וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום של יאיר כץ עבד: סמוטריץ' ופרץ מתערבים במשבר בתעשייה האווירית

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 14:19

לאחר שיו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ איים בראיון לוואלה לעצור את עסקת החץ-3 לגרמניה, סיכמו שר האוצר ויו"ר התע"א על הקמת הצוות, שיקבל 3 חודשים להשגת הסכם; הדרג המקצועי באוצר מיהר להודיע על התנגדותו, ויאיר כץ הגיב: הם חושבים שהם מנהלים את המשרד

סרטון על פיתוח מערכת חץ-3/משרד הביטחון

יום אחרי שיו"ר ועדת עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ איים לעצור את מכירת מערכת החץ-3 לגרמניה ב-3.5 מיליארד דולר בעקבות סירוב האוצר לאפשר קידומים בדרגות לעובדים עד להסדרת חריגות השכר בחברה, מתערבים הבכירים כדי למנוע החרפה נוספת ביחסי העבודה בה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ יובילו צוות עבודה שיתחיל כבר ביום ראשון הקרוב לגבש עקרונות למבנה שכר חדש בחברה. זאת בהמשך לשיחות בין השניים בנושא בחודשים האחרונים, ולהכרזה השבוע של ועד העובדים על סכסוך עבודה.

סמוטריץ' פנה אתמול במכתב לפרץ, ובו כתב כי "אני סבור שניתן ליצור מתווה יעיל לפתרון סוגיות השכר בתעשייה האווירית, באופן שיאפשר המשך קידומי עובדי החברה ויצירת מבנה שכר חדש, שיצעיד את החברה קדימה ויעמיד לה כלים הכרחיים להמשך הצטיינות והתרחבות בסביבה תחרותית בארץ ובעולם".

פרץ הציע כי "לטובת האווירה החיובית וכצעד בונה אמון, אני מציע כי תאשר 50% מתקציב הקידום (כפי שהיה בשנים הקודמות), ואת השאר נשאיר לסיכום בין הצדדים".

לצוות יוקצבו 3 חודשים להגיע להסכם קיבוצי חדש שהחברה זקוקה לו מאוד, לאור העובדה שההסכם הנוכחי כבר בן 50 שנה ולא עונה לצרכי כוח האדם והתחרות כיום. סמוטריץ' הבטיח כי ככל שיושלמו העקרונות, ניתן יהיה ליישמם כבר בשנת 2024.

כטב"מ הרון-1 (שובל) חמוש של טייסת 200. חיל האוויר, דובר צה"ל
כטב"מ הרון מתוצרת התעשייה האווירית/דובר צה"ל, חיל האוויר

לוואלה נודע עוד כי הדרג המקצועי באוצר מתנגד לסיכום בין סמוטריץ' לפרץ.

אפי מלכין, הממונה על השכר, כתב במכתב שהפיץ למעורבים בנושא, כי "נראה כי נפלה שגגה או אי הבנה ביחס לעמדתנו כפי שבאה במכתב של השר. הצעתכם בדבר קידומים במקביל לדיונים על הסכם שכר חדש, עוד בטרם הגעה להסכמות חריגות השכר הקודמות אינה עמדתנו, ואינה מקובלת עלינו".

בתגובה השיב יאיר כץ: "הטענה לכאורה כאילו ישנו מתווה מוסכם בין האוצר לבין הנהלת התע"א היא לא יותר מספין שלא נאמר הטעייה של ציבור העובדים ואזרחי ישראל.

"חבל מאד שהממונה על השכר באוצר לא נוהג באחריות וברצינות הנדרשת בסוגייה כה מורכבת. תמוה בעיני שמספר שעות לאחר ששר האוצר שולח מכתב עם רצון לקדם מתווה כלשהו והמענה של יו"ר דירקטוריון התע"א שמחדד את ההבנה בחשיבות קידום העובדים, שולח הבוקר פקיד בכיר במשרדו, מכתב הבהרה תחת הכותרת 'נפלה שגגה מצידו של השר', משל הוא מנהל את ענייני משרדו. לא נקבל כניסה למו"מ בתנאי פתיחה עם אקדח צמוד לרקה בדמות השבת כספים של עובדים והיעדר אופק קידום לעובדים והעובדות שלנו".

בראיון לוואלה זעם כץ על דרישת האוצר כי עובדי התע"א יפחיתו משכרם ויחזירו כספים כתנאי להעלאות ולהסכם שכר עדכני. "אני לא רוצה שלקוחות זרים יחשבו פעמיים אם לעשות עסקאות עם התעשייה האווירית. אבל אם שכר של מהנדסים בחברה יקוצץ ב-3,000 שקל, ממילא לא יישארו פה אנשים לספק את החץ לגרמניה, ואולי גם לצה"ל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully