וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימין על מלא? המדינה הקימה מוקד מיוחד לטובת סיוע לעזה

6.6.2024 / 15:04

רשות המסים שתחת פיקוחו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הקימה מוקד שמטפל בהעברת תרומות וסיוע לעזה; רשות המסים: "המוקד הוקם בהמשך להחלטת הקבינט שהנחה את המכס להקים מנגנון להסדרת שחרור הסחורות באופן מיטבי, יעיל ומהיר"

פלסטינים תועדו בוזזים ציוד ממשאיות סיוע לעזה שפורקו על הכביש/חיים פרלמן

רשות המסים הקימה מוקד ייעודי שתפקידו לטפל בהעברת סיוע לעזה. בהודעה שנשלחה מהמכס הישראלי לסוכני ועמילי מכס ברחבי ישראל, היא קראה לפנות למוקד זה לטובת סיוע והסדרת העברת תרומות לעזה.

"הריני להביא לידיעתכם כי מינהל המכס החל להפעיל מוקד לעניין העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה", נכתב בהודעת המכס.

עוד מוסבר כי "מוקד זה יתכלל את הדרישות של כלל משרדי הממשלה לרבות סיוע בהנפקת האישורים הנדרשים להעברת הטובין לרצועת עזה", ומצוינים מייל וטלפון לפניות, וכן שעות העבודה בימים א-ה בין 8:00 ל-17:00. עוד מצוין בהודעה כי "בעת פנייה יש לציין את הגוף התורם, הגוף המקבל את התרומה, סוגי ופרטי הטובין הנתרמים, דרכי התקשורת נוספות אם יש".

הודעת המכס בנוגע להקמת מוקד מיוחד לטובת סיוע לתרומות לעזה. מערכת וואלה, צילום מסך
הודעת המכס בנוגע להקמת מוקד מיוחד לטובת סיוע לתרומות לעזה/צילום מסך, מערכת וואלה

התקשרנו למוקד החירום להתעניין בהעברת תרומה לעזה, ובאופן ספציפי מזון לתינוקות. ענה לנו בחור חביב והסביר לנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי לטפל בבקשה על הצד הטוב ביותר: "קודם כל תפנו למתפ"ש ותבקשו אישור", המליץ. "אם יאשרו לכם, תוכלו לדבר עם עמיל מכס שיטפל במשלוח".

כאשר הוספנו לשאול הסביר הבחור הנחמד והשירותי כי "אנחנו עובדים מול עמילי המכס ומסייעים בקבלת אישורים ממשרדי הממשלה, תרופות, מוצרי חקלאות. זה שירות שמיועד להם ובחודש שאנחנו פועלים היו אלינו לא מעט פניות".

נכון לחודש אפריל עברו מישראל לעזה כ-12 אלף משאיות שהעבירו יותר מ-252 טון של מזון, יותר מ-3 מיליון קוב מים, מאות מיכלי גז לבישול, 20 טון של ציוד רפואי, יותר משני מיליון מנות חיסונים שונים וציוד נוסף לסוגיו, כך לפי תשובת המדינה לבג"ץ באפריל האחרון, לאחר שהוגשה נגדה עתירה לפיה היא מונעת אספקה הומינטרית לעזה.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
משאיות סיוע עוברות לראשונה מישראל לרצועת עזה. דובר צה"ל
משאית סיוע. עד אפריל עברו לעזה כ-12 אלף משאיות עמוסות/דובר צה"ל

רשות המסים: "המוקד נועד להוות כתובת לארגוני הסיוע"

מרשות המסים נמסר בתגובה: "המוקד הוקם בהמשך להחלטת הקבינט שהנחה את המכס 'להקים מנגנון ייעודי לטיפול בסחורות המיובאות לרצועת עזה לצורך סיוע הומניטרי בשיתוף הרשויות המוסמכות הרלוונטיות, לשם הסדרת שחרור הסחורות באופן מיטבי, יעיל ומהיר'.

"נבהיר כי המוקד נועד להוות כתובת לארגוני הסיוע הפועלים מטעם האו"ם בפישוט הליכים מול משרדי הממשלה ולא לטיפול בתרומות פרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully