרד התחבורה. "היא לא מילאה את התפקיד שלה כגוף אחראי על הרשות, לא ביצעה אפילו בדיקה בסיסית וצייתה באופן עיוור לבקשתה של שרת התחבורה, מה שהופך את תפקודה לבלתי מתקבל על הדעת. איפה יו"ר המועצה, יצחק גרשון? למה הוא לא בלם את החרפה הזאת?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עופר מלכה, שירת בעברו במוסד ואביו מפקד תחנת משטרת חדרה, שעשוי להתמנות למנכ"ל משרד התחבורה עם כניסתה של מירי רגב לתפקיד השרה במשרד. 15 במאי 2020. שלומי גבאי
מלכה. איש ליכוד, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה במשך שנה. הוצנח למועצה והתפטר ממנה כדי להתמודד/שלומי גבאי

תגובת משרד התחבורה: "דוחים את הטענות והדופי"

ממועצת רשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות שהוצגו ואת הדופי שהוטל בפעילות המועצה. מועצת רש"ת קיימה דיון ארוך ומעמיק בנוגע למינוי מנכ"ל לרשות, כפי שהיא עושה בכל סוגיה העולה בפניה. עופר מלכה עצמו הוזמן לדיון וענה על השאלות הרבות שהוצגו בפניו, ובכלל זה על נסיונו המקצועי וחזונו בתחומי הפעילות השונים של רש"ת. בהמשך הדיון התקיים ללא נוכחותו, כמקובל. מועצת הרשות רואה במלכה מועמד ראוי ומתאים לניהול רשות שדות התעופה לאור האתגרים העומדים בפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully