וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לנתניהו: "אין לך בושה, קח כבר אחריות ולך הביתה"

9.5.2024 / 8:05

יו"ר ישראל ביתנו אומר בראיון חריף כי "חוץ מהישרדות אישית לנתניהו לא איכפת מהמדינה. אני פועל בכל הכוח כדי להקדים את הבחירות". על היחסים עם ארה"ב: "אנחנו חיים בזכות הנדיבות האמריקנית. אם ארה"ב לא היתה משתמשת בזכות הווטו כל העולם היה מסיים איתנו את היחסים"

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון/ערוץ הכנסת

"נתניהו אומר לכולם לקחת אחריות. אחרי לבנון השנייה הוא נאם ואמר שאולמרט חייב ללכת הביתה. נאה דורש נאה מקיים. ואני פונה ואומר: נתניהו, איך אין לך בושה להמשיך כראש ממשלה אחרי קטסטרופה כזאת? קח כבר אחריות ולך הביתה", אומר בראיון יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ליברמן מעריך שנתניהו מחזיק בתכנית מגירה גדולה הכוללת התחייבות למדינה פלסטינית, והסכמה לתכנית גרעין סעודית. "היום הוא מדבר אחרת אבל כמו שאמר סמוטריץ' לא צריך להאמין לאף מילה שלו אלא להסתכל על המעשים בלבד", מוסיף ליברמן.

הוא מסביר כי "אין ספק שנתניהו מעדיף להגיע להסדר עם הסעודים, להודיע על מדינה פלסטינית וללכת לבחירות. הסעודים רוצים שלום עם ישראל לא בגללנו אלא כדי לקדם את תכנית הגרעין שאינה למטרת שלום בקונגרס האמריקאי".

ליברמן משוכנע כי "נתניהו יקדם בתמורה הכרזה על מדינה פלסטינית כפי שכבר עשה בנאום בר אילן. הכי חמור הוא מתן הכשר לתוכנית גרעין סעודית שזה מבחינתי אסון שיכניס את כל המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני מטורף.

"אני לא בטוח שנוכל לעמוד בו. הוא גם יתחייב שישראל לעולם לא תפגע במתקני הגרעין של סעודיה. הסעודים יתנו ערבויות שזה למטרות אזרחיות אבל כבר ראינו את המשמעות של כל הערבויות וההסכמים באיראן וצפון קוריאה. יש כאן ניסיון לרבע את המעגל על חשבון עם ישראל".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן. "מדובר בגורל של כולנו, והילדים והנכדים שלנו. כולם חייבים להתעלות מעל כל שיקול כזה או אחר וללכת לבחירות"/פלאש 90, יונתן זינדל

על מצב המשק הוא אומר כי "המשק מתפקד טוב לא בגלל הממשלה אלא למרות הממשלה. כלכלת השוק פורחת כי השוק הפרטי חזק מאוד ומפותח. אבל הממשלה מקלקלת: 5 מיליארד שקל ליחידה לחיזוק התודעה היהודית של אבי מעוז ומיליארדי שקלים למגזר החרדי.

"מגדילים את הגרעון כל הזמן ולא מקבלים החלטות חשובות בכלכלה. אחד הדברים החשובים זה הבאת מאות אלפי עובדים זרים אבל זה לא קורה כי אין החלטות. הממשלה מתנהלת בצורה הזויה לחלוטין".

על מצב שוק ההייטק הקריטי אומר ליברמן כי "כרגע הורגים את ההייטק שהוא מנוע הצמיחה הכי חשוב של מדינת ישראל. מי שכרגע סובל הכי הרבה הן חברות סטארטאפ. מדובר בחבר'ה צעירים שלוקחים לפטופ ויוצאים מישראל. אנחנו הולכים להפסיד פה מוחות וידע לשנים הבאות. בממשלה נורמלית צריך לגבש תכנית חירום ולהשיג תחליף להשקעות זרות שאינן מגיעות לישראל. חייבים לסייע לחברות סטארט אפ באמצעות הגופים המוסדיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. צילום: לעמ, עיבוד תמונה
"נתניהו יקדם הכרזה על מדינה פלסטינית וייתן הכשר לתוכנית גרעין סעודית"/עיבוד תמונה, צילום: לעמ

על מערכת היחסים עם ארה"ב מוסיף ליברמן: "אנחנו חיים בזכות הנדיבות האמריקאית. יש את סעיף 7 במועצת הביטחון ואם ארה"ב לא היתה משתמשת בזכות הווטו כל העולם היה מסיים איתנו את היחסים מזמן. למרות זאת רואים את ההידרדרות והקריסה במערכת היחסים איתם רק בגלל שנתניהו שרוצה לשרוד בכל מחיר. לא איכפת לו מהמדינה. אין שום שיקול חוץ הישרדות פוליטית".

ומה צופן העתיד? "המציאות שאנחנו חיים בה היא שברירית וקשה לדעת. אבל אני עושה הכל כדי שיתקיימו בחירות כמה שיותר מוקדם. כל יום חשוב. אני משוחח עם חברי כנסת בליכוד ובקואליציה ומנסה לעשות הכל ופועל בכל הכוח כדי לשכנע להקדים את הבחירות.

"גם פוליטיקאים חייבים להבין שזה לא משחק ילדים. מדובר בגורל של כולנו, והילדים והנכדים שלנו. כולם חייבים להתעלות מעל כל שיקול כזה או אחר וללכת לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully