וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית מסתערת על השוק האמריקני: "רוצים להפיל חומות שנוצרו בגלל אנטישמיות ורוח רעה"

26.5.2024 / 20:24

אחרי שאלביט ורפאל עקפו אותה בשוק האמריקני, התעשייה האווירית סוגרת פערים: בכירי החברה חנכו היום מרכז מבקרים בוושינגטון במטרה להרחיב את הפעילות העסקית בארה"ב, וביולי יתחיל לפעול גם מרכז חדשנות במרילנד. עמיר פרץ: "רחוקים מלמצות את הפוטנציאל שלנו בארה"ב"

מזל"ט האנטר מתוצרת התעשייה האווירית בשירות צבא ארה"ב/צבא ארה"ב

ב-17 בינואר 1991 כשארה"ב פתחה במבצע "סופה במדבר" לשחרור כוויית מהכיבוש של סדאם חוסיין, השתמשו אוניות המערכה שלה במזל"טי פיוניר מתוצרת התעשייה האווירית, כדי לאתר להן מטרות ולבחון את נזקי פגיעות התותחים שלהן. ב-1995 רכש צבא היבשה האמריקאי מזל"טי האנטר של תע"א, והפעיל אותם מבצעית בעיראק, אפגניסטאן ובבלקנים, כולל ניסיונות ראשונים בשיגור טילים מכלי טיס לא מאוייש.

אבל מאז נעקפה תע"א בידי אלביט ורפאל במכירות לשוק האמריקאי. התעשייה האווירית מוכרת אמנם בארה"ב ביותר ממיליארד דולר לשנה, אבל בעיקר רכיבים לתעשיות הביטחוניות, כמו כנפיים למטוסי האף-35 שמייצרת לוקהיד מרטין ורכיבים למטוס-מסוק V280 שבונה בל לצבא ארה"ב, והאזרחיות, כמו רכיבים למטוסי בואינג.

משרד ההגנה האמריקאי מכיר לעומק את פעילות התעשיית האווירית, כאשר הוא מממן את פיתוח הדור הבאים של טיל החץ, חץ-4 ו-5, כפי שמימן את פיתוח וההצטיידות הישראלית בחץ-2 ובחץ-3 - אך לא רכש אותם עבור זרועות הצבא האמריקאי. זאת למרות שטילי החץ כוללים רכיבים שמיוצרים בארה"ב, והם זולים משמעותית מהטילים המקבילים שלהם שרכש עד כה הפנטגון.

את זה אמור לשנות מרכז המבקרים החדש שחנכה היום התעשייה האווירית בוושינגטון, וביולי תחנוך גם מרכז חדשנות במרילנד. המהלך, בעלות של כמה מיליוני דולרים, החל להתגלגל לפני שנתיים.

חנוכת מרכז המבקרים החדש של התעשייה האווירית בוושינגטון. התעשייה האווירית,
חנוכת מרכז המבקרים בוושינגטון/התעשייה האווירית

"אנחנו רחוקים מלמצות את הפוטנציאל שלנו בשוק האמריקאי", אמר לוואלה עמיר פרץ, יו"ר התע"א, שיזם את המהלך. "בספטמבר 2022 הגעתי לביקור בארה"ב וגיליתי שיש שני מבנים שאנחנו מחויבים לשכירות שלהם, אבל עמדו ריקים. אחרי תהליך חשיבה והקמה אנחנו חונכים את מרכז המבקרים, קרוב למקבלי ההחלטות בוושינגטון. מרכז מתקדם, שיוכל להמחיש את היכולות של החברה באמצעות הולוגרמות, ויאפשר לממלאי תפקידים בתעשייה האווירית להשתתף שם בדיונים בצורה וירטואלית".

מרכז החדשנות יעודד שיתופי פעולה בין תע"א למוסדות מדעיים וחברות אמריקאיות. "אנחנו רוצים להפיל חומות מול האקדמיה, שנוצרו בגלל ההפגנות האנטישמיות, והרוח הרעה שזורמת בכל מיני מקומות שם. להיות שגרירים של מדינת ישראל", מוסיף פרץ.

התעשייה האווירית גם חיזקה בשנים האחרונות את יכולות הייצור שלה בארה"ב, גם עבור רכש של משרד הביטחון באמצעות הסיוע הביטחוני האמריקאי, וגם כדי לתמוך ברכישות מצד לקוחות בארה"ב. בחברה עם נערכים למהלך של רכישת 2-3 חברות אמריקאיות נוספות, כדי לחזק את הנוכחות שלה בשוק שם.

בחנוכת המרכז השתתפו מנכ"ל התע"א בועז לוי, יו"ר ועד העובדים שלה יאיר כץ, סמנכ"ל צפון אמריקה בחברה, אל"מ (מיל') אמיר גבע, שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג, שגריר ישראל לאומות המאוחדות גלעד ארדן, הנספח הצבאי של צה"ל לארה"ב אלוף הדי זילברמן וראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב מישל בן ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully