וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקעתם במעלית? לא בטוח שיהיה מי שיחלץ אתכם

24.6.2024 / 9:47

עובדי חברת על-רד מעליות הכריזו על סכסוך עבודה; החברה מטפלת בכ-4,000 מעליות ברחבי הארץ, בין היתר בתחנות משטרה, מלונות, מרכזים מסחריים, בנייני משרדים ואף בניינים פרטיים

בווידאו: נפלה מהקומה השלישית וניצלה בגלל שקיות פסולת/ללא

ההסתדרות הלאומית ועובדי על-רד מעליות הכריזו על סכסוך עבודה בחברה בשל אי שיתוף הפעולה של החברה עם ועד העובדים והתנגדותה לחתימה על הסכם קיבוצי. לפי טענת העובדים, התנאים שלהם פחותים ביחס למקובל בשוק והחברה מנסה לסכל את עבודת הוועד ומסרבת לחתום על הסכם קיבוצי עם העובדים.


חברת על-רד מעליות מעניקה שירות לכ-4,000 מעליות ברחבי הארץ. בין השאר מעליות בתחנות משטרה רבות ברחבי הארץ, מלונות, מרכזי מסחר, בנייני משרדים ומעליות בבניינים פרטיים.

השירות במעליות אלה צפוי להיפגע לאור סכסוך העבודה בין העובדים להנהלה. במידה וימומש הסכסוך, הטכנאים לא ייצאו לקריאות שירות לתיקוני מעליות ולא ייחלצו נוסעים ממעליות תקועות.

אדם לוחץ על כפתור במעלית. ShutterStock
מעלית. במידה וימומש הסכסוך, הטכנאים לא ייצאו לקריאות שירות לתיקוני מעליות ולא ייחלצו נוסעים ממעליות תקועות/ShutterStock

לפני חצי שנה העובדים התאגדו בממסגרת הסתדרות לאומית במטרה לשפר את תנאי העבודה והרווחה שהם נחותים משמעותית ביחס למקובל בחברות מעליות אחרות בענף.

אלי גל, מנהל חטיבת יחסי עבודה בהסתדרות הלאומית, אומר כי "הנהלת החברה דוחה פעם אחר פעם את הצעות הפשרה של הוועד וההסתדרות אשר מנסים לכונן יחסי עבודה תקינים. לצערנו, הנהלת החברה לא משלימה עם התארגנות העובדים ומנסה לסכל אותה".

העובדים שהקימו את הוועד לפני כחצי שנה, סיימו את תפקידם בוועד ויו"ר הוועד סיימה את עבודתה בחברה לפני כחודשיים. לפי ההסתדרות הלאומית, עקב לחץ אישי שהופעל על חברי הוועד. על כן, הסתדרות לאומית הכריזה על סכסוך עבודה. כיום יש ועד עובדים חדש שזוכה לאמון ולתמיכת העובדים ששם לעצמו מטרה לשפר את תנאי העבודה בחברה.

מוועד העובדים נמסר: "לעובדי על-רד מגיע יותר. אנחנו מקיימים משא ומתן עם ההנהלה אך לצערנו היא דחתה את כל הדרישות שלנו בלי להציע הצעה של ממש ונראה שהיא עושה הכל כדי לסכל את ההתארגנות ולהימנע מחתימה על הסכם קיבוצי שהעובדים כל כך צמאים לו.

"לצערנו, אם ההנהלה לא תתעשת ותקבל את הצעת הפשרה מרחיקת הלכת שהצענו במסגרת המשא ומתן, בכוונתו לממש את הזכות החוקית שלנו לשבות ולשבש את העבודה.

"אנחנו קוראים להנהלה להידבר איתנו בתום לב, להכיר בוועד העובדים שמייצג את עובדי החברה ולהיות קשובים לצרכי העובדים ולחתום על הסכם קיבוצי לטובת כלל עובדי החברה, דבר שאנחנו בטוחים שיעשה טוב לכל החברה ויביא אותה להצלחות רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תגובת החברה: "התנהלות כוחנית"

מחברת על-רד נמסר כי "הודעת הסכסוך מזיקה וחסרת בסיס. החברה מנהלת מו"מ ענייני עם נציגות העובדים במטרה להגיע להסכמות ונכונה להמשיך בהידברות. למרבה הצער, נתקלת החברה בהתנהלות כוחנית מצד ההסתדרות הלאומית. החברה קוראת לנציגות העובדים לפעול באחריות ולשוב להידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully