וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות ברשתות המזון: הישראלים נערכים לקראת איום אירני אפשרי

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 12:44

לאור עוצר היציאות בצה"ל וחשש גובר לקראת פתיחת מערכה קשה מול איראן, ניכרת מהבוקר תנועה ערה של רוכשים והצטיידות במוצרי מזון: "דאגתי לקנות שתייה ושימורים לשבועיים הקרובים לפחות"

בווידאו: נערכים לבאות? הקונים מצטיידים ומרוקנים את מדפי הסופרים/ראובן קסטרו

לאור עוצר היצירות בצה"ל והדריכות הגוברת לקראת התקפה אפשרית של איראן על ישראל, ניכרת התנפלות של צרכנים על רשתות המזון ברחבי הארץ. אזרחים רבים פוקדים את החנויות ואוגרים מצרכי יסוד, בדגש על מים ושימורים, מתוך חשש לתרחיש של עימות צבאי.

בסניפים של רשתות המזון הגדולות נצפו תורים ארוכים ומדפים מתרוקנים במהירות. מנהלי הסניפים מדווחים על עלייה משמעותית במכירות בימים האחרונים, במיוחד של מוצרים בסיסיים בעלי חיי מדף ארוכים.

"אנשים לא רוצים להישאר בלי מלאים בבית," מספרת אתי הלוי, תושבת תל אביב. "אני כבר דאגתי לקנות שתייה ושימורים לפחות לשבועיים הקרובים בסופר ליד הבית. עדיף להיות מוכנים לכל תרחיש."

גם ספקי המזון נערכים בהתאם. יבואנים מדווחים על הגדלת ההזמנות מצד הרשתות, והובלות מזון מגיעות בקצב גבוה יותר למרכזים הלוגיסטיים. עם זאת, גורמים בענף מבהירים כי אין מחסור במזון, והציבור יכול להיות רגוע.

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מדפים ריקים בסופר, לאחר ה-7/10. יבואנים מדווחים על הגדלת ההזמנות מצד הרשתות/ראובן קסטרו

דברים אלה מצטרפים לאזהרה אמש של בנק ישראל את הבנקים, על מנת שייערכו להתנפלות על הוצאת מזומנים מהכספומטים.

האזהרה הגיעה לאור זאת שבימים הקרובים צפוי להעלות פיקוד העורף קמפיין בתקשורת להכנת האוכלוסיה האזרחים לקראת הסלמה בצפון. אתמול בבוקר שלח בנק ישראל מייל בתפוצה רחבה לכל הבנקים, בו הדגיש, שעל אף שבקמפיין הטלוויזיוני לא מוזכרת המילה "מזומנים", אלא רק באתר פיקוד העורף, על מנת שלא לעורר תבהלה בציבור, עליהם להיות ערוכים למצב שבו יעלה הביקוש למזומנים.

מאחורי ההודעה הלאקונית, המנוסחת באופן מאופק וכמעט דיפלומטי, מסתתר החשש שמהתנפלות של הציבור על מכשירי הכספומט כדי להצטייד במזומנים. הפצתה באה כדי למנוע אירועי עבר של תבהלה שאחזה בו וגרמה להתנהגות לא רציונאלית, שעלולה היתה לפגוע ביציבות הבנקים והמערכת הכלכלית הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully