וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקר, הפחות יקר והמשתלם מכולם: סקר הסל המשתלם ביותר לפסח

7.4.2024 / 16:23

מבדיקה שנערכה באמצעות נתונים מאתר פרייסז עולה כי מחירו הזול ביותר של סל מוצרים לחג הכולל 204 פריטים, עומד על 3,178 ₪. זאת ביחס לסל היקר ביותר העומד על 3,813 ₪ בהפרש של 20% יותר. היכן ניתן למצוא את הסל הזול ביותר?

אישה צעירה עם רשימת קניות בסופרמרקט. ShutterStock
התכנון הקפדני של הקניות לחג הוא חלק בלתי נפרד מהצריכה הנבונה/ShutterStock

חג הפסח עומד בפתח וזו שעתן של המשפחות בישראל להתפקד לרגל ההכנות. כאשר מדברים על ההכנות לחג, מדובר לא רק בזמן של חגיגה משפחתית והנצחת זכרון היציאה ממצרים, אלא גם בתקופת הערכות של ממש. בזמן שמשפחות רבות בישראל נכנסות למירוץ נגד הזמן כדי להבטיח שבתיהן ושולחנות החג יהיו מוכנים לקראת החגיגה, יש מסורת אחת שאי אפשר לוותר עליה - בדיקת צרכנות נבונה.

ההכנות לפסח מתאפיינות במספר אופנים בולטים, כאשר בראש ובראשונה, עומד הצורך ההלכתי בביעור חמץ מהבית וניקיון יסודי (לפחות בקרבן של רוב המשפחות) מה שמביא לצריכה מוגברת של מוצרי ניקיון וארגון. בנוסף, הרצון לחדש ולהפוך את הבית למקום קבלת פנים חגיגי מעודד בין היתר גם רכישת פריטים חדשים לבית, כמו כלים חדשים ומפות שולחן. וכמובן, לא פחות חשובה מהניקיון והכלים החדשים, היא הצריכה המוגברת של מזון לקראת החג. רשתות המזון מציעות מבחר רחב של מוצרים כשרים לפסח, בשר עופות ודגים, יין ושאר ירקות.

בשנים האחרונות, ניכרת התודעה הגוברת של הציבור הישראלי להקדים את קניות החג. זאת, על מנת להתמודד עם העלייה במחירים ולהימנע מלחצים ועומסים ברגע האחרון. מגמה זו משקפת את ההבנה שתכנון והכנה מוקדמים יכולים להביא לחסכון משמעותי בזמן ובכסף, תוך שמירה על רמת החגיגה והשמחה. התכנון הקפדני של הקניות לחג הוא חלק בלתי נפרד מהצריכה הנבונה, לבחון את המחירים ברשתות השונות לצד ההיצע ולהבין היכן תוכלו למצוא את הקניה המשתלמת ביותר.

השקת קרפור דיזינגוף סנטר. לנס הפקות,
ממשיכה לעמוד בהבטחה שלה. קרפור/לנס הפקות

בבדיקת הסלים שנערכה לקראת חג הפסח, נבחנו סלי קניות הכוללים מגוון רחב של מוצרים שונים, כ-204 פריטים, ביניהם ניתן למצוא ירקות ופירות טריים וקפואים, מוצרי עוף טרי, דגים, מרקים ורטבים, מוצרי יסוד לבישול, מגוון שימורים, מבחר יינות ושתייה קלה, מוצרי חלב ותחליפיהם, מוצרי היגיינה וטיפוח, וכמובן סל חומרי ניקיון וכביסה כמיטב המסורת. בדיקת הסל בוצעה בקרב 7 רשתות שיווק מובילות במטרה לאתר את הסל המשתלם והזול ביותר ובכך לשקף את פער המחירים העולה בין הרשתות. בסופו של דבר, הכנות לפסח במשפחות הישראליות משקפות את המאמצים לאחד בין מסורת לחדשנות, בין הכרח לבחירה, ולמצוא את הדרך המיטבית לקיים את החג בשמחה, בכבוד, ובכלכלה נבונה. מתוך כך, מטרת הבדיקה היא להעניק לכל משפחה בישראל את היכולת לצרוך בחכמה.

מתוך הסקר, עולה כי מחיר הסל הזול ביותר נמצא ברשת קרפור (היפר) , עם סל מלא במחיר של 3,178 ₪, בפער של 4% עומדת רשת מחסני השוק עם סל זהה במחיר של 3,317 ₪ ובפער של 20% מהסל המשתלם ביותר, עומדת רשת שופרסל (שלי) עם הסל היקר ביותר במחיר של 3,813 ₪.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחסני השוק. מחסני השוק,
מעט יותר יקרה מקרפור. מחסני השוק/מחסני השוק

רשת קרפור צפויה לציין בקרוב שנה בישראל, בה הביאה בשורה צרכנית חדשה לשוק עם מוצרי מותג קרפור שנמצאו זולים יותר ב-50% מהמותגים האחרים בקטגוריות ומציעים מגוון רחב של מוצרים באיכות אירופאית גבוהה ובמחירים שוברי שוק. גם כאן, במבחן הסל המשתלם ביותר לכבוד חג הפסח, ניתן לראות כיצד הרשת ממשיכה לעמוד בהבטחה שלה לשנות את מודל הצרכנות הישראלי ולהעניק לקהל הצרכנים מוצרים איכותיים במחירים משתלמים והוגנים. מלבד מוצרי קרפור, ניתן למצוא במגוון סניפי הרשת מתחם יינות ואלכוהול להשלמת חווית הקניות לחג, קצביות משובחות וקטגוריית קרפור הום בה ניתן למצוא מגוון כלי מטבח איכותיים כמו צלחות , סכו"ם, כוסות מהודרות ומתנות חג, כך שהכל נמצא תחת קורת גג אחת מה שמקל על הצרכנים וחוסך להם זמן יקר בארגוני החג.

הבדיקה נערכה בתאריך 28.3.24 והנתונים נלקחו מאתר פרייסז.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח
  • קניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully