וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון נדהמו לגלות שאין כסף, תוכנית או מינהלת: "משקרים לנו, לא רואים אותנו ממטר"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 15:48

פרסום ראשון: לפני שלושה חודשים הובטח 3.5 מיליארד שקל לצפון ואתמול הבטיח נתניהו כי תוקם מינהלת ייעודית. ראשי הרשויות שכבר הציגו תוכנית לשימוש בכסף מגלים כי אין שום תקציב או רזרבה ששמורה להם, ובעצם אין כלום. מה כן יש? ניסיונות לפורר את פורום הצפון מבפנים

בווידאו: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024 15.01.2024/וידאו (עלה לשרת): עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

במסיבת העיתונאים שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא התייחס בין היתר גם לתושבי הצפון המפונים ואמר, "אחרי התייעצות עם ראשי היישובים בצפון, אנחנו עומדים להקים מנהלת מקבילה למה שעשינו בדרום, ונתייחס לצרכים האזרחיים שלהם וכמובן להחזרתם לבתיהם".

זו הפעם המי יודע כמה, שבה מפזר נתניהו הבטחות גדולות לתושבי הגבול הצפוני, האחרונה בהן היתה לפני כמעט שלושה חודשים, כשנפגש עם חברי פורום קו העימות והבטיח להם תקציב של 3.5 מיליארד שקלים לשיקום וחיזוק הצפון, שיעבור אליהם תוך כמה ימים.

אבל מתברר, שהבטחות כמו חול ואין מה לאכול. דבריו של ראש הממשלה אתמול, לא רק מטעים, אלא גם אינם נכונים, שלא לומר שקריים: לא רק שהכסף שהבטיח נתניהו לא עבר, לוואלה נודע כי הממשלה בכלל לא הקצתה בתקציב 2024, סכום צבוע שמיוחד לצפון, לא 3.5 מיליארד וגם לא מיליארד שקלים, כפי שנאמר בפגישות סגורות לראשי הרשויות. כך שנכון לרגע זה, אין בכלל תקצוב לתוכנית לחיזוק ושיקום הצפון.

מה שכן, ביום רביעי יקיים משרד רוה"מ "יום עשן לבן", כפי שניסחו זאת שם במייל שנשלח למשרדי הממשלה, שבו, כך נכתב שם, "ידונו בטיוטת 'תוכנית צפונה', שנועדה לתת מענה בטווח המיידי והקרוב ובתקציב עבור תכנית הפיתוח הרב שנתית לצפון".

חצי שנה אחרי פינוי היישובים, סיום העבודה על טיוטת התוכנית שתכין את התשתיות לחזרתם הביתה עדיין אינה נראית באופק, ואת התקציב שיממן אותה יקושש משרד רוה"מ ממשרדי הממשלה השונים, כל אחד על פי רוחב לבו. יש לשער שהסכומים שיועברו יהיו נמוכים באופן משמעותי מהבטחותיו של נתניהו, אם יעברו בכלל.

נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית,
נתניהו בפגישתו עם ראשי רשויות בנובמבר האחרון. "הממשלה איבדה אותנו, שהם לא יודעים מה זה הצפון, כולם נאלמו ונעלמו"/לשכת העיתונות הממשלתית

פנינו לאגף התקציבים שוב ושוב, בבקשה לדעת האם ישנו תקציב צבוע לצפון, רזרבה, או קופסא שמישהו הניח בצד, ובכמה מדובר. עד לרגע זה באגף תקציבים לא השיבו לנו. גם ניסיון לדלות פרטים מלשכתו של שר האוצר עלו בתוהו. אנשיו של בצלאל סמוטריץ' לא אישרו את קיומו של תקציב תוספתי לצפון.

גם דבריו של רוה"מ על הקמת "המנהלת" לצפון, כמו "מנהלת תקומה", היא זריית גז פלפל בעיני המפונים. ועדת המנכ"לים בראשותו של מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, פוזרה, במקומו הוצב בראשה מנכ"ל רוה"מ, יוסי שלי, שלא עושה דבר וחצי דבר בעניין, מאז גולגלה ועדת המנכ"לים לידיו לפני כחודש.

גורמים המעורים בפרטים מתעקשים כי הכסף אכן יעבור בסופו של דבר, וזאת אף שעד כה לא הוקצה הסכום. הגורמים אמרו לוואלה שהתוכנית לשיקום וחיזוק הצפון תעבור לאישור הממשלה ב-14 באפריל, וכי הכסף למימונה יעבור ממשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד האוצר, כפי שהנחה רה"מ ואושר בידי מנכ"ל משרדו.

כפי שנודע לנו, אין כל כוונה להקים מנהלת כמו תקומה לצפון וכאמור, גם טיוטא אין. ספק אם מישהו במשרד רוה"מ עיין בטיוטא שהציג "פורום קו העימות", שפירטה את צרכי היישובים והתושבים ויכולה היתה לחסוך עבודה ולקצר תהליכים, אם מישהו היה רוצה באמת להוציא את התכנית לשיקום וחיזוק הצפון לפועל.

וכאן אנחנו מגיעים לאמירתו של נתניהו על ה"התייעצות" עם ראשי הרשויות. כבר לפני שבועיים ביקשו חברי פורום קו העימות פגישה עם נתניהו וזו עדיין לא נקבעה. אף אחד אחד לא מתייעץ איתם, לא משתף אותם, וכשנמסרים להם נתונים, הם מעורפלים בכוונה תחילה. אתמול נחצה גבול, כשיוסי שלי, פנה לאחד מראשי הרשויות והציע להעביר לו תקציב מיוחד שמיועד "רק לו", בניסיון לפורר את פורום ראשי הרשויות מבפנים, ונדחה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה. 9 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
אזולאי. "אין שום מינהלת. ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה, הוא לא רואה איתנו ממטר ולא אומר אמת"/יואב איתיאל

"אין שום מנהלת", קובע דוד אזולאי ראש מועצת מטולה. בראיון ל-104.5 FM, רדיו צפון הוסיף, "ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה והוא לא רואה אותנו ממטר. הוא אמר שדיבר איתנו לגבי הקמת המנהלת ואגיד בעדינות שהוא לא אומר אמת. שאלנו אתמול בקבוצה הפנימית אם ראש הממשלה דיבר עם מישהו משמונת ראשי הרשויות המפונות, הוא לא דיבר עם אף אחד. מזה שהממשלה איבדה אותנו, שהם לא יודעים מה זה הצפון ושכולם נאלמו ונעלמו, זה כבר ידוע. אבל להגיד שתואם איתנו עניין המנהלת? זה כבר שקר גס".

גם משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות זועם. "הייתי אתמול בפגישה באוצר בה הצגנו את הצרכים הדחופים ביותר של היישובים המפונים ואלה הנמצאים תחת אז בלתי פוסקת", אמר לוואלה. "עד כה לא גובשה שום תכנית, למרות שחלפה כבר חצי שנה מתחילת המלחמה. גם התכנית שאנחנו הגשנו לא זכתה להתייחסות הולמת.

"הפגישה שתבענו לקיים עם ראש הממשלה לפני שבועיים והובטח שתיקבע תוך כמה ימים, לא יצאה אל הפועל. הצפון לא מעניין את הממשלה, תושבי הצפון נטושים, הממשלה איבדה את הצפון. משכך, אנחנו נקבל החלטה על הצעדים הבאים בהם ננקוט".

כאן המקום לומר, שהזלזול המופגן בכ-80,000 מפונים מהצפון ובראשי הרשויות שלהם, הוא תעודת עניות לרוה"מ, לממשלה, ולנו, אזרחי מדינת ישראל. אנחנו לא מוכנים לאבד את הצפון. מתברר שלממשלה לא איכפת שזה יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully