וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנג'ל בבשורה קשה לצרכנים: מחירי הלחם יעלו ב-9% החל מחודש הבא

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 10:08

גל עליות המחירים לא פוסק, וכעת הודיעה יצרנית הלחמים הגדולה אנג'ל על העלאה רוחבית של 9% במוצריה: לחם מלא לסוגיו, לחמניות בודדות וארוזות ועוד. וואלה כבר נחנקנו, ועכשיו גם הלחם מתייקר; תגובת אנג'ל: "ההתייקרות המתמשכת בכל התשומות לא מותירה ברירה"

סרטון הכנה של מקלות שום מלחם שהתכוונתם לזרוק בקרוב, באדיבות מאפיית אנג'ל/סטודיו OPEN

מאפיית אנג'ל, מהגדולות בישראל אשר מוצריה נמצאים על מדפי כל הסופרים והרשתות, הודיעה לקמעונאים כי החל מחודש הבא יעלו מחירי הלחם השונים ב-9%.

העדכון לא כולל כמובן את המוצרים שבפיקוח אבל כן כולל שורה ארוכה של לחמים פרוסים למיניהם כגון לחם שיפון לסוגיו - מלא, עגול, קל, גרעינים; לחמים מלאים שונים - פשוט מלא, חיטה מלאה, כוסמין וחיטה מלאה; חלות לסוגיהן ועוד. עוד כוללת עליית המחירים לחמניות ומארזי לחמניות שבהן לחמניה רגילה, לחמניה ארוכה עם שומשום, לחמניות המבורגר, לחמניות כוסמין, לחמניות אמריקה ועוד.

לחם מחמצת. ShutterStock
עלייה רוחבית של 9% במחירי לחם ולחמניות/ShutterStock

יוקר המחיה בישראל שובר שיאים כאשר רק בינואר האחרון פרסם מבקר המדינה דוח חמור לפיו מחירי המזון בישראל יקרים ב-51% בהשוואה למדינות האיחוד האירופי ובכ-37% בהשוואה למדינות ה-OECD.

בלחם המלא המצב חמור במיוחד: המבקר מצא פער של 82% בין מחיר הלחם המלא בישראל שעמד על כ-9.3 שקלים לעומת המחיר הממוצע בארה"ב, אנגליה, ספרד וניו זילנד.

מאז פרסום הדוח בינואר המשק ספג עליות מחיר רבות ומשמעויות מידי יבואנים ויצרנים רבים, בין היתר שטראוס, תנובה, דיפלומט, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), טמפו, ועוד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לחם פשוט מלא של מאפיית אנג'ל. חגית גורן,
לחם "פשוט מלא". גם הוא מתייקר/חגית גורן

אנג'ל היא מאפייה ותיקה שנוסדה בשנת 1927 בירושלים המחזיקה נתח משמעותי משק הלחם בישראל. היא מעסיקה כ-1,000 עובדים, ועוד כמה עשרות עובדים בארה"ב.

עיקר הכנסות אנג'ל, על פי המפורט בדוחות הכספיים של החברה, הם מלחם אחיד פרוס, חלות, פיתות, לחמים מיוחדים ומוצרים קפואים.

התפלגות הכנסות החברה ממוצריה, על פי הדוחות הם כ-26% ממוצרים בפיקוח (בעיקר לחם אחיד פרוס), 26% ממוצרי לחם שאינם בפיקוח ו-40% מההכנסות מקורם בלחמניות ופיתות. למרות שמדובר במאפייה שמוצריה נמכרים בכל רחבי הארץ, כ-44% מהכנסות החברה מקורם באזור המרכז. עוד 28% מושגים ממכירות באזור ירושלים.

מאנג'ל נמסר בתגובה: "ההתייקרות המתמשכת בכל התשומות לא מותירה ברירה אלא לעדכן את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully