וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף, פירות וחטיפים: צפו בסחורה ישראלית בעזה

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 11:40

אמש נחשף בוואלה כי כי בעקבות אישור ישראלי לחידוש הסחר עם עזה 150 משאיות עמוסות פירות וירקות מישראל עברו את הגבול ביום שישי; סרטונים מעזה מראים את הסחורה הישראלית מגיעה לעזתים: לא רק פירות אלא גם עופות, חטיפים ועוד

קויק: משאיות בדרך לעזה/שימוש לפי סעיף 27א'

הסחורה הישראלית מגיעה לעזה, נפרקת ונמכרת בשווקים - כך מראים סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אמש נחשף בוואלה כסף כי ישראל אישרה חידוש חלקי של הסחר עם עזה, ובעקבות כך עברו ביום שישי את הגבול 150 משאיות עמוסות פירות וירקות מישראל.

ואולם לא רק פירות וירקות ישראלים נמכרים כיום בעזה על ידי סוחרים מקומיים אלא גם עופות, חטיפים, סוכר ומוצרים נוספים.

סרטונים שהופצו אמש ברשתות החברתיות מציגים את הסחורה הישראלית מגיעה לעזה ואף נמכרת בשווקים. בין היתר ניתן להבחין בעוף קפוא וחלקיו אשר תאריכי האריזה שלו הם בנובמבר 2023 ומרץ 2024, תפוחים ממותג ישראלי ועוד.

סרטון אחר שצולם בשוק דיר אל בלאח מראה מכירת מגוון רחב של פירות וירקות, בין היתר פירות קיץ כמו משמשים, נקטרינות ומלונים, ולצדם תפוחים, בננות, קלמנטינות, אבוקדו, תירס ועוד, לצד ירקות בסיס כמו עגבניות, מלפפונים, לימון ובצל. לפי דיווחים ברשתות החברתיות בחלק מהמקרים מדובר בירקות ופירות שלא נראו בעזה מאז תחילת המלחמה.

אמש אמר לוואלה יו"ר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, שאין להשיג בצל בשוק, וסוחר נוסף הסביר כי העברת סחורה בכמות גדולה לעזה בהכרח תביא לעליית מחירי המוצרים שמשלם הצרכן הישראלי: "מחיר הבצל קפץ ביום ראשון ב-100%. ביום חמישי הוא נמכר לקמעונאים ב-1.5 שקלים ומתחילת השבוע כבר ב-3 שקלים, מה שאומר שהצרכן משלם 5 שקלים על קילו. הגזר ותפוחי האדמה זינקו ב-50% בגלל המחסור החד. בלתי נתפס שישראלים צריכים לשלם יותר על ירקות, בגלל שמכרו את כל הסחורה לעזה. איך אמורים להרגיש משפחות החטופים כשהם שומעים דבר כזה?".

ביום חמישי נתן מתאם הפעולות בשטחים אישור לחידוש הסחר עם עזה. סוחרים עזתים התקשרו ישירות לבתי אריזה ומגדלים ישראלים וקנו מהם סחורה באמצעות העברה בנקאית. הסוחרים העזתיים קנו כמויות גדולות מאוד של בצל, גזר ותפוחי אדמה תוצרת כחול לבן. חלק קטן מהסחורה נקנה דרך השוק הסיטונאי בצריפין. העגבניות שעברו במעבר ארז הגיעו בעסקה סיבובית מתורכיה דרך ירדן.

בעקבות האישור, ביום שישי בבוקר כבר עמדו 150 משאיות בטור ארוך במעבר ארז וחיכו לתורן להיכנס לעזה ולפרוק את הסחורה המיועדת לסוחרים מקומיים.

עוד בוואלה!

לא ייאמן: בצל המלחמה, ישראל חידשה את הסחר עם עזה

לכתבה המלאה

האנומליה הזאת הקפיצה חלק מחקלאי הדרום, חלקם עדיין מנסים לשקם את הנזק הקשה שנגרם לשדותיהם ב-7 באוקטובר ואילך, על ידי העזתים שאליהם נשלחת הסחורה.

"ביום חמישי קיבלנו הודעה שהסחר עם עזה מתחדש", אומר חקלאי מהדרום. "היינו בהלם. מה פתאום אנחנו צריכים לספק להם אוכל טרי? כל המשווקים בארץ קפצו על זה. גם הגדולים ביותר. אנחנו, המושבים מהדרום, קיבלנו החלטה שאנחנו לא משתפים עם זה פעולה.

"התקשר אלי ג'אבר, סוחר שאני מכיר מעזה, ואומר לי שהוא צריך שום והרבה, והוא ישלם לי בהעברה בנקאית. עניתי לו, 'הילדים שלנו נמצאים עכשיו במנהרות שלכם ואתה רוצה שאני אשלח לך שום?'. אני לא מבין מי קיבל את ההחלטה ההזויה הזאת. זה לא מתקבל על הדעת".

סוחר אחר מהדרום דיבר עם עזתי שביקש לקנות סחורה. "אמרתי לו: 'תביא חטוף, תקבל סחורה'", הוא מספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully