וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית חושפת טיל בליסטי חדש שמשוגר מאף-16: "יפתיע את האויב בעומק השטח שלו"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 18:39

ה-AIR LORA הוא טיל תקיפה שקשה מאוד ליירוט, מקבל לקינז'אל הרוסי שהופעל לראשונה במלחמה באוקראינה. מאריך את טווח התקיפה של מטוס הקרב במאות קילומטרים, ויכול להיות רלוונטי מאוד לתקיפה באיראן: "פוגע בדיוק של 10 מטרים"

טיל Air Lora על מטוס אף-16/התעשייה האווירית

טילים באליסטיים, מהירים, עם ראש קרבי גדול וקשים ליירוט, היו במשך שנים מערכות נשק של המעצמות הגדולות, חמושים בראשי קרב גרעיניים וממתינים למלחמת העולם השלישית שלמזלנו לא פרצה מעולם.

היו ניסיונות לפתח טילים כאלה לשיגור ממפציצים, ורוסיה היתה הראשונה שהציגה טיל כזה המשוגר ממטוס קרב גדול וכבד, מיג 31, הקינז'אל שזכה לשימוש מבצעי ראשון במלחמה נגד אוקראינה, מוכיח את יכולתו לחדור למטרות תת קרקעיות, הודות למהירות ההיפרסונית שלו, וראש הקרבי הגדול שהוא נושא.

היום חשפה התעשייה האווירית כי הצליחה לפתח טיל באליסטי קטן עוד יותר, שניתן לשגר ממטוסי אף-16, שאף יכולים לשאת שניים בו זמנית. הטיל מכונה AIR LORA, על שם הטיל הבאליסטי של החברה שנחשף לפני עשור, משוגר מהקרקע, ונרכש כבר בידי הודו ולפי מקורות זרים גם בידי אזרבייג'אן. הטיל מוצג לראשונה בתערוכת ILA 2024 בברלין.

טיל Air Lora על מטוס אף-16. התעשייה האווירית,
צמד טילי איר לורה על מטוס אף-16 בניסוי/התעשייה האווירית

מעבר לאיורים ולסרטון המציג את יכולות הטיל ממעטת התע"א בפרטים על הטיל שהיה מסווג עד עכשיו: מתי פותח, ייתכן שעוד לפני הקינז'אל, מה המהירות המירבית והטווח שלו, גודל ראש הקרב, ומי כבר רכש אותו.

אבל על סמך ביצועי הטיל הרוסי, אפשר להעריך שמהירותו סופרסונית, כמו כל טיל באליסטי, כלומר יותר מפי 5 ממהירות הקול, והטווח שלו מגיע למאות קילומטרים. הלורה המשוגר מהיבשה, למשל, מגיע לטווח של 400 ק"מ, ועדיין מסוגל לפגוע בדיוק של 10 מטרים.

על החשיבות של יכולות האלה היה אפשר ללמוד בתקיפה המיוחסת לישראל של מערכת המכ"ם האיראנית ליד איספהאן. שרידיו של מה שנראה כטיל ישראל נמצאו בעיראק, ולפי מקורות זרים שוגרו ממטוסי קרב ישראלים שטסו בשטח סוריה, הרחק מאיראן וממערך ההגנה האווירי המפותח שלה.

בתע"א מציינים כי הטיל החדש מסוגל לפגוע במטרה במהירות על-קולית בתוך מספר דקות מרגע השיגור, ויכול לשמש לתגובה מהירה כנגד מטרות קריטיות בזמן, כלומר מטרות ניידות שעשויות להיעלם מהזירה, כמו משגרי טילי קרקע קרקע. הוא מסוגל להחליף מטרה תוך כדי הטיסה למטרה, מה שמעיד על יכולת תקשורת מתקדמת גם כאשר הוא טס למטרה במהירות היפרסונית, וניתן להתאימו בקלות לשיגור מכל מטוס קרוב, ללא צורך בשינויי מערכות במטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טיל לורה יבשתי. התעשייה האווירית,
טיל הלורה היבשתי/התעשייה האווירית

בסרטון ההדגמה אף מציגה התע"א את הטיל ככזה המותאם לשיגור ממטוסי סיור ומודיעין כמו בואינג 737, המשמש כפלטפורמה לאחד ממטוסי הסיור הימי הנפוצים בעולם, הבואינג P8 פוסידון, הופך את מטוס הנוסעים האזרחי במקור למפציץ לכל דבר.

בין המטרות הקלאסיות לטיל כזה יכולות להיות מטרות איכותיות ומוגנות היטב כגון מרכזי פיקוד, בסיסי חיל האוויר, תשתיות וכלי שיט ימיים בצפיפות. הטיל מנווט למטרה עם מערכת GPS/INS בעלת כושר עמידות גבוה בפני שיבושים, ובזכות מהירותו וכושר התמרון שלו לקראת המטרה, ויכולתו לפגוע בה מזווית של 90 מעלות, הוא קשה מאוד ליירוט.

תע"א לא חשפה את מחירו של הטיל, אולם לורה הגדול יותר המשוגר מהיבשה, עולה לפי פרסומים זרים כמיליון דולר. הגרסה האווירית המוקטנת אמורה להיות זולה יותר, וזולה מאוד עבור טיל באליסטי.

יעקב גליפת, מנהל מפעל מל"מ, המייצר גם את החץ והלורה, מסר כי "האייר לורה משפר את יכולות התקיפה וההגנה למדינות, תוך סיכון מינימלי לטייסים ולמטוסים. הטיל מציע לחיל אוויר את היכולת להפתיע את האויב בעומק השטח שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully