וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מילגם זכתה במכרז על הדואר: תשלם 461 מיליון שקל

19.5.2024 / 14:24

לאחר שביום חמישי הוגשו ההצעות לרכישת חברת דואר ישראל שעומדת בפני הפרטה, הבוקר נפתחו המעטפות של שתי הקבוצות שניגשו למכרז ולאחר תהליך התמחרות נבחרה קבוצת מילגם שתשלם 461 מיליון שקל: "שואפים לחולל מהפכה"

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

קבוצת מילגם זכתה במכרז על הדואר - כך הוכרע בסיום תהליך היתמחרות שהתקיים היום, לאחר פתיחת המעטפות שהוגשו ביום חמישי האחרון. המתחרה היחיד מול מילגם היה איש העסקים רמי לוי שחבר לקבוצת דלק.

קבוצת המשקיעים שזכתה כוללת מלבד מילגם גם את הפניקס ביטוח, הפניקס גמל, וליימן שליסל.

בהודעת משרד התקשורת נמסר כי "כי בהמשך להחלטה על הפרטת דואר ישראל ולאחר שהסתיים המכרז בנושא, נבחרה היום (א') הקבוצה בהובלת חברת מילגם לרכוש את החברה מידי המדינה. במסגרת המכרז חברת דואר ישראל תעבור במלואה לידי הרוכש תמורת 461 מיליון שקלים בחודשים הקרובים".

מקבוצת מילגם הפניקס ולימן שליסל נמסר כי "אנו מלאי אמונה במדינת ישראל, בעוצמת המשק והכלכלה ובעתידה של המדינה לצאת מחוזקת מכל משבר. חברת דואר ישראל היא אבן יסוד בהיסטוריה הכלכלית של מדינת ישראל. אנו מאמינים בחברת הדואר, בהנהלת החברה, בהון האנושי המרשים והמסור והעובדים שהובילו מהפכה של ממש בחברה בשנים האחרונות, והפכו אותה לארגון מקצועי ומודרני.

"אנו מודים למדינת ישראל על הבעת האמון הגדולה בנו, ומתחייבים לעמוד בציפיות הגבוהות שהוצבו בפנינו. יחד כולנו מחויבים להביא את דואר ישראל להישגים חשובים נוספים, ולהניע תחרות במספר תחומים מרכזיים - בראשם תחום הבנקאות והפיננסים באמצעות בנק הדואר, וכן בתחום השילוח, המשלוחים והלוגיסטיקה. אנו שואפים לחולל מהפכה צרכנית שתיטיב עם אזרחי ישראל. כולנו נמשיך לחתור להענקת שירות איכותי לכלל תושבי ישראל בכל רחבי הארץ".

מרכז הסחר המקוון, דואר ישראל. אייל קרן,
דואר ישראל. מילגם תשלם 461 מיליון שקל/אייל קרן

בתחילת הדרך להפרטה נראה שהדואר מעורר עניין רב כאשר עשרות משקיעים השתתפו בכנסים פיזיים או וירטואליים, וכאשר בחודש ספטמבר נפתחו חדרי המידע נכנסו אליהם 9 קבוצות שאושרו לתהליך על ידי רשות התחרות.

במאי האחרון אישרה ועדת הכספים של הכנסת את תנאי המכירה ואת צווי האינטרסים של חברת דואר ישראל ובנק הדואר, וכחלק מכך אושרה החלטת האוצר ורשות החברות להמיר הלוואות בעלים שניתנו על ידי המדינה לחברה במסגרת תכנית ההבראה להון. באותו היום חתמו על הסכם המכירה של מניות החברה ארבע קבוצות משקיעים שהביעו עניין להמשיך בתהליך.

ביום חמישי הוגשו שתי הצעות בלבד - הראשונה על ידי איש העסקים רמי לוי שהתמודד על הדואר יחד עם קבוצת דלק ישראל והשנייה על ידי קבוצת מילגם בבעלות האחים שי וגיל וייל.

מילגם מספקת שירותים לעיריות ובעצם מהווה הזרוע המבצעת של שירותים מופרטים שונים, לפי אתר החברה היא עובדת מול 160 רשויות, מעסיקה 1,900 עובדים באופן ישיר וגובה עבור לקוחותיה כ-6 מיליארד שקל בשנה.

בנוסף למילגם מחזיקים האחים וייל גם בשורה של עסקים שביניהם חברת מנרב, מרפאות בטרם, חברת פנגו שאף רכשה לאחרונה את גט טקסי, חברת מלט ועוד. הוריהם של האחים היו ממייסדי אסם.

בין המתמודדים שנשרו במהלך הדרך: איש העסקים יעקב אנגל וחברת לפידות קפיטל שבשליטת יעקב לוקסנבורג, קרן ההשקעות אייפקס וכן חברת התחבורה דן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רמי לוי מציג את התו המלא. יח"צ,
רמי לוי. היה המתמודד היחיד מול מילגם/יח"צ

הפרטת הדואר יצאה לדרך בספטמבר 2022, אז חתמה הנהלת הדואר על תוכנית הבראה לחברה יחד עם משרד האוצר, רשות החברות, משרד התקשורת, ההסתדרות וכן ועד העובדים.

התכנית כללה בטרם ההפרטה בלימה של קריסת החברה, ייצוב פיננסי ובניית תכנית אסטרטגית לצד התאמה של הרגולציה לשינויים בתחום הדואר, תכנית לשיפור מיידי וארוך טווח של השירות לציבור. הליך המכירה החל באופן רשמי ביולי 2023.

בדואר יש כ-3,850 עובדות ועובדים לאחר פרישה של 1,050 עובדים במהלך שנת 2023, כחלק מתוכנית ההבראה. בשנת 2022 עבדו בחברה כ-4,880 עובדים, וב-2021 הועסקו כ-5,140 עובדים בדואר ישראל.

לדואר מעל 1,000 נקודות שירות, מהן 400 יחידות דואר (סניפים וסוכנויות) ו-650 מרכזי מסירה לחבילות בעסקים קטנים ברחבי הארץ. הדואר מסר כ-40 מיליון חבילות בשנה החולפת, מרביתן הזמנות של ישראלים מאתרי הסחר הגדולים. עוד אחראית החברה למסירה של כרבע מיליארד מכתבים בשנה.

בבנק הדואר מנוהלים 510 אלף חשבונות עובר ושב, בסניפים ובאמצעות הדיגיטל. לחברה 226 נכסי נדל"ן בשווי של כ-639 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully