וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא הבנק שלהם": סאגת חופשת פסח מטורפת עם ארקיע

15.5.2024 / 12:59

ארקיע ביטלה את טיסתה של משפחה לאיי סיישל, אבל חייבה את מלוא הסכום. רק לאחר מכתב התראה שנשלח לחברה הסכימה לפצות לפי חוק טיבי, אבל מה לגבי חיוב של 20 אלף שקל על המלון, שאת עלותו היא מסרבת בתוקף להחזיר?

נוסעים עומדים באמצע טיסת ארקיע בערב יום הזכרון, 12.5.24/צילום: דוברות ארקיע

כשי' החליט לטוס לחופשה עם ארקיע, הוא לא העלה על דעתו שיהפוך לבנק של חברת התעופה. בתחילת אפריל קנתה אשתו מהחברה חמישה כרטיסים לסיישל לתאריך ה - 14.4 בשעה 24:40, בסכום של כ - 18,500 שקלים, כשאת המלון הזמינו בנפרד ונתנו את כרטיס האשראי לביטחון. אלא שחופשת ההתאווררות הזו הפכה לסיוט.

קרה המקרה ומתקפת הכטב"מים מאיראן התרחשה באותו הלילה. כשהמשפחה נכנסה בשערי נתב"ג, הוחלט לסגור את השמיים ולהפסיק את הטיסות החל מחצות וחצי, ובני המשפחה המאוכזבים עשו פניית פרסה וחזרו הביתה, בהשלמה שחופשה כבר לא תהיה להם. "הילדים התבאסו, אבל לא היו לנו שום טענות, כי מלונות וטיסות יקרים הם זכות", אומר י'. "למחרת קמתי בשבע בבוקר ובשמונה שמתי לב שהטיסה יוצאת בעשר בבוקר. דחפנו את הילדים למכונית עם המזוודות, הזעקנו את ההורים כדי שיקחו מאיתנו את הרכב בשדה, והצלחנו להגיע לדיוטי פרי כבר בתשע".

אבל פה העלילה התחילה להסתבך. הטיסה נדחתה לשעה 11:30 ואחרי כן לאחת לפנות בוקר. "אמרתי לכל ילד לקנות לעצמו מתנה וחזרנו הביתה במטרה להגיע שוב לשדה. כבר בשלב הזה, היה מגיע לכל אחד מאיתנו פיצוי של 3,400 שקלים, לפי חוק טיבי, על איחור של יותר משמונה שעות וטיסה למרחק של יותר מ - 6,500 ק"מ, אבל מאוד רצינו לצאת לחופש, כך שלא ממש התעסקנו בזה".

מטוס ארקיע. ארז מיכאלי
המטוס קורקע, ומה לגבי הפיצוי?/ארז מיכאלי

אלא שאז התברר שיממה אחרי שהיתה אמורה לצאת, ארקיע ביטלה לגמרי את הטיסה לסיישל. כשי' התקשר לברר מה קורה גילה, בין השורות, שבחברה עשו חישוב קר והבינו שלא שווה להם כלכלית להוציא אותה לפועל. "סופרים כמה נוסעים יש עליה וכמה אמורים לטוס בחזרה, מחשבים עלויות וככה חוסכים סכום משמעותי. אמרו לי שיחזירו לנו את הכסף על הכרטיסים ויתנו לנו כרטיסים בחינם בחג עצמו, מה שלא בא בחשבון כי אנחנו שומרי מצוות ואת הסדר רצינו לעשות בארץ.

"בינתיים המלון בסיישל חייב אותנו ב - 20,000 שקלים בגלל הביטול וכשביקשתי מארקיע החזר עליו, הם סירבו בכל תוקף. הרי יכולתם להטיס אותנו מהשעה שבע בבוקר, כשכל הטיסות האחרות שנדחו יצאו לדרכן, ומשיקולים פיננסים אתם ביטלתם את הטיסה, אז תפצו אותנו. ב - 1.5 אני רואה שחויבתי בסכום שעלו הכרטיסים וזה גמר אותי. לא הוצאתם את הטיסה ואחרי שבועיים אתם מחייבים אותי על הטיסה שלא יצאה. והשיא היה, שאת ההחזר כספי הם היו מוכנים לתת רק כעבור 21 ימים, כאילו אני הבנק של ארקיע.

"אני עוד יכול לשאת בעלויות האלה, אבל מה עושה משפחה שלקחה הלוואה כדי לממן את החופשה, משלמת עליה 7% ריבית, נסגר לה קו האשראי בגלל ההוצאה הכבדה של הכרטיסים והמלון? נגיד שהם רוצים למצוא חופשה חליפית, במקום זו שבוטלה, ואין להם כסף בבנק אפילו ללכת ללונה פארק, מה איתם?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלון הילטון נורת'הולם, איי סיישל. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה
החופשה לסיישל לא יצאה לפועל/מערכת וואלה, ירדנה עבודי פוקס

במקביל למכתב התראה ששלח לארקיע, פנה י' למנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', שלא החזיר תשובה. עורכי דינו של י' כתבו בשמה של אשתו, שרכשה את הכרטיסים, "מדובר במצב של כשל תמורה. הדבר ההגיוני והראוי הוא, כי חברה מסחרית ותיקה ומנוסה כמו ארקיע, לפחות תימנע מלחייב את הלקוחות שלה בגין שירות שהיא לא סיפקה. יובהר: מרשתנו אינה בנק. היא גם לא מוסד פיננסי המספק הלוואות ללא ריבית. מהלך פסול זה אשר יכול היה להיעשות לכל נוסעי הטיסה, חמור שבעתיים".

כדי לפצות את הילדים, רכש י' כרטיסי טיסה לקפריסין, בסכום עתק של 600 יורו לכרטיס ו - 900 יורו ללילה במלון, בגלל שכבר לא נשארו מקומות במחירים סבירים. כשחזר לארץ יצרה אתו מנהלת שירות הלקוחות החביבה של ארקיע קשר, התנצלה שההחזר על הכרטיסים ניתן שבוע אחרי תום 21 הימים שהובטחו, והסכימה לשלם לו את הפיצוי עבור חוק טיבי. כשדרש החזר על המלון שבוטל ועל ההפרשים ששילם במחירי החופשה החליפית, פי שלושה מפסח רגיל, הוא נתקל בסירוב עיקש ולכן שלח מכתב התראה נוסף, הפעם בדרישה לפיצוי של 100,932 שקלים, בתוספת ריבית פיגורים והצמדה.

"ההתנהלות של ארקיע לא מקובלת ואני מתכוון לאסוף את כל הנוסעים בטיסה הזאת ולהגיש נגדה תביעה ייצוגית. לא יתכן שנוסעים צריכים לשאת בעלויות של חברת תעופה. אני לא מתכוון להגיע לבית המשפט לתביעות קטנות, אלא להגיד אותה בבית משפט השלום, כדי שיתנהל משפט ובו יוצג הפרוטוקול של ישיבת ההנהלה שבה הוחלט על ביטול הטיסה ומה היתה הסיבה לכך. זאת לא רק עוגמת הנפש שנגרמה לכל הנוסעים, אלא עשיית עושר על חשבונם".

מארקיע נמסר כי "ארקיע הודיעה ללקוח לגבי סטטוס הטיסה. החברה נמצאת בקשר שוטף עם הלקוח וכספו הוחזר לו".

  • עוד באותו נושא:
  • ארקיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully