וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שחיזבאללה מחריב את קרית שמונה, אויבי ראש העיר סידרו לו הדחה

3.7.2024 / 11:29

כישלון רב נפגעים: הסיבוב הפוליטי המכוער שעשו חברי המועצה על ראש העיר אביחי שטרן עומד להתפוצץ להם בפרצוף כשיוביל לדחיית הבחירות המקומיות; חשבנו שהפארסה בביקור של נתניהו בעיר היתה השיא, וגילינו שהתהום עוד עמוקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה/לע"מ

אומרים שיהודי מוכן להוציא לעצמו עין, אם יוציא לאויבו שתיים. לא משנה שאחרי כך יסבול מנכות, כאבים, פגם אסתטי, העיקר שיהפוך את הצ'ילבה לעיוור ויבוא על סיפוקו. זה מה שקרה ביום שני בחצות הלילה בקריית שמונה. כשברקע קולות פיצוצים מכיוון לבנון ומטוסי קרב שחגים באוויר, והעיר ריקה מתושבים שפונו לכל עבר, הפילו חברי מועצת העיר את הצעת התקציב שהגיש ראש העירייה, אביחי שטרן, ושלחו אותו לשימוע לפני הדחה מתפקידו ואת עצמם הביתה. וכן, זה מטופש ומיותר בדיוק כמו שזה נשמע.

ונסביר. מאז שנבחר שטרן לראשות העירייה לפני חמש שנים ושמונה חודשים, האופוזיציה עושה לו את המוות. בימים כתיקונם, תפקידה לבקר, להציק, להתקוטט על עניינים שברומו של עולם ולנסות להפיל אותו בכל דרך. אבל איכשהו, השתרבבה למציאות הפוליטית הזאת מלחמת "חרבות ברזל" שהניסה את התושבים מבתיהם, גרמה לנזק בנפש וברכוש, והפכה את העיר השקטה לאזור קרבות חבול ושרוף.

במקום להחזיר את החרבות לארון בעת הזאת, ולחכות בסבלנות לבחירות המקומיות שנדחו לנובמבר ביישובים שפונו מפאת המצב, החליטו מתנגדיו של שטרן דווקא עכשיו, אחרי כמעט תשעה חודשים שהוא מתרוצץ טרוט עיניים, בניסיון להתמודד עם האתגרים הבלתי אפשריים של ניהול עיר שוממת תחת אש ודאגה למפונים שפזורים לכל עבר, לתקוע אותן עמוק בחזהו, לסובב, ומיד אחר כך לרוץ לתקשורת ולהגיד שהוא חרא של ראש עיר.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
שטרן. חברי המועצה טוענים שלא ענה על שאלות הרות גורל/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

יכול להיות שהם באמת צודקים, ומדובר בכישלון מהלך. מתחילת המלחמה לא התקיימו ישיבות מועצה בקרית שמונה, שאמורות להתקיים על פי חוק אחת חודש. ולא רק זה, חברי המועצה טענו שקיבלו את הצעת התקציב שלא עברה, רק עשרה ימים לפני מועד ההצבעה, ומכיוון שהתקיימה ישיבה אחת בלבד בנושא הדבר לא אפשר לטענתם, ובצדק, דיון ענייני ועמוק בכל סעיף. הם טוענים גם ששאלות הרות גורל שהפנו לשטרן, לא זכו למענה ראוי.

לגנותו של ראש העיר המכהן אפשר להוסיף, שהתקציב האחרון שאישרה המועצה היה בשנת 2022, עניין שערורייתי בפני עצמו. עם כל הכבוד לגילו הצעיר, לעובדה שנבחר ברשימת ה"צעירים והמבטיחים" של פורבס ב-2019, ולנדוניה הבעייתית שקיבל מראש העיר הקודם, ככה לא מנהלים עירייה חפצת חיים ועוד לפני המלחמה.

לכל הבליל הלא נעים הזה יצק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוד קצת חריף ומר, כשביקר לפני כחודש בעיר. נתניהו נמנע במכוון מלהיפגש עם שטרן, שלא ידע בכלל על הביקור, אבל צירף לפמלייתו את מועמד הליכוד לראשות העיר וחבר המשפחה הקרוב, אלי זפרני. שטרן נעלב עד עמקי נשמתו.

"לתושבי קריית שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה", זעם. "בשביל הממשלה הזו - הכול הצגה. פייק של אכפתיות, ביטחון ועשייה. רה"מ הגיע ל'סיור' רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי. הצפון בוער וראש הממשלה עושה פוליטיקה קטנה".

במקום להרכין את ראשו ולבקש סליחה על חוסר הממלכתיות איתה שיתף פעולה בעת הקשה הזאת, תקף זפרני את שטרן על כך שמתח ביקורת על נתניהו, שהוביל את המהלך הבזוי, "שטרן כמעט ולא נמצא בעיר, הוא נטש את קריית שמונה ועסוק מבוקר ועד ליל בריאיונות בתקשורת במקום לסייע לתושבים. בזמן שראש הממשלה הגיע לביקור, לאמוד את השריפה הגדולה שהשתוללה בעיר, ראש העיר שטרן המנותק - נהנה בקיסריה יחד עם המשפחה שלו, בזמן שרוב תושבי העיר מפונים וסובלים".

לא נכביר מילים על האפיזודה ההזויה הזאת, כי כל בר דעת יכול להבין שאסור היה לה לבוא לעולם בעת הזאת. זפרני, שרוצה להיות ראש העיר הבא של קריית שמונה, עשה סיבוב פוליטי מכוער תוך שהוא דורך על האפר והאבק. האם זה יועיל לו בקלפי? יכול להיות. האם זה יקרה בקרוב? כנראה שלא.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מבקר בקרית שמונה. נמנע מלהיפגש עם שטרן/לשכת העיתונות הממשלתית

וכאן אנחנו מגיעים לפואנטה. בסופו של דבר, הוא וחבריו למועצה הוציאו לשטרן עין, ולעצמם שתיים. נכון, ראש העיר יגיע לשימוע בפני שר הפנים משה ארבל, שסביר להניח יחליט להדיח אותו. ומה יקרה אז? כל חברי המועצה יילכו הביתה. שטרן, לעומת זאת, יישאר בתפקידו בסבירות גבוהה, כדי לא לגרום לעיר עוד זעזוע על רעידת האדמה שעברה. במקום המועצה המודחת, תמונה ועדה קרואה של פקידים ממשרד הפנים שיעבדו לצידו, ובמקום שהבחירות המקומיות בקריית שמונה ייערכו בעוד ארבעה חודשים, הן יידחו לעוד שלוש שנים.

מה הרוויחו מהדחייה הזאת זפרני, שהוביל במרוץ העתידי לראשות העיר, ושאר חברי המועצה שחלקם חברו אליו? חוץ מתאוות נקם עקומה, לא ממש ברור, כי לך תדע מה יקרה עוד שלוש שנים.

סביר להניח שגם תושבי קריית שמונה לא יצאו נשכרים מוועדה קרואה שתשב להם בעיר הקרועה גם ככה. אבל למי אכפת מהתושבים שמתגעגעים הביתה וכמהים לקצת וודאות ושקט, אם אפשר לעשות פוליטיקה מכוערת בזמן מלחמה ולסגור חשבונות קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully