וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למשפחתה של בר רפאלי: "נטו תשלם למעלה מ-18 מיליון שקל קנס"

17.4.2024 / 14:46

החברה המשפחתית השייכת למשפחת בעלה של רפאלי תשלם קנס של יותר מ-18 מיליון שקל לרשות התחרות. רק לאחרונה נקנס דודי עזרא, אבי בעלה של רפאלי, ב-850 אלף שקל לאחר שהבריח 1.7 מיליון שקל במזוודה על מנת לשלם במזומן על בית בקורפו

בר רפאלי נופלת/אינסטגרם. צילום מסך

מכה למשפחתה של בר רפאלי: נטו תשלם למעלה מ-18 מיליון שקל קנס, כך לפי הודעת רשות התחרות אשר הגיעה עם החברה להסכמות על עיצומים כספיים, בגין הפרות לכאורה של חוק המזון.

נטו היא חברה הציבורית מהגדולות בישראל בתחום ייצור ויבוא מזון המחזיקה בין היתר במותגים ויליגר, טיבון ויל ועוד. משפחת עזרא היא בעלת השליטה בה, ולעדי עזרא, בעלה של בר, יש אחזקה ישירה של כמעט רבע ממניות החברה.

על פי ההסכמות בין נטו לרשות התחרות, נטו תשלם סך כולל של כ-13.7 מיליון שקל בגין הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהמלצות מחיר לקמעונאים באופן שנועד לתת להם יתרון תחרותי מול מוצרים אחרים בחנות. בנוסף, תשלם נטו סך של כ-4.5 מיליון שקל על העברת מענה שאינו שלם לדרישת נתונים של הרשות.

בר רפאלי עדי עזרא. אינסטגרם, צילום מסך
רפאלי ועזרא. קנס מרשות התחרות/צילום מסך, אינסטגרם

זוהי לא ההסתבכות הראשונה של המשפחה בזמן האחרון - רק בשבוע שעבר הודיעה רשות המסים כי יו"ר נטו דודי עזרא, אבי בעלה של רפאלי, נקנס ב-850 אלף שקל.

לפי הודעת רשות המסים משבוע שעבר, עזרא יצא מישראל כשבאמתחתו 1.7 מיליון שקל במזומן שלא הצהיר עליהם. עזרא היה בדרכו לקורפו, יוון, כאשר במזוודה אותה הפקיד לצורך העלאתה לבטן המטוס נמצאו ערימות של שטרות בשווי כולל של 475,695 אירו.

בחקירתו מסר כי רכש בית באי קורפו בסכום של כ-2.8 מיליון אירו וכי מטרת הכספים היא לשלם את התשלום האחרון לקבלנים ונותני השירותים ששיפצו את הנכס. עוד מסר כי לצורך רכישת הבית העביר את הכסף בהעברות בנקאיות, וכשנשאל מדוע לא העביר גם את יתרת התשלום בהעברה בנקאית לאותם אנשי מקצוע, השיב כי קיווה לקבל הנחה בגין התשלום במזומן.

ברשות המסים הסבירו כי "הוועדה ראתה בחומרה את כוונתו לשלם במזומן כדי לקבל הנחה, כאשר על פניו נראה כי מדובר בתשלום שלא יוצהר, כולו או חלקו, לרשויות המס ביוון. מחקירתו עולה כי מדובר בכספים שנמשכו מחשבונות בנק פרטיים שלו, וכי מקורם, בין היתר, בכספים שחולקו כדיבידנד מהחברה בסכומים גבוהים. לטענתו של עזרא, הוא לא דיווח על הכספים בטעות ולא היה מודע לאופן הדיווח ביציאה מנתב"ג".

עוד מסרה רשות המסים כי "לאור היקפה הכספי הגבוה של ההפרה, העובדה שהמפר לא הציג אסמכתאות לעניין מקור הכסף, והעובדה שהמפר הוא איש עסקים, המרבה לטוס לחו"ל, אשר ידע על חובת הדיווח ועם זאת בחר שלא לברר כיצד לדווח על הכספים, ולאור העובדה שהוא בחר לשלוח כספים בסכום כל כך גבוה במזוודה ולא לשאת אותם עמו, מעשה שעל פניו מעורר חשש להסתרה, החליטה הוועדה להטיל על המפר עיצום כספי בסך של 850,000 שקל. מדובר בעיצום הכספי הגדול ביותר שהטילה רשות המסים ב-2022 בגין עבירה זו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ציפי רפאלי שבוע האופנה. רפי דלויה,
ציפי רפאלי. ריצתה מאסר בפועל/רפי דלויה

בר רפאלי ידועה בהסתבכותה עם רשות המסים שנגמרה בכך שהכוכבת הורשעה בשורת עבירות וקיבלה תשעה חודשי מאסר בפועל, שרוצו בעבודות שירות, בכפוף לחוות דעת הממונה על עבודות השירות, פלוס קנס בסך של 2.5 מיליון שקלים ומאסר על תנאי. בנוסף, אמה ציפי רפאלי, ריצתה עונש מאסר בפועל כחלק מעסקת טיעון בפרשת עבירות המס.

בלב התיק עמדה השאלה האם רפאלי הייתה תושבת ישראל בשנים 2012-2009, שבהן על פי הערכות רשות המיסים הפיקה הכנסות של כ-24 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום שהוגש בהסדר הטיעון שבו הודו ציפי ובר רפאלי, השתיים ביצעו שורה של פעולות כדי להתחמק מתשלום מס על אותן הכנסות. כך למשל דאגה האם שבשלוש דירות שבר התגוררה בהן בישראל באותן שנים, נכתב כי השוכרים הם אחיה או אמה.

אישום נוסף מתייחס לשנים 2007-2014, ונוגע לעמלות בגובה 2.5 מיליון שקלים שקיבלה ציפי רפאלי בגין עבודתה של בר כדוגמנית בחו"ל. "על מנת להתחמק ממס בגין עמלות אלו, הסוכנויות העבירו את העמלות לחשבונות בנק בחו"ל על שמה של בר רפאלי או חשבונות של חברות בשליטתה", אומרים בפרקליטות. "או לחשבונות זרים אחרים. ציפי רפאלי לא דיווחה בדוחות השנתיים שהגישה למס הכנסה".

סעיף אישום דומה, אך נפרד, קובע כי האם ובתה יודו שלא דיווחו על הכנסות בגובה 4.5 מיליון שקלים שהרוויחו בשנת 2007. הכספים הופקדו בחשבון של חברה בשם Sweet Life שהוקמה בסינגפור והייתה בשליטת בר רפאלי - ולא דווחו לרשויות המס בישראל.

האישום הרביעי בכתב האישום נוגע ל"הנחות סלב" שקיבלה בר בשנים 2009-2015. הכוונה לפרקטיקה לפיה חברה נותנת לידוענים מוצרים שלה בחינם או בהנחות מפליגות, כדי לזכות בפרסום חיובי מעצם השימוש של הסלב במוצר. לפי האישום שבו יודו השתיים, באותן שנים הגיעו הנחות הסלב שקיבלה בר לשווי של 2.5 מיליון שקלים. בין היתר היא קיבלה הנחה בתשלום דמי השכירות במגדלי היוקרה Yoo ו-W, והנחה במחיר הקרקע לקניית דירה בפרויקט בשם "בלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully