וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים עד גיל 3? אל תשכחו לבדוק את התלוש

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 13:00

הקלות המדינה להורים לילדים קטנים נכנסו לתוקף וכל משפחה יכולה לקבל עד אלף שקל נוספים בחודש. הבעיה: ההטבה תשרת רק בעלי משכורות מעל הממוצע והורים המשתכרים מעט יצטרכו לחכות ל-2025 כדי להגיש בקשה למענק עבודה: "הרבה שכירים ייפלו בין הכסאות"

בווידאו: רו"ח ירון גינדי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על נקודות הזיכוי למס להורים לילדים עד גיל 3/אולפן וואלה

בימים אלה עובדים רבים מקבלים את משכורת מרץ, כאשר הורים לילדים עד גיל 3 אמורים לקבל תוספת משמעותית בשל כניסתו לתוקף של החוק המגדיל את נקודות הזיכוי שהם זכאים להן, בהיקף של עד אלף שקל לחודש למשפחה. מי יקבל את נקודות הזיכוי ובכמה כסף מדובר?

"במקור הבטיחו לנו חוק חינם לילדים עד גיל 3, זה לא קרה וזאת הפשרה שהמדינה נתנה בסופו של דבר - נתנו שתי נקודות זיכוי לכל הורה לילדים עד גיל 3", אומר ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס.

נקודות זיכוי אלה ניתנות בנוסף לנקודות הקיימות שמקבלים הורים. לדברי גינדי, "צריך לשים לב שבשנה הראשונה לאחר לידת הילד ההורים מקבלים עוד נקודת זיכוי אחת וכך גם בשנה שלילד מלאו 3".

לדברי גינדי, מדובר בהטבה שתשרת בסופו של דבר רק בעלי משכורות שהן מעל הממוצע, כאשר אשה שמרוויחה מתחת ל-14-15 אלף שקל וגבר שמרוויח פחות מ-12-13 אלף שקל בחודש, כנראה לא ייהנו מתוספת נקודות הזיכוי. גינדי אמר הדברים בתוכנית "וואלה! פתרנו" בהגשת ליאת רון בערוץ וואלה! פלוס.

רו"ח ירון גינדי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על נקודות הזיכוי למס להורים לילדים עד גיל 3. 
3.4.24. אולפן וואלה, מערכת וואלה!
גינדי. "הבטיחו לנו חוק חינם לילדים עד גיל 3, זה לא קרה וזאת הפשרה שהמדינה נתנה"/מערכת וואלה!, אולפן וואלה

איך תוכלו לוודא כי אכן אתם מקבלים את זכויותיכם במלואן? "ראשית צריך לשים לב שהחודש תקבלו את התוספת רטרואקטיבית מינואר", מסביר גינדי. וכמו כל דבר שקשור בזכויות שלנו, צריך לעדכן את טופס 101 במקום העבודה במלואו ובאופן מדויק: "כאשר אני ממלא טופס 101 צריך לרשום את הילדים, צריך לרשום אם יש לי תואר, להביא את כל המסמכים הרלבנטיים שבגינם אני זכאי לנקודות זיכוי".

ובפועל, יש לבדוק החודש את תלוש השכר וכמות נקודות הזיכוי בהשוואה לכמות שקיבלתם בחודש שעבר, והאם היא התעדכנה בהתאם לכמות הילדים וגילאיהם - הורים לילד בגיל שנה או שלוש אמורים לקבל עוד נקודת זכות אחת בנוסף לקיימות, והורים לילד בגיל שנתיים אמורים לקבל עוד שתי נקודות זכות. בתלוש הנוכחי הורים לילדים בגילאים אלה צריכים לראות את התוספת בגין שלושת החודשים הראשונים של השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, עיבוד תמונה
גן ילדים. "יש כאן בשורה אבל היא מוגבלת"/עיבוד תמונה, ללא

על פי החוק, החל משנת המס 2024 יקבלו הורים לילדים שגילם עד 3 תוספת של נקודות זיכוי ממס לפי החלוקה הבאה: בגין כל ילד שנולד בשנת המס תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה, בגין כל ילד שמלאו לו שנה או שנתיים בשנת המס יינתנו שתי נקודות זיכוי לכל הורה, ובגין כל ילד שמלאו לו 3 שנים בשנת המס, תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה. נקודות זיכוי אלה יינתנו בנוסף לנקודות שהורים לילדים מקבלים כיום.

שווי נקודת זיכוי לשנת 2024 הוא 2,904 שקל לשנה, ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה של כ-242 שקל לחודש במס המשולם. שווי ההטבה להורה שיכול לנצל את נקודות הזיכוי במלואן יכול להגיע עד לכ-484 שקלים חדשים לחודש לכל הורה, ועד לכ-968 שקלים חדשים למשק בית לחודש, לכל ילד בטווח גילאים זה. הורה יחיד במשפחה שאין בה הורה נוסף יהיה זכאי לכפל נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים האמורים.

ומה עושים הורים עם הכנסה נמוכה? לדברי גינדי, "להורים בעלי הכנסה נמוכה יש אפשרות לקבל מענק עבודה, אבל ההגשה למענק 2024 יפתח רק ב-2025".

לדברי גינדי, הורים רבים צפויים לא ליהנות מאף אחת מההטבות - לא נקודות זיכוי ולא מענק עבודה: "מי שמרוויחה מעל 7700 שקלים לא תהיה זכאית למענק עבודה, אבל אם אותה אחת מרוויחה 8,000 שקל היא גם לא תיהנה מאותן נקודות זיכוי. יש למענק תנאים נפרדים שיביא לכך שהרבה שכירים ייפלו בין הכסאות".

גינדי מסכם כי "יש כאן בשורה אבל היא מוגבלת ולא תואמת למה שהממשלה הבטיחה מלכתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully