וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת גרם למירי רגב לאיים בשער קיבוץ בארי: "נטפל בכם אחרונים"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 15:59

פרטים חדשים על היום שבו נעצרה שרת התחבורה בכניסה לבארי: מנכ"ל הדפוס הסכים לארח אותה אך זכה ממנה למטר צעקות ואיומים. מזכיר הקיבוץ: כל בכיר שביקש לבקר התקבל כולל סמוטריץ', כץ וקיש; מרגב נמסר: "אין לשרה כעס על תושבי בארי, היא מבינה ומחבקת אותם"

אזרחים מונעים ממירי רגב להגיע לביקור בבארי/צילום: חברי קיבוץ בארי

עלילות מירי רגב במשרד התחבורה, יתגלגלו הערב לקיבוץ בארי, במסגרת החלק השני של תחקיר "המקור", זאת לאחר שסילוקה של שרת התחבורה מהקיבוץ פורסם בוואלה בנובמבר האחרון.

כזכור, בחמישי לאותו החודש הגיעה רגב לשערי הקיבוץ, מלווה בפמליה גדולה, במסגרת סיור שערכה עם בכירי המשרד והתכוונה לבקר בדפוס בארי, הדפוס של משרד התחבורה, בלי תיאום מראש.

כפי שנחשף בוואלה, תושבי בארי האבלים, שפחות מחודש עבר מיום האסון הנורא שחוו, לא נתנו לאף אחד להיכנס לקיבוץ. כשהשיירה של רגב הגיעה, היא נחסמה על ידי שער נעול וכמה מלגזות ונאלצה לחכות שם חצי שעה לשווא.

"כשקיבלנו את השמועה שרגב מגיעה לביקור, החלטנו שהיא לא תיכנס לבארי", אמר אחד מחברי הקיבוץ. "ניר ברקת, שר הכלכלה, ביקר אותנו, כי אנחנו צריכים אותו, וקיבלנו אותו בצורה יפה. מבחינתנו, שרים וחברי כנסת שקראו לנו בוגדים ותומכי טרור, לא יכולים לתרום לנו ורק רוצים לרקוד לנו על הדם.

"לא נאפשר זאת, לא ניתן לה לעשות קמפיין יח"צ על חשבוננו. אנחנו מצפים שהיא, ראש הממשלה והשרים האחרים יתפטרו. זה שזה עוד לא קרה, זו בושה גדולה. עשרה אחוזים מתושבי בארי נרצחו והם לא לוקחים אחריות. אנשים כמו מירי רגב לא יכנסו לכאן".

חברי קיבוץ בארי חוסמים את הכניסה לקיבוץ לפני הביקור של מירי רגב. חברי קיבוץ בארי, אתר רשמי
חברי קיבוץ בארי חוסמים את הכניסה לקיבוץ לפני הביקור של מירי רגב/אתר רשמי, חברי קיבוץ בארי

סילוקה של רגב מהקיבוץ קיבל כיסוי תקשורתי רחב שהכעיס את אנשיה. לפי תחקיר ה"מקור", מנכ"ל משרד התחבורה העלה את הכתבה מ"וואלה" לקבוצת הוואטס אפ הסגורה של "המטבחון", הכוללת את מקורביה של רגב.

"כתבה של שמאלנים", קבע דודו סאסי, דובר השרה. "הם יוצאים שם מטומטמים ושונאים. סתם גרעים קשה של קפלן". עופר מלכה, המנכ"ל הקודם של המשרד, ומי שסוכל מינויו לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה בגין אי עמידה בדרישות לתפקיד, ענה "משרד התחבורה הוא אחד המפרנסים העיקריים של בארי. אולי שווה לצאת למכרז חדש, אם מנהל בית הדפוס מסלק את מי שמפרנסת אותו".

כאן המקום לציין, שבשבע השנים האחרונות, דפוס בארי הוא הזכיין של משרד התחבורה לייצור והפצה של רישיונות הנהיגה, התקשרות שעומדת על סכום לא מבוטל של כ-14 מיליון שקלים בשנה. בפברואר 2024, היה אמור החוזה בין הצדדים להסתיים והכוונה היתה להמשיך את ההתקשרות באמצעות פטור ממכרז. אלא שבעקבת התקרית התלבטו שם האם להאריך את החוזה, ובסופו של דבר, ככל הנראה בגלל אילוצי היערכות בשטח, הוא הוארך עד ל-5 ביוני, בסכום של 5 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניר ברקת בביקור בקיבוץ בארי. דף הפייסבוק של ניר ברקת, צילום מסך
ניר ברקת בביקור בקיבוץ בארי/צילום מסך, דף הפייסבוק של ניר ברקת

סגירת החשבונות עם מי שחוו טרגדיה נוראית, שחלקה, לפחות מוטלת על כתפיה של רגב עצמה כחברת ממשלה, היא בלתי נסבלת. מה גם, שמתברר שמי שניסה דווקא לשדל את חברי הקיבוץ להכניס את רגב פנימה, הוא מנכ"ל דפוס בארי, בן סוכמן, שניגש לחברים שחסמו את השער ואמר להם שהוא מוכן להכניס את השרה אליו לדפוס ולארח אותה.

כשסוכמן ניגש לשוחח עם השרה, הוא זכה ממנה למטר צעקות ואת המשפט הבא שאמרה לו, שמעו כל הנוכחים: "אם לא תכניסו אותי עכשיו, נטפל בכם אחרונים". אחרי דין ודברים קולני, חזר סוכמן לדפוס לבדו והשיירה של רגב נסעה משם.

בבארי לא ייחסו חשיבות לאיום של שרת התחבורה בזמן אמת, ורק עכשיו, על רקע התחקיר, מבינים שם את משמעותו הקשה, שאמורה היתה לפגוע להם בכיס, כאילו לא די במכה האנושה שחטפו.

"אין ספק הסגנון שבו השתמשו בכירי משרד התחבורה הוא לא ראוי", אומר גילי מולכו, מזכיר קיבוץ בארי. "עד היום כל בכיר שביקש לבקר אותנו פה או ביום המלח ועשה זאת בצורה מסודרת, התקבל אצלנו. בצלאל סמוטריץ' היה כאן, חיים כץ ויואב קיש. אנחנו לא מסרבים לאף אחד, אם עושים את זה בצורה עניינית".

דפוס בארי בחר שלא להגיב.

מירי רגב, 31 בינואר 2024. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
רגב. "השרה כיבדה את ההחלטה"/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

תגובת רגב: "עובדה כי משרד התחבורה האריך את ההתקשורת עם בארי"

ממירי רגב נמסר כי "בסיומה של פגישת העבודה עם ראש המועצה האיזורית אשכול, גדי ירקוני בחמ"ל המועצה, המשיכה השרה רגב לקיבוץ בארי יחד עם הצוות המקצועי, על מנת לעמוד על הרס התשתיות בקיבוץ ושיקומם.

"התיאום להגעת השרה וצוותה נעשה מול האחראי בקיבוץ על אסטרטגיה וממשל וכן מול דפוס בארי.

"כשהגיעה השרה לקיבוץ, חלק מהתושבים בחרו למנוע את כניסת השרה וצוותה המקצועי, השרה כיבדה את ההחלטה שלהם.

"השרה רגב פועלת ותמשיך לפעול על מנת לשקם את התשתיות ביישובי העוטף.

"עדות נוספת לכך היא העובדה שמשרד התחבורה האריך את ההתקשרות עם דפוס בארי, ומנהל בית הדפוס אף שיגר את תודתו על כך. אין לשרה כעס על תושבי בארי, השרה מבינה את תושבי בארי ומחבקת אותם ותמשיך לסייע להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully