וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת פרי גליל מכחישה כי המפעל ייסגר, בהסתדרות מעריכים: "יחזיק עד הקיץ"

7.5.2024 / 14:38

בהסתדרות תקפו את התנהלות בעלי המפעל: "מספיק עם כן ייסגר או לא ייסגר. רוצים להפסיק את הפעילות? תיכנסו איתנו למשא ומתן ותגיעו להסכם פרישה הוגן לעובדים. הסאגה הזאת שנמשכת כל כך הרבה שנים צריכה כבר להסתיים"

עובדי "פרי הגליל" שובתים: "אוי למדינה שנותנת למפעל בצפון להיסגר במלחמה"/אלי אשכנזי

הנהלת פרי גליל מכחישה את כוונתה לסגור את מפעל פרי גליל בניגוד לחששות העובדים כי עם סיום עונת תפוחי האדמה ייסגר המפעל באופן סופי לאחר שנים מקרטעות הכללו איומי סגירה רבים ומאבק חוזר של העובדים.

יונה פרטוק, יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, אמר כי "בעלי המפעל אמרו שיש עוד מספיק עבודה עם תפוחי האדמה ואין כוונה לסגור את שערי המפעל בקרוב". עם זאת הוסיף כי הוא צופה רעות: "אני מריח מרחוק את הריח השרוף. אני מעריך שה'קרוב' הזה יקרה ביולי אוגוסט".

פרטוק תקף את ההשתהות בנושא המפעל ואמר כי "מספיק עם כן ייסגר או לא ייסגר. רוצים להפסיק את הפעילות? אין בעיה, תיכנסו איתנו למשא ומתן ותגיעו להסכם פרישה הוגן לעובדים, אין בעיה. הסאגה הזאת שנמשכת כל כך הרבה שנים צריכה כבר להסתיים".

מחאת עובדי מפעל פרי גליל על פיטורים במפעל, חצור הגלילית, 11 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
מחאת העובדים בפברואר האחרון. "מריח מרחוק את הריח השרוף"/אלי אשכנזי

בפברואר האחרון קיבלו 70 מתוך 130 העובדים מכתבי פיטורים בשל צמצום פעילות האריזה של ירקות קפואים.

הצדדים ניסו להגיע להסכמות בדיון בכנסת, שלאחריו צומצם מספר המפוטרים ל-25. אבל הדבר התגלה כדחייה קצרה שלאחריה קיבלו 45 עובדים נוספים, ובסך הכל 70 עובדים, מכתבים המודיעים על הפסקת עבודה.

יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, אמר בנושא זה בפברואר כי "אם מחליטים שגורלו של המפעל להיסגר אז אני אומר בכאב ובצער, אוי למדינה שתתן יד היום למפעל כזה בצפון, בתקופה של מלחמה ומשבר, בתקופה שהטורקים מחפשים לגייס עובדים ובפרי הגליל מפטרים עובדים, ואותו הדבר בכל העולם שאין להם הערכה למדינת ישראל ומדינת ישראל מעריכה אותם ולא את מה שיש לנו פה בארץ".

עוד הוסיף כי "האם שר הכלכלה הואיל בטובו לבוא לשמוע את רחשי ליבם של עובדי הייצור? אנחנו לא עסקנים פוליטים, לא חברי מרכז ולא כלום, אנחנו עובדי ייצור ותו לא, אני כבר מנסה להשיג אותו כבר שלושה שבועות רק שידבר, אבל אנחנו עובדי ייצור - אז מה, אנחנו אנשים טובים רק ביום הבחירות כשאתם עוברים לידנו ועושים שלום? אבל היום, בואו תקשיבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully