וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדשים בפסח? המדריך המלא לרכישת מוצרי חשמל

יצחק אלבוחר

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 7:11

מדירוג אנרגטי דרך הובלה ועד אחריות: כל מה צריך לדעת לפני שקונים מוצר חשמלי חדש. כך תבחרו את המוצר הטוב ביותר עבורכם, ותימנעו מכל הבורות האפשריים בדרך

10 דברים שצריך לעשות כל חודש כדי להאריך את חיי מוצרי החשמל הביתיים/@kami.larae

פסח נחשב לחג ההתחדשות ורבים נוהגים לרכוש בו מוצרי חשמל חדשים, אך המלחמה והקשיים הכלכליים בשילוב עליות המחירים הפכו את המשימה למאתגרת במיוחד.

איך נרכוש את המוצרים הכי טובים וחסכוניים במחירים הכי משתלמים? מה צריך לבדוק לפני שרוכשים מכשיר חדש? מה חשוב לשאול בעת הקנייה? איך לבדוק את התאמתו לגודל הבית ולצרכים? מהם תכונות המוצר והאביזרים הנלווים שאסור לפספס? ומדוע כה חשוב לבדוק את תוקף המוצר, האחריות, העיצוב, הוראות השימוש ותנאי ההובלה? כל מה שצריך לדעת כדי לקנות את המוצר שהכי מתאים לכם.

הבינו את הצרכים שלכם:
לצרכים שלכם יש משמעות רבה גם כאשר אתם באים לרכוש מכשיר חשמלי. למשפחה גדולה צרכים שונים מאלו של זוג צעיר או אדם שמתגורר לבדו. לכן, בדקו את קיבולת המכשיר: כאשר מדובר במקרר, בדקו את גודל הנפח שלו והאם הוא מספיק לכם. בנוסף, שאלו את עצמכם האם כדאי לקנות מקרר עם פתח ייעודי לשתייה קלה, המשמש לאחסון נוסף ויעיל של בקבוקים, אך זללן אנרגיה לא קטן.

במכונת הכביסה, בדקו את כמות המשקל שנכנסת למכונה. בקניית מדיח כלים, בדקו האם אתם זקוקים למכשיר גדול שיכול להכיל כלים רבים, או שניתן להסתפק במכשיר בעל נפח קטן יותר.

טיפ: כאשר מדובר במייבש, שימו לב בכל הנוגע לתנאים חריגים - כאשר אין אפשרות להוציא את צינור האוורור של המייבש מהחלון, מומלץ לחפש מייבש הכולל קונדסור.


בחרו את המכשיר המתאים ביותר לצרכי הבית:
חשוב לבחון ולהגיע להחלטה, מהו המכשיר המתאים ביותר לצרכים של בני הבית. למשל, האם אתם זקוקים למקרר עם קיוסק, או שדווקא הדגש הוא על מכשיר בעל תא פריזר ההופך למקרר, ושל איזה מותג. בהקשר זה, חשוב לנסות למצוא את יחס עלות-תועלת של המוצר. במילים אחרות, כמה עולה להכניס לבית שם של מותג יקר, ביחס למותג זול המיוצר באותה חברת ייצור.

טיפ: לפני יציאתכם לחנות, מדדו את המקום שבו אתם מתכננים למקם את המכשיר, ודאו שאתם רוכשים מכשיר בגודל המתאים. לעיתים גם סטייה של כמה סנטימטרים יכולה לעשות שינוי לרעה בנראות או בשימוש במוצר.

בדקו את תכונות המוצר:
צרכנים רבים אינם מודעים לכך שתכונות המוצר יכולות להצביע על האיכות והעמידות שלו. למשל תכונה חשובה של מוצר היא הדירוג האנרגטי שלו. הדירוג למעשה מגדיר את היכולת שלו לעבוד תוך ניצול נכון של אנרגיה, וכך להוביל לחיסכון בחשמל. מומלץ לרכוש מכשיר שדירוג האנרגטי שלו A, מה שמסמל מכשיר ירוק וחסכוני יותר. האות G מסמלת מכשיר הזולל כמות רבה של חשמל.

טיפ: בקשו הסבר על אופן השימוש - לעיתים ההפעלה הראשונית עלולה להיות מסורבלת ולקחת זמן רב. לכן חשוב כבר במעמד הקנייה, לדרוש הסבר מפורט על אופן הפעלת המכשיר.



.

טלוויזיות בחנות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה. יח"צ,
קונים בחנות מוצרי חשמל. כאשר מופיע באתר מחיר זול במיוחד, יכול להיות שעובדים עליכם/יח"צ

השוו מחירים:
באינטרנט קיימים אתרים שונים להשוואות מחירים של מוצרי חשמל. לכן, טרם הגעתכם לחנות מומלץ לערוך רשימה קצרה של הדגמים אותם אתם מעוניינים לרכוש. כתבו את שם המותג, סוג הדגם והמחיר, וכך תוכלו להגיע מוכנים לחנות עם תקציב שאתם יודעים שניתן לשלם ולא לחרוג ממנו. השוואת המחירים יכולה לתת אינדיקציה מעולה לטווח המחירים המקובל לאותו דגם ומותג.

אם ניחנתם בכושר מיקוח, נסו אותו. לא פעם הדבר יכול להניב הנחה נוספת, במיוחד אם קניתם כמה מוצרים מאותה החנות.

טיפ: כאשר מופיע באתר מחיר זול במיוחד, ואתם מתכוונים לרכוש את המוצר דרך אותה החנות, התקשרו לפני כדי לוודא שהמכשיר אכן קיים ובמחיר המוצג באתר. לעיתים חנויות אלו מספקות מידע כוזב על מנת שתגיעו לחנות, ולבסוף תגלו שהמוצר אינו קיים במלאי.

הכי משוכלל או הכי מיותר?
תכונות מתקדמות ושכלולים חדשים אמורים להצדיק את המחיר הגבוה, אך לא תמיד כך הדבר. שאלו את עצמכם האם אתם זקוקים לכל השדרוגים הללו? לעיתים החידושים גם תלויים בציוד נלווה ומיותר. נסו להימנע מלהיסחף אחר התיאורים המבלבלים של המוכרים.

טיפ: רובכם לא תנצלו כלל את החידושים שקיימים במכשיר, ותוכלו להסתפק בדגמי ביניים מצוינים של אותן חברות, במחירים נמוכים יותר.

ודאו מה כוללת תעודת האחריות:
תעודת אחריות מבטחת את המכשיר לתקופה מסויימת והיא משתנה ממותג למותג. כאשר אתם רוכשים מכשיר חשמלי חדש, דאגו לוודא כי הוא מגיע עם אחריות של שנה לפחות, ובדקו מה האחריות מכסה בדיוק. במקרים מסויימים יציעו לכם תשלום נוסף עבור ביטוח שמכסה יותר. בקשו הבהרה ברורה לגבי האותיות הקטנות, והחליטו בהתאם האם שווה לכם להוסיף תשלום. ודאו כי אתם רוכשים את המוצר ממשווק מוכר ומורשה לאותו מותג, כדי להבטיח שאם אכן תהיה תקלה במכשיר, תוכלו לתקן אותה במסגרת תנאי האחריות.

טיפ: מומלץ לוודא מראש את הטלפון ואת אופן הפנייה לחברה, לצורך מימוש האחריות והזמנת טכנאי במקרה הצורך.

בחרו את עיצוב המוצר:
בעבר, במוצרי החשמל התמקדו בעיקר ביכולות ביצוע. כיום, עיצוב המוצר והסגנון שלו הוא מרכיב חשוב כמעט כמו האיכות שלו. צבע, גודל וסגנון הם מרכיבים אשר יוצרים הרמוניה בבית.

טיפ: רכשו מוצרים בגוון אשר מתכתב עם שאר חפצי הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יצחק אלבוחר. יח"צ,
אלבוחר. לפני שאתם משלמים, בקשו מהמוכר לתאם מול החברה החיצונית את תאריך ההובלה/יח"צ

תאמו את ההובלה טרם מועד התשלום:
לעיתים, אופן הובלת המוצר יכול להרוס את חוויית הקניה. לרוב התיאום וההובלה של המוצר נעשים דרך חברה חיצונית. לכן חשוב לסגור מראש מול המוכר את הסוגיה הזו טרם מועד התשלום. בקשו מהמוכר את כל הפרטים על ההובלה, אופן התשלום, והאם יש צורך בתשלום נוסף במידה ובבית יש מדרגות. בנוסף, בקשו מהמוכר לתאם מול החברה החיצונית את תאריך ההובלה, טרם התשלום על המוצר, מה שיכול לחסוך עוגמת נפש רבה ועצבים מיותרים.

טיפ: זכרו שמלבד הובלת המוצר, אתם זכאים על פי חוק, לפינוי המוצר הישן בחינם.

בדקו מהיכן מכשיר החשמל מגיע:
חשוב מאוד לבדוק מי ה"אבא" של המכשיר - כלומר היבואן הרשמי בארץ, מי ה"אמא" של המכשיר - כלומר ספק השירות בארץ, ומה ארץ הייצור שלו. כמו כן, יש לבדוק מה כוללת האחריות המורחבת של המכשיר (יש לקרוא את כל האותיות הקטנות בקפידה), ולוודא כי המוצר עדיין מיוצר, ושהמפעל שמייצר אותו עדיין קיים.

טיפ: חשוב להיות מודעים לכך שייתכן שבשוק מסתובבים מוצרים חדשים של יצרנים שפשטו רגל, אשר נמכרים על ידי החנויות השונות. לכן, יש לוודא מראש האם נותן האחריות הנו ספק רשום ורשמי של המוצר.

אל תרכשו מחברות לא מוכרות:
במכשירי חשמל כמו מזגנים למשל, אחד השיקולים המרכזיים בקניית מכשיר מחברה כזו או אחרת, צריך להיות האם מדובר בחברה ידועה ומוכרת שקיימת כבר זמן רב בשוק. כדי לוודא שבמקרה של תקלה, יהיו חלקי חילוף למזגן במשך שנים רבות.

טיפ: טרם קניית המזגן, חשוב שמתקין מוסמך יקבע איזה גודל הספק מזגן (כוח סוס) מתאים לשטח שאותו הוא אמור לקרר או לחמם.

הכותב הוא מנהל השירות של מרום - חברת השירות למוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully