וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני חטף ורץ להתבכיין: "אני שק חבטות, יש קווים אדומים שלא עוברים"

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 10:35

יו"ר ועדת הכספים ניסה הבוקר לתקן את הבושות מאמש, אז שאל איך קרה שדירוג האשראי של ישראל לא ירד, אחרי שהוא כן ירד. הוא ירה לכל הכיוונים - אמר שמודע לזה, שזה נאמר בבדיחות, שהתכוון לחברה שלא הורידה דירוג ושהוא מודה לקדוש ברוך הוא שאין התרסקות כלכלית

ועדת הכספים, ח"כ משה גפני/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת הכספים משה גפני ניסה לתקן הבוקר את הרושם הקשה שהשאיר אתמול, לאחר שתהה במהלך דיוני הוועדה "איך דירוג האשראי של ישראל לא ירד?", כאשר הוא ירד בהחלט ושתי חברות דירוג מתוך שלוש הורידו אותו, וכן קבעו תחזית שלילית למדינה.

גפני , המשמש בתפקיד החשוב במשך שנים ארוכות, ירה לכל הכיוונים: גם טען שהוא יודע ומכיר את הנתונים, גם שאמר את הדבר בבדיחות, גם שהתכוון לחברה השלישית שטרם הורידה את דירוג האשראי, וגם התלונן על יס החברים ועל כך שדבריו בדיון הועברו לתקשורת באופן מניפולטיבי - על אף שמדובר בדיון פומבי בכנסת שמועבר בשידור חי באתר הכנסת.

"אני שק החבטות של החברים פה", אמר בתחילת דבריו. קול מהקהל ענה לו: "התכנסנו לרחם עליך. הלוואי וכל שק חבטות ייהנה ככה מהעבודה שלו".

גפני הסביר כי "מה שקרה אתמול זה שאני שאלתי את אחד החברים על דירוג האשראי של מדינת ישראל, כולנו מכירים את התוצאות הישירות והעקיפות והיה צפי שתהיה פה התרסקות, ואמרתי 'אבל לא הורידו את דירוג האשראי', הרי אחת מחברות הדירוג לא הורידה כלל, היתה תחזית שלילית ואנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שלא היתה נפילה והתרסקות. אמירתי הוצאה מהקשרה".

ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. ערוץ הכנסת, צילום מסך
גפני. "לא היתה נפילה והתרסקות כלכלית"/צילום מסך, ערוץ הכנסת

גפני הפנה טענות לעובדת זוטרה של אחד הח"כים: "הלכה עוזרת של אחד החברים בוועדה ואמרה 'גפני אמר' ומביאים הקלטה. אני קיימתי דיונים על הורדת דירוג האשראי וגם היה פרשנויות שג פני לא מבין".

בשלב זה שאלה אחת מחברות הכנסת איזה דיונים קיימה הוועדה בנושא הורדת הדירוג, גפני ענה כי "היו, אני לא אתווכח".

הוא המשיך ואמר בציניות כי "אני לא ידעתי, אני באמת מנותק. יש קווים אדומים שעד היום חשבתי שלא עוברים אותם אבל כנראה שטעיתי ואיזהר בלשוני ולא אגיד סוגי בדיחות כאלה שיכולים על ידי מי מחברי הוועדה להוציא".

למרות הנתונים המטרידים שפירסם האוצר השבוע, לפיהם ישראל כבר בהתחייבות יתר של 55 מיליארד שקל לשנת 2025, נראה שיו"ר ועדת הכספים מרוצה סך הכל מהמצב: "אני שמח ומודה לקדוש ברוך הוא, במצב הנורא שאנחנו מצויים בו חברות הורידו את דירוג האשראי, אחת מהן לא הורידה, אבל אין התרסקות. אנחנו מקווים שהמצב הזה יישאר. זאת עמדתי, אמרתי אותה פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully