וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיתנים: למעלה מ-50% מהישראלים מפחיתים צריכת מזון מן החי

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:12

בכל בית שלישי בישראל אחד מבני המשפחה הוא מפחיתן. כך עולה מסקר חדש שבחן את העדפות התזונה הטבעונית בכלל ואת שביעות הרצון מגבינות טבעוניות בפרט, בקרב ישראלים

cucumber toast wtih greenvie garlic spread. green vie,
cucumber toast wtih greenvie garlic spread/green vie

כ-31% מהנשאלים מעידים על עצמם כי הם צמחונים, 16% מגדירים את עצמם כטבעונים ובכל בית שלישי בישראל אחד מבני המשפחה הוא מפחיתן. כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר רושינק, עבור יבואנית המזון NEOBRAND, שבחן את העדפות התזונה הטבעונית בכלל ואת שביעות הרצון מגבינות טבעוניות בפרט, בקרב הישראלים. הסקר נערך לרגל השקת מותג הגבינות הטבעוניות Green Vie בישראל.

ממצאי הסקר מגלים כי בקרב הישראלים מתרחב סגמנט של צרכני מזון מסוג "מפחיתנים", כלומר, צרכנים שמנסים להפחית ולצמצם צריכת מזון מן החי בתזונה היומית שלהם. המפחיתנים הם לא צמחונים וגם לא טבעונים, אבל הם משתדלים לצרוך פחות מזונות מן החי.

בקרב כלל המדגם, כ-16% מהמשיבים לסקר דיווחו כי הם מפחיתנים המשתדלים לצרוך פחות מזון מן החי. 23% אוכלים מזון מן החי פעם או פעמים בשבוע (ללא קשר לצמחונות).

בקרב המפחיתנים בלבד: (16% מכלל המדגם) 53% משתדלים להפחית צריכת מזונות מהחי, 31% הם צמחונים, 11% נוטים לתזונה טבעונית ו-5% הם טבעונים.

mushroomפסטת פטריות צילום gr stroganoff tagliatelle with greenvie parveggio. green vie,
פסטת פטריות עם גבינה טבעונית של מותג הגבינות הטבעוניות Green Vie/green vie

בכל בית שלישי - מתגורר מפחיתן

ממצאי הסקר מראים כי בכל משפחה גרעינית שלישית בישראל יש לפחות בן משפחה אחד שעונה להגדרה 'מפחיתן'. במשפחות בהן יש מפחיתן אחד לפחות, גובר הסיכוי ששאר בני המשפחה יפחיתו גם הם.

לשאלה 'האם אתה שוקל להפחית בשנה הקרובה, אכילת בשר/עוף/דגים/מוצרי חלב?' השיבו 23% מאלה שבמשפחתם יש מפחיתן שאכן יפחיתו ואילו בקרב כלל אוכלי מזונות מהחי, 14% השיבו שיפחיתו בשנה הקרובה אכילת מזון מן החי.

כשנשאלו "מתי התחלת להפחית באכילת מוצרי בשר/עף/דגים/מוצרי חלב"? השיבו 11% מהמפחיתנים כי התחילו להפחית רק בשנה האחרונה. 23% החלו בתהליך לפני כשנתיים-שלוש.

בקרב הטבעונים, המצב שונה: 9% מהם נכנסו לתהליך בשנה האחרונה, 15% לפני שנתיים-שלוש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
green vie קומפוזיציית מוצרים. green vie,
green vie קומפוזיציית מוצרים/green vie

לא מעוניינים לאכול בעלי חיים

מהי הסיבה העיקרית בגינה אנשים מפחיתים באכילת מוצרים מן החי? הסקר מצא שתי סיבות עיקריות להפחתת אכילה של מוצרים מן החי, בקרב טבעונים ומפחיתנים: מרביתם לא מעוניינים לאכול בעלי חיים ואת מה שהם מייצרים (65% מהטבעונים ו-57% מהמפחיתנים). סיבה נוספת קשורה לאורח החיים הבריא אותו מייחסים למפחיתנות (15% מהטבעונים ו-24% מהמפחיתנים).

מי הם הצרכנים שאוכלים גבינות טבעוניות? נתוני הסקר מראים שיעורים גבוהים יחסית של אכילת גבינות טבעוניות בקרב נשים, תושבי המרכז ואקדמאים.

באיזו תדירות, אם בכלל, אתה אוכל גבינות טבעוניות? כמחצית מהטבעונים השיבו כי הם נוהגים לאכול גבינות טבעוניות, מידי שבוע.

את הגבינה הטבעונית הם מעדיפים בכריך

מבין אלה שצורכים גבינות טבעוניות באופן קבוע, 79% מעדיפים לצרוך אותן בכריכים, 59% אוכלים את הגבינה עצמה עם קרקר או ביסקוויט, 49% אוכלים גבינות טבעוניות במאכלים מבושלים ו-49% אוכלים גבינות טבעוניות כתוספת על מנה. (המשיבים יכלו לנקוב ביותר מאפשרות אחת).

מרוצים מהיצע הגבינות הטבעוניות הקיים? כמחצית מהטבעונים והמפחיתנים אינם מרוצים מהיצע הגבינות הטבעוניות שהיה קיים עד היום בישראל.

על השאלה לגבי המחירים והמגוון ענו אלה שצורכים גבינות טבעוניות 0 גם טבעונים וגם מפחיתנים, והתשובות שלהם מדורגות באופן דומה: 93% מהטבעונים ו-68% מהפחיתנים טוענים שמחירי הגבינות הטבעוניות יקרים מידי, 67% מהטבעונים ו-58% מהמפחיתנים חושבים שהבעיה היא בטעמן של הגבינות, 46% מהטבעונים ו-34% מהמפחיתנים לא מרוצים מהמגוון המצומצם הקיים בשוק.

הסקר נערך באופן אינטרנטי, בקרב 500 משיבים שהם מדגם אקראי ארצי מייצג של יהודים בגילאי 18 עד 70 המחוברים לאינטרנט. איסוף הממצאים בוצע ב- 15-16 בפברואר 2024.

"בסקר ביקשנו לבדוק את העדפות התזונה של הצרכנים הטבעונים והמפחיתנים בישראל ואת שביעות רצונם מגבינות טבעוניות. גילינו כי מגמת ה"מפחיתנים" מתרחבת, כשבכל בית שלישי בישראל חי "מפחיתן" אחד לפחות ולמעלה ממחצית מהישראלים משתדלים להפחית צריכת מזונות מהחי", אומרת רעות וקנין, מבעלי NeoBrand.

"עוד גילינו, כי רוב המפחיתנים הישראלים אינם מרוצים מההיצע הקיים של גבינות טבעוניות, כמו גם מהמחירים והטעם שלהם. בהשקת הגבינות הטבעוניות של Green Vie אנחנו נותנים מענה כולל לצרכנים המפחיתנים והטבעונים גם בכמות המוצרים המגוונת (למעלה מ-20 מוצרים שונים), גם בטעמים ובמרקמים שלהן וגם בטווח המחירים הדומה למחירם של מוצרים מקבילים בקטגוריה.

נאוברנד מייבאת לישראל מוצרי מזון המספקים מענה לקהלים מגוונים הצורכים תזונה מיוחדת, כשתמיד אנחנו שמים לנגד עיננו את איכות המוצרים, הטעמים והמרקמים שלהם, במטרה לספק לצרכן את החוויה הקרובה ביותר לצריכת המקבילה התזונתית הרגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully