וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייקי חוטפת מנבחרת ארה"ב לאולימפיאדה: "כל ה*** שלי הולך להיות בחוץ"

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 11:33

נייקי הציגה תלבושת חושפנית לאתלטיות האמריקאיות באולימיפאדה וחטפה אש מהספורטאיות: "המדים לחלוטין לא בנויים לביצועים ספורטיביים, תפסיקו להקשות על חצי מהאוכלוסייה"

בווידאו: מדליה ראשונה לישראל: כך הגיבה המשפחה לניצחון של אבישג סמברג/צילום: שלומי גבאי

נייקי חוטפת מהספורטאיות הנבחרת האולימפית של ארה"ב: התלבושת שעיצבה לאולימפיאדה סקסיסטית, פטראירכלית ולא מותאמת לספורט.

בשבוע שעבר חשפה נייקי חלק מהמדים שעיצבה עבור נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת פריז שתיערך השנה, לצד מדי מדינות נוספות. המדים שעוצבו עבור האתלטיות האמריקאיות אופיינו בקו ביקיני גבוה במיוחד והביאו למחאה גדולה בקרב הספורטאיות האמריקניות שאמורות ללבוש אותם, לצד ביקורת כי המדים כלל לא מתאימים לפעילות ספורטיבית עצימה המאפיינת ספורטאיים מקצועיים, ודאי באולימפיאדה - אירוע השיא העולמי לכל אתלטית ואתלט.

בגדי נייק לנבחרת ארה״ב לאולימפיאדה 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המדים שעוררו את הסערה. "הבובה הזו עומדת במקום ובכל זאת רואים לה הכל.. דמיינו מה יקרה בפעילות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קולין קוויגלי, אצנית המחזיקה בשיא העולם בריצת 1,500*4 ואחת מתקוות המדליה של נבחרת ארה"ב ב-2024, אמרה לכי התלבושת "לחלוטין לא בנויה לביצועים ספורטיביים". היא הוסיפה כי "אני עדיין רוצה להיות בנבחרת, אבל...". אלופת מרוצי המשוכות קווין הריסון קליי תייגה את מרכז השעווה האירופי וכתבה: "האם תרצו לתת חסות לנבחרת ארה"ב למשחקים האולימפיים הקרובים!? בבקשה ותודה". האצנית הפראלימפית ג'יילין רוברטס הוסיפה: "הבובה הזו עומדת במקום ובכל זאת רואים לה הכל.. דמיינו מה יקרה בפעילות ברמה בינונית".

לורן פלשמן, אצנית ומאמנת בדימוס, מתחה ביקורת על הלבוש החדש ואמרה כי "זו תחפושת שנולדה מכוחות פטריארכליים. תפסיקו להקשות על חצי מהאוכלוסייה". והקופצת האולימפית למרחק טארה דייוויס-וודהול סיכמה: "רק חכו ותראו, ה'הו-הא' שלי הולך להיות בחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Colleen quigley. GettyImages
קולין קוויגלי. "התלבושת לחלוטין לא בנויה לביצועים ספורטיביים"/GettyImages

בנייקי הדפו את הביקורת ואמרו כי התלבושת המדוברת אינה האופציה היחידה וכי הספורטאיות יוכלו לבחור גם אפשרויות אחרות הכוללות אפילו מכנסיים. מנהל החדשנות של המותג, ג'ון הוק, אמר לניו יורק טיימס כי מעצבי נייקי יצרו "כמעט 50 פריטים ייחודיים" עבור צוותי האתלטיקה בארה"ב, כולל "תריסר סגנונות תחרות מכווננים לאירועים ספציפיים". לסוכנות הידיעות AP אמר כי "נייקי עבדה ישירות עם ספורטאים לאורך כל שלב בתהליך העיצוב". עוד צפויים להצטרף למשלחת חייטים שיוכלו להתאים ולתקן את התלבושות בשטח.

הקופצת במוט קייטי מון, האוחזת בבמדליית הזהב מטוקיו 2020 ופרזנטורית של נייקי, הגנה על המותג ברשתות החברתיות. היא כתבה כי התלבושת נראית "מדאיגה", אך לנשים יש קרוב ל20 שילובים אפשריים שונים וכן כי מדי הגברים זמינים להן גם כן. היא הוסיפה כי "לקרוא לזה סקסיסטי זה בסופו של דבר לתקוף את ההחלטה שלנו כנשים ללבוש את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully