וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז ה-7/10: משרד הביטחון רכש מאלביט תחמושת ביותר ממיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 10:31

אלביט דיווחה הבוקר על חוזה חדש בסך 760 מיליון דולר, שיצטרף להזמנות אחרות שקיבלה אחרי ה-7 באוקטובר. כפי שנחשף בוואלה: החברה תספק את התחמושת מהמפעל החדש בנגב והישן ברמת השרון, שסגירתו תידחה

ייצור פגזים במפעל אלביט ברמת השרון,/משרד הבטחון

התעשיות הביטחוניות ממשיכות לקבל הזמנות גדולות ממשרד הביטחון בעקבות המלחמה. אלביט דיווחה הבוקר לבורסה על הזמנת תחמושת בסך 760 מיליון דולר, שתבוצע בתוך שנתיים.

ההזמנה מצטרפת להזמנות נוספות שקיבלה אלביט מאז ה-7 באוקטובר לאספקת תחמושת לצה"ל, שעומדות במצטבר על מעל למיליארד דולר. על ההזמנה החדשה חתם בימים האחרונים מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, שמוזכר כמועמד מוביל לתפקיד הרמטכ"ל הבא, אחרי התפטרותו הצפויה של רא"ל הרצי הלוי.

מדובר בגידול דרמטי של הזמנות משרד הביטחון לעומת גודלן לפני המלחמה. ביולי 2023 קיבלה החברה הזמנות לפגזי טנקים לצה"ל בשווי 60 מיליון דולר. מאז פרוץ המלחמה היה קצב צריכת התחמושת של צה"ל גדול בהרבה מהערכותיו הראשוניות, מה שחייב רכש בהול של תחמושת בחו"ל, בעיקר בארה"ב, שהגיעה לארץ בטיסות תובלה מיוחדות, רובן במטוסי חיל האוויר האמריקאי.

ההודעה אינה מפרטת אילו תחמושות רוכש כעת משרד הביטחון, אך בעבר רכש ממנה המשרד כאמור פגזי 120 מ"מ מסוגים שונים לטנקי המרכבה, ופגזי 155 מ"מ לגדודי התותחנים.

טנק מרכבה סימן 4, צאלים, 15 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
טנק מרכבה. מאז פרוץ המלחמה היה קצב צריכת התחמושת של צה"ל גדול בהרבה מהערכותיו הראשוניות/ראובן קסטרו

אלביט מייצרת את התחמושת במפעל חטיבת היבשה שלה ברמת השרון, לשעבר תע"ש, שאמור היה להתפנות בסוף השנה לטובת בנייה למגורים, עם הקמת מפעל תחמושת חדש של החברה ברמת בקע בנגב.

אולם כפי שנחשף בוואלה, משרד הביטחון מקדם תכנית לדחיית הפינוי, כדי לאפשר לשני המפעלים לעבוד במקביל וכך להגדיל משמעותית את קצב האספקה לצה"ל, בזמן שאלביט זוכה גם להאצת הזמנות מצבאות זרים בעקבות המלחמה באוקראינה. המפעל בנגב אמור היה להיפתח בסוף 2023, אך יפתח רק במחצית השנייה של 2024, עקב עיכוב באישורי הבנייה, והחלטה להגדילו עוד לפני פרוץ המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully