וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפדיחה המדהימה של יו"ר ועדת הכספים המיתולוגי

4.6.2024 / 18:23

משה גפני שאל היום בדיון ועדת הכספים "איך זה שדירוג האשראי לא ירד?", בעוד שתי חברות דירוג מתוך שלוש כבר הורידו אותו. הח"כים נדהמו: "חיים פה בסרט"; דוברו של גפני: "התכוון לחברת הדירוג השלישית, זה מגוחך"

גפני בוועדת הכספים: "איך זה שדירוג האשראי לא יורד?"/מערכת וואלה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הדהים היום את באי הוועדה כאשר תהה מדוע דירוג האשראי של ישראל לא יורד, כאשר שתייים מתוך שלוש חברות דירוג האשראי הורידו אותו, והדבר כמובן זכה לכותרות נרחבות, פרשנויות ועוד.

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, דיבר בדיון על ההשלכות של הגירעון ההולך וגדל. לדבריו, "ראינו מה ההשלכה מול חברו הדירוג, מול השירותים שהמדינה יכולה לציבור. ראינו אתמול את הדוח של הכלכלן הראשי - הנומרטור, רואים את הזינוק המטאורי בתשלומי הריבית..".

בשלב זה התערב גפני בדבריו ושאל "איך אתה מסביר את זה שדירוג האשראי לא יורד?". בליאק הגיב בתדהמה ואמר "בטח שירד, בשתי סוכנויות ירד".

ח"כ אורית פרקש-הכהן שישבה לצדו נדהמה אף היא ואמרה "ירד כבר. חיים בסרט". היא הוסיפה כי "באף מלחמה לא ירד דירוג האשראי וזה בגלל חוסר אמון בשיקול הדעת של מקבלי ההחלטות".

בליאק אמר כי "אנחנו עלולים לספוג עד סוף השנה הורדת דירוג נוספת, בטח עם שר האוצר הזה. אנחנו בדרך לשם. כבר עכשיו מבטיחים לנו גירעון של 5.2% אבל אי אפשר להאמין לזה. זה כמובן מתקשר לחוסר היכולת של הממשלה לנהל את המלחמה כמו שצריך, ולטפל בצפו כמו שצריך וכל הנושאים שאתם כממשלה וקואליציה אתם לא מטפלים. זה אירוע חמור".

משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
גפני. "זה מגוחך"/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

לפי ה"נומרטור" של האוצר שפורסם אתמול ועוקב אחר התוכנית התלת שנתית מדינת ישראל כבר נמצאת בהתחייבות ממשלתית להוצאה גבוהה משמעותית ביחס למגבלה הקבועה בחוק.

נתוני האוצר מראים כי בשנת 2025 ישראל כבר התחייבה עד כה להוציא סכום של כ-600 מיליארד שקל כאשר המקסימום המותר לה בחוק הוא 545 מיליארד שקל. ב-2026 התחייבה הממשלה להוציא 615 מיליארד שקל לעומת רף מקסימלי חוקי של 569.8 מיליארד שקל, ואילו ב-2027 המחויבות עומדת על 634.3 מיליארד שקל בעוד המקסימום החוקי הוא 590.4 מיליארד שקל.

דוברו של גפני אמר כי "זה מגוחך. גפני קיים מספר דיונים על הורדת הדירוג. הוא שאל על הורדת דירוג האשראי של החברה השלישית שהביאה תחזית ועדיין לא הורידה. זה מצחיק ומגוחך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully