וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת נגד נתניהו: "מסכל ומכשיל את הרפורמה ביוקר המחיה"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 23:18

גורמים המעורים בתהליך החקיקה נוקבים במפורש בשמו של נתניהו כמי שמנסה לחבל ברפורמה היחידה של הממשלה, שנוגעת ביוקר המחיה: "יש מי שמנסה לתקוע אותה בכוונת מכוון"

שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת: ״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור/ערוץ הכנסת

שר הכלכלה, ניר ברקת, מתוסכל. כבר כמה חודשים הוא מתלונן שמישהו מנסה לתקוע את הרפורמה "מה שטוב לאירופה" שהוא מנסה להוביל, ואמורה להפחית את יוקר המחיה" ולא מצליח. הוא כבר אמר בעבר שהוא נתון תחת לחצים כבדים לרכך ואף סובל מאיומים שנשלחים אליו מצד גורמים שעלולים להיפגע ממנה.

היום, בנאום שנשא במליאה, הוא עלה מדרגה, וכיוון את הטענות שלו כלפי פוליטיקאים מסוימים מאוד והתכוון לראש הממשלה בנימין נתניהו ושלוחיו בוועדת הכלכלה והכנסת, ח"כ דוד ביטן יו"ר הוועדה, ויו"ר הקואליציה, אופיר כץ. "פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת מה שטוב לאירופה - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור", אמר ביאוש והוסיף, "יש מי שמנסה להרוס אותה. להכניס לתוכה החרגות במירכאות ובהיקפים גדולים ולתקוע אותה בכוונת מכוון. ולמה? כי הם רוצים להכשיל את ניר ברקת".

גורמים המעורים בתהליך החקיקה נוקבים במפורש בשמו של נתניהו, כמו שמנסה לחבל ברפורמה היחידה של הממשלה, שנוגעת ביוקר המחיה. לוואלה כסף נודע כי ברקת מבקר את התנהלות נתניהו, וראש הממשלה כועס עליו ומנסה לסכל את הרפורמה. הוא שולח את ביטן וחיילים אחרים שלו כדי למרוח את הדיונים בוועדת הכלכלה על הקריאה השניה והשלישית של החוק. הכל מוכן, רק צריך להצביע.

במקום לקיים עליו דיונים, דנים שם על טלפונים כשרים, ובכל פעם שיש הסתייגות או תיקון, דוחים את הדיון אליהם למועד מאוחר יותר, העיקר שהיא לא תעבור עד סוף המושב. מה שזה אומר, שהדיון 'מה שטוב לאירופה' יתקיים רק בנובמבר, ומי יודע אם תהיה עד אז כנסת. גם יו"ר הקואליציה מתעדף לקדם נושאים אחרים באופן מכוון. כשרצו לקדם את הרפורמה המשפטית, הצליחו לקיים דיונים מרתוניים. אבל כשזה קשור בחיים של אזרחי המדינה, יש לכולם זמן. לאנשים אין כסף לקנות בסופר.

בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וברקת. כשרצו לקדם את הרפורמה המשפטית, הצליחו לקיים דיונים מרתוניים. אבל כשזה קשור בחיים של אזרחי המדינה, יש לכולם זמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ברקת אמר היום במליאת הכנסת כי "פוליטיקאים מנסים להכשיל את הרפורמה. יש פה אנשים שהציבור לא מעניין אותם. בלי הרפורמה אין לנו הצדקה כממשלה, אני אלחם על הרפורמה הזאת בכל מחיר".

הוא אמר כי "יש לי וידוי, לצערי יש בתוך המערכת הפוליטית מי שמנסה להכשיל ולהרוס את רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. זו ללא ספק הרפורמה החשובה ביותר של הקדנציה. זו רפורמה שתפתח לראשונה מקום המדינה את השוק בישראל לתחרות אמיתית, רפורמה שתוזיל את סל הקניות של כל משפחה בישראל. הרפורמה זוכה לתמיכה מקיר לקיר בבית הזה. אין לה מתנגדים בקרב חברי הכנסת. אז לצערי יש מי שמנסה להרוס אותה. להכניס לתוכה 'החרגות' במרכאות בהיקפים גדולים. יש מי שמנסה לתקוע אותה בכוונת מכוון. ולמה? למה אתם שואלים בוודאי. כי הם רוצים להכשיל את ניר ברקת.

"כדי שאני לא אצליח להעביר רפורמה מוצלחת שתשרת את הציבור הם פועלים כדי להרוס את הרפורמה. אתם מבינים את גודל הבושה? אזרחי ישראל סובלים מהנטל הכלכלי, המחירים רק עולים כי אין תחרות. הבאתי רפורמה עמוקה, יסודית, מהפכנית שתפתח את השוק לתחרות אמיתית ותשים סוף למונופולים ולקרטלים ויש כאלה שרוצים להרוס אותה. לא אכפת להם מהציבור! מפריע להם שאצליח להעביר רפורמה כל כך טובה ומוצלחת. אז אתם יודעים מה, אני לא רוצה קרדיט. קחו את הקרדיט. רק תעבירו אותה ריבונו של עולם. רק תנו להעביר את הרפורמה הכי חשובה שהייתה פה בשלושים שנה האחרונות. זה לא שלי. זה של עם ישראל, זה של משפחות שצריכות למלא את המקרר. שהמונופולים עושקים אותם כי אין פה תחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הכלכלה ניר ברקת בוועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ברקת. "פוליטיקאים מנסים להכשיל את הרפורמה. יש פה אנשים שהציבור לא מעניין אותם"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בחודש שעבר בעת הדיון על הרפורמה בוועדת הכלכלה אמר ברקת כי הוא סובל מאיומים: "מהיום שהכרזתי שאנחנו צריכים להניע את הרפורמה התחילו הלחצים והאיומים. המונופולים שלחו אלי שליחים ואיימו עלי באמצעות פעילים פוליטיים ובכל דרך אפשרית. שלחתי את השליחים הביתה ואמרתי להם שאני לא חייב להם שום דבר ואני לא חושש משום דבר. המונופולים התרגלו לשלוט בשוק בדיוק ככה. עשרות שנים הם מפחידים את נבחרי הציבור, ואני מקבל לחצים מכל הכיוונים".

בסביבתו של ברקת מספרים שפעילים פוליטיים בליכוד הזהירו את שר הכלכלה שאם הוא לא יירד מהחוק, הם יחסלו אותו פוליטית. זאת הסיבה שהוכנסו אליו ניסוחים מעורפלים של גורמים כאלה ואחרים שמנסים לעקר אותו.

שר הכלכלה ניר ברקת: "מצדיע לדוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה על עבודה יסודית ומעמיקה ף שמאפשרת להביא את רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל לכדי מימוש. זו רפורמה עם בשורה ענקית לציבור וביטן עם הרגישות שלו והדאגה לעם ישראל עובד בצורה יוצאת דופן יחד עם חברי ועדת הכלכלה שכל מה שחשוב להם זה עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully