וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי דיון אצל דודי אמסלם: עובדי התע"א עדיין מאיימים לשבש את אספקת החץ לגרמניה

7.5.2024 / 16:31

גם לאחר דיון שאירח השר האחראי על רשות החברות דודי אמסלם, נותר איום שיבוש האספקה בתוקף בשל האפשרות לקיצוץ בשכר המהנדסים

בוידאו: התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולר/התעשייה האווירית

איום שיבוש אספקת מערכת יירוט הטילים לגרמניה בידי עובדי התעשייה האווירית נותר בתוקף, גם לאחר דיון היום שאירח דודי אמסלם, השר האחראי על רשות החברות, בהשתתפות הנהלת התעשייה האווירית, ועד העובדים, והממונה על השכר באוצר.

"אני לא רוצה להגיע לשם, אבל אם לא תהיה ברירה, ובלב כבד - אז כן", אמר לוואלה בחודש שעבר יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התע"א. השבוע כינס כץ את הנהלת פרויקט החץ-3, ועדכן אותם על מצב השיחות עם האוצר והנהלת החברה, ועל האפשרות שיופעלו צעדים ארגוניים לשיבוש העסקה. גרמניה רוכשת סוללות, טילים ומכ"מים בשווי 3.5 מיליארד דולר, עסקה הייצוא הביטחוני הגדולה בתולדות המדינה, במסגרת יוזמת Sky Sheild, שהיא מובילה להקמת מערכת הגנה אווירית אירופיות, המכוונת בעיקר נגד האיום הרוסי.

"אני לא רוצה שלקוחות זרים יחשבו פעמיים אם לעשות עסקאות עם התעשייה האווירית", הוסיף אז כץ בראיון לוואלה, "אבל אם שכר של מהנדסים בחברה יקוצץ ב-3,000 שקל, ממילא לא יישארו פה אנשים לספק את החץ לגרמניה, ואולי גם לצה"ל. אולי אם ראש הממשלה ישמע ממנהיגים זרים שיש איחור באספקת מערכות שהזמינו הוא יבין את גודל המשבר, ויתערב כדי לפתור אותו".

דודי אמסלם, 21 במרץ 2023. ראובן קסטרו
עדיין אין פיתרון. אמסלם/ראובן קסטרו

הרקע לסכסוך הוא דרישת הממונה על השכר באוצר שעובדי התעשייה האווירית יחזירו מאות מיליוני שקלים שקיבלו בהעלאות דרגה ללא אישורו, ובניגוד למקובל בחברות ממשלתיות. בתעשייה האווירית טוענים כי הדבר נדרש כדי לשמר עובדים מצטיינים, באוצר טוענים כי לא כל מקבלי ההעלאות הם כאלה, וכי הם מוכנים לדון עם הנהלת החברה והוועד על הסכם קיבוצי חדש שייתן מענה לשוק העבודה המשתנה.

בדיון היום השתתפו יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי, שישיא בשבוע הבא משואה לציון הצלחת מערכת החץ ביירוט מתקפת הטילים האיראנית, סגנית מנהל רשות החברות גלית וידרמן מעוז, הממונה על השכר באוצר אפי מלכין ויאיר כץ. בדיון סוכם על קיומה של פגישה נוספת בקרוב, שבה יציג האוצר מתווה שכר מחודש שאמור לפתור את המשבר.

עם זאת כץ הבהיר כי כל עוד לא הגיעו לסיכומים בנושא, איום שיבוש העסקה עם גרמניה עדיין בתוקף. בתעשייה האווירית החלו כבר בייצור רכיבים עבור הגרמנים, אבל האספקות צפויות רק במהלך שנה הבאה.

ממשרד האוצר נמסר כי במסגרת הישיבה סוכם שהממונה על השכר יעמיד הצעה שתאפשר קידום עובדים באופן שלא יביא להעמקת חריגות השכר בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully