וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון גירש את הישראלים מפריז, קנצלר שולץ בא לבקר אותם בברלין

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 20:06

חמש חברות ישראליות מציגות בתערוכת ILA בברלין. קנצלר גרמניה ביקר בתצוגה של התעשייה האווירית, וקיבל הסברים על מערכת חץ-3 שרכשה ממנה ב-3.5 מיליארד דולר

בווידאו:מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל 22.02.24/משרד הבטחון

פחות משבוע אחרי שנשיא צרפת עמנואל מקרון אסר על יותר מ-60 תעשיות ביטחוניות מישראל להציג בתערוכת יורוסאטורי בפריז בסוף החודש, נפתחה הבוקר תערוכת ILA הקטנה יותר בברלין בנוכחות ישראלית מלאה.

חמש חברות מישראל מציגות בתערוכה, ובראשן התעשייה האווירית, אלביט ורפאל, לצד יצרנית מערכות התקשורת מנתניה אורביט ויצרנית מערכת השליטה ברחפנים Flyvercity מחיפה.

הקנצלר אולף שולץ, שביקר היום בתערוכה, התעכב בביתן התעשייה האווירית, שם אירחו אותו היו"ר עמיר פרץ, לצד ראשי מנהלות חומה משה פתאל ומל"טים במשרד הביטחון אל"מ ר'. שולץ הוביל להחלטה הגרמנית על רכישת מערכת החץ-3 ליירוט טילים, וחיל האוויר הגרמני מפעיל גם את מל"ט ההרון TP הענק מישראל. הרון גרמני הוצג בתערוכה עם צלב הברזל הגרמני עליו.

הקנצלר אולף שולץ ופמלייתו בתצוגה של התעשייה האווירית בתערוכת ILA 2024 בברלין. התעשייה האווירית,
עמיר פרץ והקנצלר אולף שולץ בתצוגה של התעשייה האווירית. מאחור: מערכות חץ-3 וברק-8/התעשייה האווירית

עמיר פרץ אמר כי "שיתוף הפעולה עם גרמניה הוא אמיץ וחשוב, ביטחונית ולא פחות מכך מדינית, והתעשייה האווירית גאה להיות חלק מעוצמת הקשר. דווקא בעת הזאת ובמיוחד לאחר אירועי ה-14 באפריל בהם התעשייה האווירית הוכיחה את יכולתה להגן על אזרחי ישראל מירי טילים מסיבי לעברה, למד העולם כי אנו נותנים את ההגנה המירבית מפני האיומים הקשים ביותר, ויש לאזרחי ישראל סיבות טובות לגאווה".

ראש מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, האחראית על פיתוח מערכות ההגנה האווירית הישראליות, משה פתאל, הוסיף כי "הצגנו לקאנצלר את ההתקדמות במימוש עסקת המכירה של מערכת חץ 3 ואנחנו נחושים לעמוד ביעדי המשותפים שהצבנו לעצמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כטב"מ הסטארליינר של אלביט בתערוכת ILA ברלין. אלביט,
כטב"מ הסטארליינר של אלביט ולופטהנזה בתערוכה/אלביט

אלביט מערכות מציגה בתערוכה בשני ביתנים. בביתן אחד מציגה החברה מערכות נגד רחפנים שהפכו להיות רלוונטיות מאוד מאז המלחמה באוקראינה, הרידרון (ReDrone), מערכות הגנה למטוסים מסוג דירקם ממשפחת המיוזיק המובילה של החברה, כלי אימון וסימולציה אוויריים, מערכות רדיו ותקשורת, רחפנים, חימוש משוטט מסוג סקייסטרייקר ועוד.

בביתן השני מציגה אלביט, בשיתוף פעולה ראשון עם לופטהנזה הגרמנית, מציגה אלביט את הסטארליינר, גרסה מוגדלת של ההרמס 900 שרכש חיל האוויר, נמכרה לצבא שוויץ, ושתי החברות מנסות לשווק לצבא ולחיל האוויר הגרמני.

טילים של רפאל בתערוכת ILA בברלין. רפאל,
הטילים של רפאל בתערוכה ופוד הלייטנינג/רפאל

רפאל מציגה בתערוכה את הגרסה הניידת של כיפת ברזל ומיירט הטמיר, לצעד מערכת קלע דוד, ששתיהן זכו לשימוש מבצעי נרחב בחודשים האחרונים. עוד מוצגות מערכות שכבר נמכרו לגרמנים בגרסאות שונות, כמו פוד הניווט ואיסוף המודיעין לייטנינג, פצצת הספייס 250, טיל הנ"ט ספייק ER והטיל הימי אייסברייקר.

גם בסאלון האווירי בפארנברו בבריטניה בחודש הבא יציגו חברות ישראליות, ונראה שהגירוש של הישראלים מהתערוכה בצרפת היה יותר צעד מסחרי מאשר פוליטי: התעשיות הביטחוניות מישראל הן מתחרות קשות של התעשייה הביטחונית הצרפתית, המפותחת מזו של גרמניה ובריטניה. צבא צרפת ממעט לרכוש מערכות ישראליות, אבל מערכת ההגנה מטילים של אלביט מיוזיק מגנה על מטוסו של מקרון.

הקנצלר שולץ הכריז היום כי גרמניה תמשיך להתחמש על רקע האיום הרוסי, עם הזמנה ל-20 מטוסי קרב חדשים מסוג טייפון. אירבוס חשפה כטב"מ סילוני חמקן מדור שישי, שיוכל לפעול לצד מטוסי קרב מאויישים, במשימות סיור, לוחמה אלקטרונית ותקיפה, ולהפחית את הסיכון לטייסים. החברה מקווה למכור את המטוס לחיל האוויר הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully