וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה שלנו לראשי רשויות שהפסידו בבחירות: שלוש משכורות נוספות

9.6.2024 / 8:23

פרסום ראשון: ועדת הפנים אישרה להכפיל את המענק לראשי רשויות שפרשו משלושה חודשים לשישה. הצ'ופר יינתן לראשי רשויות וסגניהם שהפסיקו לכהן מינואר, כלומר מפסידי הבחירות ברשויות; בצפון זעמו: "אין לנו תקציב לכבאיות, למה לתת עוד לראשי רשויות שפרשו? מאיזו קופה?"

ועדת הפנים והגנת הסביבה 16.4.2024/ערוץ הכנסת

ועדת הפנים אישרה בשבוע שעבר מתנה נאה לראשי הרשויות שהפסידו בבחירות המקומיות האחרונות וכן לסגנים שלא המשיכו במערכת הפוליטית: שלוש משכורות נוספות על חשבון הקופה הציבורית.

הוועדה דנה בתקופה האחרונה בהצעה לשפר את התנאים של ראשי רשויות פורשים וסגניהם, בשורה של אלמנטים: ראשית מענק ההסתגלות ייקרא מעתה מענק פרישה, והוא יגדל משלושה חודשים לשישה חודשים. כלומר כל ראש רשות שהלך הביתה לאחר שהפסיד בבחירות בפברואר האחרון, וכך גם סגניו מקבלי השכר, שמעכשיו יקבלו ששה חודשי שכר מלאים מהקופה הציבורית.

בנוסף לזאת, בוטלה המגבלה הנוגעת לגיל 70 ומעלה וכעת גם ראשי רשויות מבוגרים הזכאים לפנסיה יקבלו את המענק. תחולת החוק אושרה רטרואקטיבית לינואר 2024, כך שתחול על מי שנפלט מהמערכת לאחר הבחירות המקומיות האחרונות.

באחת מרשויות הצפון שנאבקת בחודשים האחרונים בשלל מהלומות, זעמו על ההחלטה. "אז אין תקציב לכבאיות, ואין תקציב למפונים, ולעסקים הסגורים... אבל לזה יש??", שאל בזעם בכיר באחת הרשויות. הוא הוסיף כי "מדובר על ראשי רשויות שאינם בתפקיד, שפרשו. למה לתת עוד? מאיזו קופה אתם חושבים שהכסף הזה יוצא? מבחינת הממשלה שאנחנו נישרף".

שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
שר הפנים משה ארבל. "נבחרי ציבור באים צריכים להיות רגועים עם להביא אוכל לילדים"/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הפנים הקדישה לנושא מספר דיונים, שבהם נשמעו אמירות מנותקות למדי בעת שחלקים גדולים בציבור קורסים תחת עול המלחמה, פינוי מהבית, אובדן ואבל.

כך למשל אמר שר הפנים משה ארבל בדיון בנושא באפריל האחרון כי "צריך להסתכל לפופוליזם בעיניים ולומר 'אנחנו לא סופרים אותך'. הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה זה שראשי ערים יצטרכו לתכנן מה יקרה איתם ביום אחרי שיפסידו בבחירות. אם אנחנו רוצים שאנשים רציניים ייכנסו לזירה המקומית אנחנו צריכים לדאוג לתנאים שלהם".

הוא טען כי שכר חברי הכנסת, שעומד על 47,583 שקל לעומת שכר מינימום של 5,880 שקל לחודש ושכר ממוצע במשק של 12,860 שקל ב-2023, הוא "זעום": "זה לא פופולרי, ואני עדיין עומד כאן ואומר בצורה ברורה - השכר של נבחרי ציבור במדינת ישראל הוא זעום, השכר של חברי הכנסת הוא זעום, השכר של ראשי רשויות הוא זעום".

ארבל הוסיף כי "אנחנו פה בשביל דור העתיד של הציבור שישרת את הציבור. זה לא מתגמל. וצריך לתגמל ולדעת שנבחרי ציבור באים ויכולים להיות רגועים עם להביא אוכל לילדים, זה נושא שהם לא צריכים להתעסק בו".

עו"ד גלעד קרן, יועץ משפטי לוועדת הפנים, הצביע על האפשרות שההחלה הרטרואקטיבית של השוואת התנאים תיחשב כשינוי פרסונלי. "יש קושי משפטי על ההחלה הרטרואקטיבית של מענק ההסתגלות, לגבי ההחלה קדימה - אנחנו חושבים שההחלטה היא עניין של מדיניות שנתונה לפתחה של ועדת הפנים".

השר ארבל השיב ואמר כי בית המשפט הגדיר פרסונליזציה אם ידוע מי יקבל את ההטבה בעקבות ההחלטה. במצב הנוכחי, אמר השר ארבל, אנחנו יודעים רק על חלק מראשי הערים וזה מחליש את סוגיית הפרסונליות. עוד אמר כי מדובר במחדל שמשרד הפנים לא פנה בזמן לוועדת הפנים, אך לדעתו ראשי הערים שפרשו לא צריכים להיענש בשל כך.

בני כשריאל שכיהן כראש עיריית מעלה אדומים אמר: "העבודה שואבת אותך בצורה שאין אפשרות לחשוב על העתיד ועל מה יהיה לאחר השירות שלך. אני ידעתי שאני הולך לפרוש ואם הייתי עוזב את כל העבודה של העיר ומתחיל לחפש עבודה אחרת כי אין לי הסתגלות, העיר היתה יכולה להתדרדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully