וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטשו את האלונקה: 64 ח"כים ערלי לב סגרו את הכנסת והמשיכו לכיוון המטוס

6.4.2024 / 9:00

שום ממשלה בעולם לא יכלה להרשות לעצמה לצאת במצב הגרוע ביותר בתולדותיה לחופשה תלושה מהמציאות. הסיבה העיקרית לבריחה מהפרלמנט היא החשש שהמשך הבחישות הפוליטיות יביאו לבחירות

עימות עם משפחות החטופים בכנסת: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך"/ערוץ הכנסת

ברוח ההגדה לפסח שבא עלינו לטובה, מומלץ לעצום עיניים לרגע ולשגר לאוויר את הקושיה הדמיונית הבאה: 64 מי יודע? יענה מי שיענה 64 אני יודע! 64 הם חברי קואליציית השחיתות שהחליטו בעיצומה של המלחמה לנטוש את האלונקה לחופשת בטן גב.

על האלונקה מונחים סוגיות כבדי משקל כמו יוקר המחייה החטופים והמלחמה בעזה אבל זה לא הפריע לפוליטיקאים לקחת על חשבוננו חופשה עד ה-16 למאי למנוחה ובילויים. הסיבה העיקרית לבריחה מהפרלמנט היא החשש שהמשך הבחישות הפוליטיות שיביאו לנפילת הממשלה.

זה יקרה בשל משבר חוק הגיוס, פרשת החטופים, המשך המלחמה בעזה וגרורותיה או מעמדה הקורס של ישראל בזירה הבינלאומית. כנס החורף שיינעל ביום ראשון הקרוב נפתח ב-16 לאוקטובר 2023 ובמהלכו נשמעו שתי אזעקות.

ריצת חברי הכנסת למקלט הייתה הסימן המוחשי ביותר לשינוי סדרי העדיפויות עם פרוץ המלחמה. ואכן מאז הוסטה תשומת הלב המרכזית מענייני הכלכלה החברה ויוקר המחייה לנושאים של טיפול במשפחות החטופים, הפיצוי לנפגעי העוטף, הטיפול באנשי המילואים, והמעטפת לתושבי הצפון.

אלא שככל שעבר הזמן מתברר שהחיים נמשכים ואיתם הפוליטיקה הגדולה. יוקר המחייה אינו יוצא לפגרה וגם המחירים אינם יורדים אבל הפוליטיקה חזרה לעבוד על מלא. פגרת הקיץ שתמשך עד ה-19 למאי היא תלושה מהמציאות.

המליאה ריקה מחברי כנסת בדיון מליאת החטופים. באדיבות המשפחה
משפחות החטופים מול המליאה הריקה. החיים נמשכים ואיתם הפוליטיקה/באדיבות המשפחה

שום ממשלה בעולם לא יכלה להרשות לעצמה לצאת במצב הגרוע ביותר בתולדותיה לחופשה מושחתת התלושה מהמציאות של חברי כנסת ערלי לב. יוזמה של ח"כ אביגדור ליברמן לביטול הפגרה נכשלה.

גם נשיא להב, עו"ד רועי כהן, ניסה השבוע להתניע מהלך דומה ללא הצלחה. כהן: "פגרת הכנסת היא ניתוק טוטאלי מהמציאות. פניתי ליושב ראש הכנסת ח"כ אמיר אוחנה בפנייה דחופה לאור נסיבות המצב להודיע על ביטול הפגרה". אז פנה.

המהירות שבה חזרה הממשלה להרגלי ה-6 באוקטובר עם פוליטיקה על מלא היא מדהימה. ויש להם עוד טענות ביחס למפגינים ולמשפחות החטופים בסגנון "יאללה יאללה", או "עוף לי מהעיניים". הבטלה אפיינה את כל ועדות הכנסת.

שום הצעת חוק לא קודמה בוועדת הכספים מעבר לשיקולי הסחטנות של יו"ר הוועדה משה גפני שליוו את דיוני התקציב. שום חוק רציני בתחום הורדת יוקר המחייה עדיין לא אושר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הדיון הריק בוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדיון בפיצוי הצפון שאליו לא הגיעו ח"כים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אז נכון מה שמכונה תקציב 2024 הגרוע ביותר בשנים האחרונות אושר אבל הוא נראה יותר כ'סלט פיננסי' שכלל כספים קואליציוניים, גירעון עתק והיעדר מנועי צמיחה. ועדת הכלכלה של הכנסת הצטיינה בהצהרות ואיומים אבל לא בצעדים מעשיים.

ועדת הנגב והגליל בראשות ח"כ מיכאל ביטון שאמורה הייתה לדון במצבם הכלכלי המתדרדר של תושבי הצפוף אף ח"כ לא טרח להגיע כי פשוט זה מעייף אותם. ועם הנתונים קשה להתווכח:

בנדל"ן מחירי הדיור אינם יורדים, באנרגיה יוקר המחייה בשיאו ומחיר הבנזין המריא במושב החורף ארבע פעמים ברציפות ובסך הכול ב-1 שקל לליטר. המחיר כיום 7.72 שקלים גבוה ביותר מ-10% ממחירו ערב המושב.

תחום הפיננסים נותר יתום מתחרות ורווח של 25.6 מיליארד שקל לבנקים ב-2023 מוכיח ששום רפורמה אינה מאיימת על הבנקים.

משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
שום הצעת חוק לא קודמה בוועדת הכספים מעבר לשיקולי הסחטנות של יו"ר הוועדה משה גפני/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בתקשורת פעלו חברי הקואליציה עד שעות הלילה הקטנות למען הליכוד. ח"כ אריאל קלנר מעניק הטבות לערוץ 14 דרך הפחתת עלות השימוש בממיר בעידן פלוס, שר התקשורת שלמה קרעי נכשל במהפכה בדואר שכשלה אבל הצליח ליזום מהלך לסגירת אל גז'ירה.

השרה מירי רגב את רפורמת צדק תחבורתי שיש בה הכול חוץ מצדק. האזרחים ותיקים נחשבים כאוכלוסייה המועדפת בכל מדינה מתוקנת נותרו בחלקו האחורי של האוטובוס.

וכמובן בלתי אפשר להתעלם ממהלך היחצנות של שר הכלכלה ניר ברקת, "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", המלא במכשולים רגולטוריים ונתקל בהתנגדות שר החקלאות וחברי כנסת בליכוד.

רשימת מכולת קצרה זו נועדה להוכיח שיוקר המחייה הממריא אינו מפריע לחברי הכנסת להמריא. את פירות הבאושים של המחדל נרגיש במחירים בפסח הקרוב.

ניר ברקת, דוד ביטן, דיון ועדת הכלכלה, 6 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ברקת וביטן. נוסעים לחו"ל במקום להוריד את יוקר המחיה/פלאש 90, יונתן זינדל

בעוד שהמאבק ביוקר המחייה הוזנח, הפוליטיקה לא יצאה לפגרה. במושב החורף השרים לא התבטלו והגיעו להישגים לא רעים: פרישת מנהלת רשות החברות הדעתנית, מינויים פוליטיים בנתיבי ישראל, במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה.

אחת הסיבות לתרדמת החורף של חברי הכנסת והממשלה במושב החורף הוא ההרכב הבעייתי של ועדות הכנסת. בגלל ריבוי החכים הנורבגיים (17) ואינפלציית הוועדות בכנסת (27) חברי קואליציה ששובצו במספר ועדות אינם מסוגלים להשתתף בהם בו זמנית.

יש צורך בכישורי לוליין בקרקס מדראנו כדי להשתתף בו זמנית בשתי ועדות. הפגרה נועדה לאפשר להם לנוח אבל בעיקר להציל את הקואליציה. השבוע האחרון עמד בסימן של הפגנות המוניות להפלת הממשלה ודיונים בכנסת עלולים היו לתת מכפיל כוח להפגנות אלה.

השר עמיחי שיקלי במהלך מצעד המוציא אצבע משולשת למפגינים נגד המהפכה המשפטית, בזמן צעדת התמיכה השנתית בישראל של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh, אתר רשמי
שיקלי. אוהב לחייך בתפוצות/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh

ולסיום מסקרן לדעת מה יעשו חברי הפרלמנט בפגרה. קשה להאמין שיעמיקו חקר בבעיית השסע בחברה. סביר להניח שלא ישתתפו בסמינריונים לעריכת חשבון נפש כיצד התדרדרנו עד הלום. ואולי השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן תוביל כנס בינלאומי לבחינת השלכות התחממות כדור הארץ.

אני גם לא מעלה על דמיוני אפשרות שעמיחי שיקלי, דוד ביטן או בועז ביסמוט יתגייסו לשירות מילואים קצר למען הנראות. סביר יותר שהם יחגגו חופשת שחרור. מהכנסת. ריח הדיוטי פרי המשכר ומחלקות העסקים המפנקות היה תמיד ערב לחיכם של פוליטיקאים.

בשבוע הבא כבר תצא משלחת חברי כנסת לחו"ל בתאריכים ה-11-18 לאפריל. שרת התחבורה מירי רגב ששהתה בפרוץ המלחמה במקסיקו לקראת הסכם טיסות הישירות שבפועל לא התרחשו. מאז הספיקה לבקר בהודו ומתכננת נסיעה נוספת לווייטנאם.

שר הכלכלה ניר ברקת יצא בפעם האלף לחגוג בארה"ב את הצעת החוק "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". דודי אמסלם שבילה בטברנה ביוון לא יהסס לשתות אוזו במקומות אחרים. גם חברו ח"כ דוד ביטן, חובב ביקורים בגיאורגיה, נוטש את ועדת הכלכלה לאחד האתרים בחו"ל.

ולקינוח אי אפשר בלי שר החוץ ישראל כץ שיוצא לאיטליה לטיפול בגורל החטופים אך רצה הגורל ולמשפחות החטופים לא נותר מקום בטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully