וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים הגדולים במשק: "אנחנו חרדים, הכלכלה בסכנה ברורה ומיידית"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 10:08

לאחר שאמש הזהירו 130 כלכלנים בכירים מקריסת המדינה בשל אי השוויון בנטל והכוונה לתת המשך פטור לחרדים, כעת מצטרפים גם המעסיקים הגדולים וראשי החברות הגדולות: "אנחנו חרדים, חובת נבחרי הציבור לדאוג שכל חלקי החברה ישתתפו בחובה העליונה לביטחונה ועתידה של ישראל"

חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פורום העסקים, הכולל למעלה מ- 200 מראשי המשק, יו"רים ומנכלים של חברות המעסיקות את מרבית העובדים מהמגזר הפרטי, קרא היום לשוויון בנטל והתריע כי "ללא חלוקת הנטל והמשך מגמת הפטור הגורף, הכלכלה הישראלית נמצאת בסכנה ברורה ומיידית".

הפורום, אשר ראשיו הם בעלי החברות אשר מעסיקות את רוב הישראלים במגזר הפרטי, הודיעו היום כי "בעת הקשה הזו למדינת ישראל, כשבכל יום כולנו מבינים שהאתגר הבטחוני והמדיני גדול בהרבה ממה ששיערנו, אנו מפצירים בממשלת ישראל ובכלל חברי הכנסת לקבוע שוויון אמיתי בנטל.

"חוזקו של כל ארגון, לבטח חוזקה של מדינה, מבוסס על הלכידות של האנשים והמחויבות שלהם להגשמת המטרות המשותפות. הפליה ואי נשיאה שוויונית בנטל מפוררות את הלכידות החברתית שהינה תנאי הכרחי ליכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם האתגרים חסרי התקדים שניצבים בפניה.

"כראשי חברות שרבים מאנשיהם שירתו ומשרתים במילואים תקופות ארוכות ואינטנסיביות אנו חרדים לפגיעה בחוסנה של הכלכלה הישראלית ללא הרחבת חוג הנושאים בנטל והחלת חובה שוויונית לשאת בנטל".

חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
חרדים בלשכת גיוס. "תנאי הכרחי ליכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם האתגרים חסרי התקדים שניצבים בפניה"/ראובן קסטרו

פורום העסקים כולל כ-200 אנשי עסקים ובעלי החברות הגדולות במשק, המעסיקות את רוב השכירים בשוק הפרטי. בין היתר כולל את ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, ליאורה עופר בעלת השליטה במליסרון, צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה, דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, דויד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ואבי לוי מנכ"ל דיסקונט.

הבכירים כותבים עוד כי"מדינה לעם היהודי - מדינת ישראל - היתה במשך מאות דורות פסגת המאוויים ויסוד כל התפילות של כלל חלקי היהדות - מכל המגזרים ובכל התפוצות. בעת הזו, חובתנו - ללא כל הבדל בין המגזרים השונים בחברה - להבטיח את עתידה הנצחי של מדינת ישראל. נבחרי הציבור יעמדו בחובה היסטורית זו רק אם יובילו עתה לשוויון בנטל.

"אנו משקיעים ופועלים רבות לשילוב שוויוני של כל חלקי החברה בעשייה העסקית שלנו ומעסיקים עובדים מכל גווני החברה הישראלית. חובתכם כנבחרי הציבור לעשות את אותו דבר ולדאוג באופן מיידי לכך שכל חלקי החברה הישראלית ישתתפו באופן שוויוני בחובה העליונה לבטחונה ועתידה של ישראל".

הודעתם של אנשי העסקים מצטרפת לאזהרה החמורה של הכלכלנים הבכירים שפורסמה אמש, לפיה ישראל עומדת בפני קריסה במקרה שבו לא יחול שינוי לכיוון שוויון בנטל. הכלכלנים הצביעו על שלוש סוגיות - בטחונית, כלכלית ודמוקרטית - אשר במידה ולא יטופלו יביאו לתגובת שרשרת של הגירה, ירידה דרמטית בשירות לאזרח ובהמשך קריסת המדינה באופן מהיר ובלתי הפיך.


....

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully