וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה אלי כהן: "זה הזמן להסיר כפפות מול לבנון, המלחמה בעזה כבר היתה צריכה להסתיים"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 13:24

שר האנרגיה והתשתיות אומר כי מספר כי "הרפורמה בחשמל היא החשובה ביותר מאז הרפורמה בסלולר. חיסכון של אלפי שקלים בשנה למשפחה"; על הדברים שמירי רגב אמרה עליו בתחקיר של דרוקר: "היא התקשרה יום אחרי והתנצלה, אמרה שחלק מהדברים הוצאו מהקשרם"

בווידאו: השר אלי כהן בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

"מבחינתי הגיע הזמן להסיר את הכפפות מול לבנון וחיזבאללה. ביקרתי בשבוע שעבר בקרית שמונה ונפגשתי עם ראש העיר. התמונות הקשות מחייבות לפעול בעוצמה שתגבר מחיר גם מלבנון. חשוב להחזיר את ההרתעה ולגבות את המחיר מחיזבאללה שפתח במלחמה", כך אומר שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן.

לדבריו, "שעון החול המדיני נגמר. את הפעולה בעזה לרבות רפיח היינו חייבים לסיים בתוך ארבעה חודשים ולא צריך היה להגיע לשמונה חודשים. בינתיים צריך להכות בחיזבאללה בעוצמה ולהפסיק עם התגובות המדודות. עדיין לא הראינו עדיין 5% מהיכולות שלנו וחייבים לפעול בלבנון".

בתשובה לשאלה האם שנת הלימודים בצפון תיפתח ב-1 לספטמבר הוא עונה: "מבחינתי תושבי הצפון חייבים לחזור לבתיהם עד ה-1 לספטמבר ואם אפשר אז רצוי גם לפני כן".

בנושא חוק הגיוס מוסיף שר האנרגיה: "כל מי שלא תורתו אומנותו חייב להתגייס. כיום לפחות 55% מהחרדים לא לומדים ולכן יש להפעיל תוכנית של חמש שנים כך שלפחות 50% מהחרדים יתגייסו. יש לזה צורך ביטחוני וגם צורך כלכלי של שילובם במשק.

"נפגשתי עם רבנים והם מסכימים לגישתי זאת. צריך ליצור להם מסגרת שמתאימה. בממשלה מדברים על מהלך מדורג וחייבים ללכת בדרך זו. אני חושב שההצעה של גנץ כבר לא רלוונטית להיום בעקבות המלחמה וצריך ללכת מעבר לכך".

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן. אסף מגל לע"מ,
כהן. "חדרה לא צריכה להפוך לפח האשפה של שוק האנרגיה הישראלי"/אסף מגל לע"מ

כהן משליך יהבו על הרפורמה במשק החשמל: "אחרי 76 שנה של קיפאון במשק החשמל אנחנו פותחים לתחרות שוק עם מחזור הכנסות של 35 מיליארד שקל בשנה. מדובר ברפורמה החשובה ביותר מאז הרפורמה בסלולר. היא תחזיר עד 3 מיליארד שקל לצרכנים בעקבות הנחות של 5%-20% מהמחיר. החיסכון הוא עד אלפי שקלים לשנה למשפחה. תרשום את ה-25.7 שכן זה התאריך שבו 3.1 מיליון משקי בית ועסקים יוכלו לבחור בין מספר ספקי חשמל".

על המעטפת הכוללת הוא אומר כי "שירות התיקונים עדיין יינתן על ידי חברת החשמל. המעבר יתאפשר גם ללקוחות שאין להם מונים חכמים. אני כבר עובד על שלב ב' שבו אסיר חסמים נוספים שיאפשרו הוזלה נוספת במחיר. בשלב הבא תתאפשר מכירה ישירה של חשמל בין יצרנים לספקים מבלי לעבור דרך חברת החשמל".

על טענות לשיקולים פוליטיים בהקמת תחנות כוח מוסיף שר האנרגיה: "לפי התוכניות נדרש להקים עד סוף 2030 עוד שתי תחנות כוח. בתחנת הכוח שורק המכרז נסגר ואנחנו צריכים תחנה נוספת. מעבר לכך יש כבר תכנונים להקמת ארבע תחנות כוח נוספות.

"חלק מיזמי תחנות הכוח עושות מניפולציות בנתונים אבל אנחנו פועלים משיקולים מקצועיים. תחנת הכוח ריינדיר שבקרבת כפר סבא לא אושרה מסיבות ענייניות בלבד. לתחנה זו אין חיבור לקו אספקת סולר. תחנת כוח נוספת בחדרה לא צריכה להיות מוקמת כי יש כבר שם מספיק אתרי אנרגיה".

כהן מוסיף כי "חדרה לא צריכה להפוך לפח האשפה של שוק האנרגיה הישראלי. במשק האנרגיה יש צורך בשתי תחנות כוח נוספות בלבד. כל השאר זה מניפולציות של אינטרסנטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מירי רגב, טקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי, חולון, 13 במאי 2024. ניב אהרונסון
רגב. "אמרה שחלק מהדברים הוצאו מהקשרם"/ניב אהרונסון

על ההשמצות של מירי רגב נגדו בתחקיר של רביב דרוקר ("מגעיל, חרא של בנאדם") הוא מספר כי "ביום שישי שלמחרת פרסום התחקיר היא התקשרה אלי והתנצלה על הדברים שאמרה נגדי. באותו היום נערך דיון כשלהו בסוגיה מדינית שהיינו חלוקים עליה ובאותה הזדמנות הסבירה שטעתה וחלק מהדברים הוצאו מהקשרם. מבחינתי שמתי את הדברים מאחורי. אני מעדיף להתמקד בעשייה ומחכה בקוצר רוח שאזרחי ישראל יקצרו את הפירות של הרפורמה במשק החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully