וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמברגו? אלביט מוכרת מרגמה מתקדמת למדינה אירופית ב-53 מיליון דולר

8.5.2024 / 10:29

מדינות אירופה מגבירות את הלחץ על ישראל לסיים את המלחמה וחלקן מפעילות אמברגו נשק, אך ממשיכות לקנות את הסחורה הביטחונית שהחברות הישראליות מציעות

מרגמה קרוסבאו/אלביט

בזמן שמדינות אירופה מגבירות את הלחץ על ישראל לסיים את הלחימה בעזה וחלקן מפעילות אמברגו נשק ברמות שונות על צה"ל, הן ממשיכות לרכוש נשק מישראל.

אלביט דיווחה הבוקר לבורסה כי זכתה בחוזה בסכום של כ-53 מיליון דולר לאספקת מערכות מרגמה צריחית בלתי מאוישת 120 מ"מ בעלת מנגנון רתיעה רך, ה-Crossbow, לטובת התקנה על נגמ"שי Pandur 6X6 של לקוח אירופאי. החוזה יבוצע על פני תקופה של 6 שנים.

זהו החוזה הראשון שנחתם למכירת של מערכת הקרוסבאו מאז הצגתה לראשונה בתערוכת DSEI בלונדון בשנת 2023.

מדובר במערכת המספקת הגנה ושרידות ברמה גבוהה לצוות המרגמה שיכול לשגר אש לטובת סיוע לכוחות הקרקע מבלי לצאת מהכלי. למערכת יכולת סגירת אש מהירה, כאשר יש ביכולתה לירות את הפצמ"ר הראשון בפחות מ-30 שניות.

הקרוסבאו מסוגלת לשגר עד 10 פצמ"רים לדקה, עם קצב ממוצע של שישה פגזים לדקה. ניתן לבצע ירי של מגוון סוגי תחמושת 120 מ"מ מאושרי נאט"ו, כולל את המרגמה המונחית "עוקץ פלדה" (Iron Sting), המספקת טווח יעיל של עד 10 קילומטרים.

מרגמה קרוסבאו אלביט. אלביט,
מרגמת קרוסבאו של אלביט. מסוגלת לשגר עד 10 פצמ"רים לדקה/אלביט

במרץ האחרון פרסמה אלביט את דוח שנת 2023 אשר הציג תוצאות שיא, עם גידול במכירות למשרד הביטחון ולמדינות אירופה. החברה על סף הגעה לרף ה-6 מיליארד דולר בשנה של מכירות, גידול של 8.4% לעומת השנה שעברה, וצבר ההזמנות שלה הגיע לשיא של 17.8 מיליארד דולר, זינוק של 17.8%. עם זאת, הרווח הנקי עמד על 215 מיליון דולר, ירידה חדה של 22%, המיוחסת לסגירת פעילות חברה בת בעלת בארה"ב ומחיקת חוב אבוד על פרויקט שנוהל בה והופסק.

מערכות נשק וחימושים של החברה כיכבו במלחמה בעזה ובגבול הצפון, החל מפגזי הטנקים והתותחים, כטב"מי הזיק והכוכב התוקפים, כטב"מי מגזי המרגמה מונחי הלייזר עוקץ פלדה ועוד. את הגידול במכירות לצה"ל אפשר לראות בנתוני הרבעון האחרון: בזמן שמכירות הכלליות של החברה גדלו ב-8%, המכירות בישראל זינקו ב-61.5% ל-437 מיליון דולר, בזמן שאלביט מאיצה את ייצור הפגזים ומוצרים אחרים לצה"ל כדי לא להגיע למצב של חוסר במלאים.

להזמנות ממשרד הביטחון תהיה גם השפעה על דוח הרבעון הראשון של 2024 שיפורסם בשבועות הקרובים. אלביט גם הגדילה את מכירותיה באירופה, שממשיכה בהכנות למלחמה מול רוסיה, אבל רשמה ירידה במכירות לארה"ב ולקנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully