וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף תוכנית? ראשי הרשויות בצפון זומנו למשרד ראש הממשלה

8.4.2024 / 11:36

ראשי הרשויות זומנו לירושלים ביום חמישי להצגת טיוטה לתוכנית לשיקום הצפון; הם זועמים על כך שמנכ"ל המשרד יוסי שלי לא התייעץ איתם על הצרכים והבקשות: "מקווה שהתוכנית לא תעכב עוד יותר את מה שהיה צריך לצאת לדרך מזמן"

מטח כבד לעבר הצפון, 27 במרץ 2024/27א'

אחרי עיכוב של כמעט חודשיים וחצי, תוצג ביום חמישי התוכנית לשיקום וחיזוק הצפון. ראשי רשויות פורום קו העימות זומנו לפגישה במשרד ראש הממשלה בירושלים, שם יציג בפניהם מנכ"ל משר רוה"מ, יוסי שלי, את התוכנית שגיבש, בשיתוף משרדי הממשלה, התקצוב שלה, שעדיין לא ידוע מה גובהו.

נזכיר, שבפגישה שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוכחות קבינט המלחמה ושרים נוספים בכורזין, הבטיח לחברי הפורום תקציב של 3.5 מיליארד שקלים והקמת מנהלת שתכין את השטח לחזרתם של התושבים המפונים הביתה.

כפי שחשפנו בוואלה, למרות ההבטחה, אין תקציב תוספתי המיועד לשיקום הצפון והכסף יגיע ממשרדי הממשלה השונים. לשם כך נערך באמצע השבוע שעבר, "יום עשן לבן" בהובלת משרד רוה"מ, ובהשתתפות נציגי המשרדים, שבסופו גובשה הטיוטה שתוצג ביום חמישי.

ראשי הרשויות זועמים על כך, ששלי לא התייעץ איתם לגבי הצרכים והדרישות שלהם, בתהליך וקיבל החלטות מעל לראשם. גבי נעמן, ראש מועצת מטולה, אמר לרדיו 104.5FM, שהוא מקווה שתוכנית שתוצג להם תהיה תואמת את לציפיות שלהם ולא תעכב עוד יותר את העבודות שכבר היו אמורות לצאת לדרך מזמן.

נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית,
נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית

בשבוע שעבר נדהמו בצפון לגלות שלמרות ההבטחות והתחייבויות, אין כסף, תוכנית או מינהלת שעתידים לסייע להם בעתיד הנראה עין.

לצפון הובטחו 3.5 מיליארד שקל כבר לפני כמה חודשים, ובשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בהתייעצות עם ראשי היישובים בצפון, אנחנו עומדים להקים מנהלת מקבילה למה שעשינו בדרום, ונתייחס לצרכים האזרחיים שלהם וכמובן להחזרתם לבתיהם".

אבל הדברים לא רק מטעים, אלא גם אינם נכונים, שלא לומר שקריים: לא רק שהכסף שהבטיח נתניהו לא עבר, והממשלה בכלל לא הקצתה בתקציב 2024, סכום צבוע שמיוחד לצפון, לא 3.5 מיליארד וגם לא מיליארד שקלים, כפי שנאמר בפגישות סגורות לראשי הרשויות. כך שנכון לרגע זה, אין בכלל תקצוב לתוכנית לחיזוק ושיקום הצפון.

חצי שנה אחרי פינוי היישובים, סיום העבודה על טיוטת התוכנית שתכין את התשתיות לחזרתם הביתה עדיין אינה נראית באופק, איןכל טיוטה על הפרק, ואת התקציב שיממן אותה יקושש משרד רוה"מ ממשרדי הממשלה השונים, כל אחד על פי רוחב לבו. יש לשער שהסכומים שיועברו יהיו נמוכים באופן משמעותי מהבטחותיו של נתניהו, אם יעברו בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully