וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"95 שקל לשעה ורבע חניה": המחיר הגבוה של האטרקציות בפסח

24.4.2024 / 10:56

אורחים שהגיעו בחג לתערוכה באקספו ת"א זעמו לאחר שנאלצו לשלם 95 שקלים לחניה של שעה ורבע: "חוצפה וגזל"; מחירוני החניה כלל לא מתפרסמים באתר אקספו, חברה עירונית בבעלות עיריית תל אביב. בחברה טוענים: "תקלה טכנית, אפשר לפנות ולקבל החזר"

בווידאו: תיעוד תקיפת מנהל חניון "לב העיר" בהרצליה/צילום: מצלמות אבטחה

מה לא נכתב על יוקר המחיה בישראל: מחירים גבוהים בדיור, במוצרי מזון ושירותים, ורמה הולכת ויורדת של שירותים ממשלתיים בתחומי החינוך והבריאות.

משפחה ממוצעת נערכת להוצאות גבוהות בחג - עריכת סדר, קניית מתנות ובגדים, חופשות ואטרקציות. להוצאות אלה יש להוסיף מחירי חניה מאמירים, ובעיקר במרכזי הערים ובקרבה לאטרקציות ולבילויים, אשר מחירם גבוה מלכתחילה.

כך למשל גילו אורחי תערוכת הפרחים המתקיימת באקספו בתל אביב כי שילמו סכום של 95 שקלים לחניה של שעה ורבע. באחת מקבוצות הצרכנות בפייסבוק התלוננו אמש גולשות על המחירים היקרים.

"חזרתי משם עכשיו. תערוכה יפה למחיר של ועד. אם לא באים עם ילדים אז אפשר לסיים בשעה וקצת", כותבת אחת הגולשות. "אבל החניה!!!! פשוט גניבה. 95 שקלים לשעה וקצת. פשוט חוצפה. צריך לפרסם את זה כדי שגם מי שכבר קנה כרטיס ייזהר".

גולשת אחרת מציינת כי "כרגע חזרנו משם...חניה עלתה 95 שקל לשעה ורבע. גזל ממש". ואילו אחת המבקרות האחרות אמרה כי "החניון באקספו מתוכנן לגבות מכל אחד 119 שקל לא משנה מה הזמן שבפועל הרכב שהה בחניון. אובדן כרטיס עולה 80. שימו לב לשיטת המצליח ואם הלכתן שימו לב שלא יעקצו אתכן".

גולשת אחרת סיפרה כי "הייתי באוגוסט בתערוכת פרחים ענקית בהולנד. היתה פתוחה לציבור. לא שילמתי על חניה מסודרת מאורגנת ולא על כניסה לתערוכה. להיפך, התאמצו שיהיה נעים לבאי התערוכה ודאגו לפנק. על כל דבר גוזרים כאן קופון".

יש לציין כי מדובר במתחם בבעלות חברה עירונית של עיריית תל אביב אשר אמור לראות ולשרת את צרכי הציבור.

ניסיון למצוא את המחירון באתר האקספו לא צלח, וגם התכתבות עם בוט השירות באתר לא סיפקה את התוצאה הרצויה, כלומר מי שרוצה להיערך מראש ולהחליט היכן יחנה לא יוכל לעשות זאת, ויצטרך לקבל את ההחלטה כשהוא כבר ברכב עמוס צאצאים בכניסה לחניון. כך למשל בקרבת האקספו קיימים חניונים אחרים זולים יותר, למשל בהיכל שלמה בתעריך של 40 שקל ליום, או חניון עירוני סמוך של אחוזות החוף שבו יש הנחה של 75% לתושבי תל אביב.

חניון קניון הזהב, ראשון לציון, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
חניון. "לא רואה בעיה בקביעת תעריפים בחניון בהתאם לעומס, כמו שקורה למשל בטיסות ומלונות"/ראובן קסטרו

עמית קדם, מנכ"ל סנטרל פארק, המנהלת 60 חניונים ברחבי הארץ, אומר כי "אני לא רואה בעיה בקביעת תעריפים בחניון בהתאם לעומס, כמו שקורה למשל בטיסות ומלונות. בחניוני סנטרל פארק ניתן לבדוק מראש את התעריפים והתפוסה באמצעות האפליקציה שלנו. בימים של חול המועד הורדנו מחירים ברוב החניונים למשתמשי האפליקציה מכיוון שחלק גדול מהחניונים מתבססים על מנויים שנמצאים כעת בחופש והחניון יותר פנוי".

קדם מסביר את ההיגיון בקביעת תעריפי חניה המשתנים לפי העומס: "חניון שמתמלא בשעה מוקדמת ללא תחלופה לא ישרת את המבלים, לעומת זאת תשלום לפי זמן השהייה יאפשר לציבור לבקר בתערוכה הסמוכה או הפארק. במקומות רבים יש חלופות וכדאי לבדוק את המחירים לפני שבוחרים בחניון בדיוק כפי שרמי לוי קורא לצרכן בסופר להשוות מחירים ולחפש גם במדף התחתון. חניונים הם חלק חשוב ממערך התחבורה וניהול העומסים בעיר. עוד לפני גביית אגרת גודש, ניתן לנהל את הביקוש באמצעות התאמת התעריפים לביקוש גם אם בחניה לאורך המדרכה".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

תגובת אקספו: "תקלה, ניתן לפנות ולקבל החזר"

באקספו, חברה עירונית השייכת לעיריית תל אביב, אמרו כי מדובר בתקלה וכי מי שחויב בסכום זה יכול לפנות לקבלת החזר. מהחברה נמסר כי "במתחם קיימים מספר חניונים. בחניון הרכבת או הדרייב אין המחיר ללא הגבלת זמן הינו 40 שקל וזהו התעריך הכי זול בעיר. במתחם הפנימי המחיר הינו 30 שקל לשעה ראשונה, 6 שקלים לכל תוספת של רבע שעה ומחיר מקסימלי ליום שלם הינו 80 שקל.

"ככל שלקוח חויב יותר מסכומים אלה זוהי תקלה טכנית. כלל עובדי החברה בחופשה מרוכזת אולם מיד עם תום החג ככל שניתן לזכות אם וככל שהיה תשלום גבוה יותר את אשראי הלקוח אוטומטית. וככל שטכנית לא ניתן נזכה מיד עם פניה".

באקספו הסבירו כי תיתכן שונות מחירים סביב חניה למשל במופעים גדולים, שבהם גובים מחיר קבוע כדי למנוע עומס בהגעהלמכונת תשלום ביציאה: "במופע של עומר אדם המחיר נקבע מחיר קבוע בחניון הפנימי של 65 שקל לכל הערב, כי אנשים נתקעים בפקקים ביציאות עקב חסימת צירים ע"י המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully