וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטים על השלל: בקואליציה מריחים בחירות ומנצלים את הזמן לשוד הקופה

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 7:21

שעון העצר הקואליציוני החל לתקתק לאחר פרישתו של גנץ והסיעות אחוזות הבולמוס פתחו בביזה הגדולה: דרעי, סמוטריץ', בן גביר והחרדים סוחטים את הלימון עד הסוף. ונתניהו? למבעיר האסמים לא איכפת מכלום חוץ מהישרדות

עינב צנגאוקר: נתניהו - לא אתן לך לקבור את מתן ושאר החטופים בשם ההישרדות הפוליטית שלך/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברי הקואליציה לא בזבזו השבוע זמן יקר כששעון העצר הקואליציוני מתקתק. 10 ימים בלבד אחרי פרישת בני גנץ מהקואליציה ועוד בטרם גופתו הפוליטית התקררה, פתחו בביזה הגדולה של קופת הבנק המרכזי. שרי מפלגות הקואליציה דרשו את הנתח שלהם ואין בולם.

בטח לא ביבי שמרוב פחד נכנע לכל דרישה ואף מקדם אותה. הארי השואג דרעי התעורר מתרדמת החורף, נטש את עמדת המבוגר האחראי (שם זמני) וחזר לפוליטיקה שלפני ה-7 לאוקטובר. הסיסמה "יחד ננצח" הופנתה כנגד ראשי הרשויות המקומיות שחוק הרבנים הופל על ראשם.

החוק מעניק למשרד הדתות רישיון להקמת מפעל ג'ובים הכולל מאות משרות בעלות 100 מיליון שקל. הוא קודם בהשתתפותו הפעילה של נתניהו החושש מנחת זרועו האלקטורלית של דרעי. לצורך קידום החוק הקפיץ נתניהו ראשי הרשויות נבחרים באמצע השבוע.

על הפרק לא היה דיון חירום במצבם הקורס אלא גיוס תמיכתם בחוק. על הצעת החוק המופקרת ניצח שמחה רוטמן יו"ר ועדת החוקה שעוד השתומם כיצד חברי כנסת של הליכוד מעזים להצביע לפי צו מצפונם. לאחר שנכשל קרא ראש הממשלה לחדול מפוליטיקה קטנה. האירוניה התאבדה.

בנימין נתניהו. רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו. יעשה כל מהלך שיבטיח את המשך השתמטות החרדים/לשכת העיתונות הממשלתית, רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חברו של רוטמן הרחיק לכת עוד יותר. שומר הקופה הפך לשודד הקופה. הוא זנח את האידיאולוגיה וזוכה לטובות הנאה מנתניהו בעקבות המהפך בעמדתו בנושא גיוס החרדים.

ממתנגד חריף לחוק ההשתמטות הפך לתומך נלהב. לאן נעלמו הטיעונים חוצבי הלהבות שלו על חובת גיוס חרדים. בתמורה יקבל במזומן וביד את הלבנת המעמד של מספר התנחלויות על הר טרשים קירח וגזרות כמו קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בניגוד לעמדת מערכת הביטחון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סוחט את הלימון האלקטורלי שלו ואת נתניהו עד הסוף. מאז פרישת גנץ העלה הילוך בהתקפות נגד ראש הממשלה ואינו חושש להשפיל אותו. הוא משמיץ את מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בעודו לובש מדים.

גם היועצת המשפטית לממשלה לא יוצאת נקייה. בדיון בבג"ץ נחשף כיצד נתניהו שידרג את מעמדו של בן גביר כשר, והפך את העבריין המורשע למפכ"ל על בפועל. בניגוד לטענות בן גביר הוא רחוק מלהיות עציץ. באדיבות נתניהו הוא הפך לגינה שלמה המלאה בעשבים שוטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
בן גביר. אינו חושש להשפיל את ראש הממשלה/ראובן קסטרו

לא צריך לרחם על נתניהו. הוא בעצמו הלבין את דייסת בן גביר ועכשיו שיאכל אותה. אנסח זאת בזהירות: כמעט כל דרישה של בן גביר, למעט החזרת יאיר נתניהו ממיאמי לצורך צירופו לקבינט המלחמה (שבוטל בינתיים) תיענה בחיוב על ידי ראש הממשלה.

וגם לחרדים אין סיבה לדאגה. ביבי יעשה כל מהלך שיבטיח את המשך השתמטותם מצה"ל גם אם מערך הגיוס בצה"ל צועק הצילו. שר השיכון יצחק גולדקנופף שהוא מטיף העל להשתמטות מצה"ל דואג להטבות שיכון למגזר החרדי בהיקף של כמיליארד שקל.

טלי גוטליב. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
גוטליב. חברי הכנסת בכיסו של נתניהו ובסוף נענים לו/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ואת מי שכחו מאחור? את השרים וחברי הכנסת בליכוד המעזים משום מה להיות נאמנים לדרכם האידיאולוגית וסופגים את הביזיון הלאומי בתחומי הגיוס, השוויון בנטל, מינויים הפוליטיים והכלכלה. חברי הכנסת כמו סעדה וגוטליב הם בכיסו ובסוף נענים לו. איך אמר פעם נתניהו? הם מפחדים!

אפשר לתמוה מהיכן בולמוס ביזת המיליארדים שבה לקו מפלגות הקואליציה. האם עד כה הם סבלו מתענית צום פיננסית? הרי כספים קואליציוניים הם קיבלו, וזאת למרות שבדיוני התקציב התברר עד כמה עגום מצבה קופת המדינה שתקציבה ב-2025 יהיה גבוה מ-600 מיליארד שקל.

האם אחרי פרישת בני גנץ הכול מותר והסיסמאות "אחים אנחנו" או "יחד ננצח" לא היו יותר מאחיזת עיניים? ההסבר ההגיוני היחיד הוא שבקואליציית המחדל מריחים בחירות באופק על רקע הדיון בבג"ץ בחוק הגיוס.

רבים סבורים שראש הממשלה ייאלץ ללכת לבחירות ואז הכול פתוח. למבעיר האסמים נתניהו לא איכפת עד אז מכלום חוץ מהישרדותו. לדרעי ולחרדים שיישבו בכל קואליציה עתידית אין מה לדאוג ביום שאחרי. סיבה ממשית לדאגה מבחירות יש בעיקר לסמוטריץ' והוא מתלהם בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully