וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי סבן אילבן: הרשת שעלתה כהבטחה גדולה נסגרת

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 13:45

לאחר שצברה הפסדים משמעותיים סבן אילבן נסגרת: כלל הסניפים נמכרו תמורת 3.4 מיליון שקל ויוסבו למותג סבן אקספרס

פרצו לחנות אחרי מסיבה - והשחיתו את הרכוש/דניאל עמרם

ביי ביי סבן אילבן: הרשת האמריקנית שהגיעה לארץ כהבטחה גדולה נסגרת. רשת סבן אקספרס רכשה מאלקטרה את נכסי סבן אילבן תמורת כ-3.4 מיליון שקל ותסב אותם למותג סבן אקספרס.מדובר ב-8 חנויות המותג המוחזקות כיום על ידי אלקטרה צריכה בשטח כולל של כ-1000 מ"ר.

הרשת הגיעה לישראל לפני פחות משנה וחצי, ואלקטרה קיוותה כי סבן אילבן תעשה חיל בישראל, כאשר ב-2021 חתמה על הסכם שהקנה לה את הזיכיון לרשת ל-20 שנה, עם אפשרות הארכה ל-50 שנה. הסכם הזכיינות כולל תשלום של סכום ראשוני וכן תשלומים חודשיים שישולמו כשיעור מתוך סך ההכנסות של פעילות הזיכיון בישראל.

אלקטרה נערכה להשקה של עשרות סניפים של סבן אילבן בתקופה של 3 שנים, אך בפועל נפתחו רק עשר חנויות, ששתיים מהן כבר נסגרו: "בתקופת הדוח סגרה החברה שני סניפים, וכן פועלת לצמצום וסגירת סניפים נוספים", דווח.

במרץ האחרון דיווחה אלקטרה שהיא פועלת לסגירת הרשת. לפי דוחות חברת אלקטרה סבן אילבן הפסידה 68 מיליון שקל ב-2023, כאשר בסכום זה נכללים 43 מיליון שקל שהם הוצאות רה-ארגון, אשר מיוחסות לסגירת חלק מהסניפים וכוונה לסגירה של נוספים.

לקוחות סקרניים מבקרים בסניף הראשון של סבן אילבן ביום הפתיחה. יח"צ,
ההתנפלות על הרשת ביום ההשקה. הפסידה 68 מיליון שקל ב-2023/יח"צ

הרוכשת, סבן אקספרס, מוחזקת ע"י קבוצת סלדן בבעלות איש העסקים אודי סעדה וקבוצת קמרי בבעלות אסף קמרי וטוני זיו. לרשת 113 חנויות נוחות בפריסה ארצית ומחזור מכירות שנתי שעומד על 250 מיליון שקל.

לפני מספר שבועות רכשה קבוצת סלדן 33% מרשת חנויות הנוחות "סבן אקספרס" מידי קבוצת קמרי בסכום של כ-40 מיליון שקל בכוונת סלדן וקמרי להרחיב את הפריסה ולהגיע לכ-200 חנויות בתוך שנה.

סבן אילבן הוקמה בשנת 1927 בדאלאס, ארה"ב, והיא רשת חנויות הנוחות הגדולה ביותר עולם אשר מפעילה כ-83 אלף סניפים ב-19 מדינות שונות. היא נחשבת גם לרשת הקמעונאות הגדולה בעולם מבחינת מספר סניפיה.

במסגרת הבאת הרשת לארץ ולקהל המקומי עבר הקונספט של הרשת לא מעט התאמות כדי לדייק את הטעמים, הצרכים וההרגלים לצרכן הישראלי. מגוון המוצרים שנמכרו בסבן אילבן כולל כאלפיים מוצרים מקטגוריות שונות, סוג של שילוב בין מינימרקט לבית מרקחת ומזון מהיר בהגשה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully