וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזה יש כסף: ההילולה של באבא סאלי, גרעינים תורניים ועוד 100 מיליון למאי גולן

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 15:56

ועדת הכספים תחלק מחר סכום בלתי נתפס של 855 מיליון שקל לטובת האינטרסים של המפלגות חברות הקואליציה. ח"כ ולדימיר בליאק, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים: "בלתי נתפס כי בעת המלחמה ממשיכים לבזוז כספי ציבור"

ועדת הכספים, ח"כ משה גפני/ערוץ הכנסת

מחר תתכנס וועדת הכספים לדיון מיוחד בו יחולקו עודפי תקציב 2023, בסך כולל של 855 מליון שקלים. לכאורה, אירוע משמח, שיכול היה להסתיים במחיאות כפיים סוערות לממשלה, אילו רשימת העברות המכובדת הזאת היתה כוללת, למשל, את יישובי הצפון, חיילי המילואים, או העסקים הקטנים. אלא שאף אחד מאלה לא יקבל אפילו שקל. הזוכים הגדולים יהיה משרדי ממשלה מיותרים, צרכים מפוקפקים, והטבות קואליציוניות.

אז מה היה לנו פה? שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שאחראי על קופת המדינה, מבקש להעביר 10 מיליון שקלים למיגון, מטרה רמת מעלה לכל הדעות. האם הכסף יתחלק בין כל חלקי הארץ? לא ולא. הוא מיועד למיגון אוטובוסים ביהודה ושומרון בלבד. לא נורא אם הילדים מצפת ימשיכו לשכב על הרצפה עם ידיים על הראש שיש אזעקה.

מאי גולן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
השרה לשוויון חברתי מאי גולן. ביטלה את מוקד החירום בשפה הערבית/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ומה קורה עם משרד ההתיישבות של השר אורית סטרוק, שהפך בממשלה הנוכחית למשאבת כספים לאומית? הכל טוב, תודה. 302 מיליון שקלים יועברו אליה כדי לממן גרעינים תורניים ואת החטיבה להתיישבות.

משרד החינוך מבקש להעביר ל"מנהל החינוך ההתיישבותי" 213.3 מיליון שקלים. לאן יילך הכסף? לא ברור, מכיוון שאין פירוט, אבל ניתן להניח, במידה רבה של ודאות, שרובו לא יגיע לרשויות בצפון, אלא שוב, לחיקה החמים של ההתיישבות באיו"ש.

המשרד לשוויון חברתי, של השר מאי גולן, שהחליטה לסגור את המוקד בשפה הערבית לחירום במלחמה כי ערבים לא צריכים לדעת מה קורה בארץ שהם אזרחיה כשנופלים טילים, תזכה ב-94.5 מיליון שקלים. משרד התפוצות של עמיחי שיקלי, שאלוהים יודע מה הוא עושה ועל מה מבזבזים של את הכסף, יקבל עוד למעל מ-26 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך יואב קיש. ביקש להעביר ל"מנהל החינוך ההתיישבותי" 213.3 מיליון שקלים/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

משרד ירושלים והמסורת, שיתכן שיש לו חשיבות על בימי שלום אבל חשיבות פחותה מעט בימי מלחמה, יוסיף לתקציבו 23 מיליון שקלים. למשרד לשיתוף פעולה אזורי, שכורע תחת נטל העבודה בימים אלה של שת"פ בין מדינות האזור, יועברו 27.5 מיליון שקלים. ולסיום - הילולת הבאבא סאלי תתוקצב ב-18.6 מיליון שקלים (אלוהים על מה בדיוק?) מתוך 60 מיליון שיתווספו לתקציב המשרד לשירותי דת.

גם בימים כתיקונם, העברות כספים נטולות אחריות כאלה, היו זוכות לביקורת נוקבת. אבל בעת מלחמה, עם גירעון שהולך והעת הדיונים על גזירות כלכליות שיושתו על האזרחים כדי לסתום מעט את הבור בקופת המדינה, ראוי היה שטובתם תהיה לעיני חברי הוועדה של ח"כ משה גפני, שיודע לבקר את כל העולם, חוץ מאת הוועדה שבראשה הוא עומד.

ח"כ ולדימיר בליאק, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, אמר כי "בלתי נתפס כי בעת המלחמה הקואליציה ממשיכה לפנק את המשרדים המומצאים והמיותרים ולבזוז כספי ציבור. אני קורא לכל חברי הוועדה להצביע נגד השינויים בתקציב מחר, עד שבממשלה יבצעו שינוי סדרי עדיפויות אמיתי, בהתאם לתקופה המאתגרת שכולנו חווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully