וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר קורא למשפחות: "בשום מקום אחר לא תמצאו דירת 4 חדרים ב-700 אלף שקל"

4.7.2024 / 7:35

ראש עיריית דימונה בני ביטון ממשיך לתמוך בממשלה בהסתייגות קלה: "אני ביביסט על תנאי. ייתכן שהיחס לביבי בעולם השתנה לרעה אבל את כל הטענות נגדו כולל הקמת ועדת חקירה צריך להשאיר לאחרי המלחמה. אם לא יגיעו להסכמות בעניין גיוס חרדים הממשלה תיפול"

בני ביטון ראש העיר דימונה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו

"אם לא יגיעו להסכמות בעניין גיוס החרדים הממשלה תיפול. יש קווים אדומים שאסור לחצות וגם כך אצל חברי כנסת בליכוד. מדינת ישראל היא לפני הפוליטיקה והליכוד וכל השאר", כך אומר ראש עירית דימונה ואיש הליכוד בני ביטון.

לדבריו "יש לי ביקורת חריפה בעניין חוק הגיוס. כולם צריכים להתגייס ואני אומר את זה כמי ששירת כצנחן. אסור שתהיה כאן איפה ואיפה. בג"ץ אמר את דברו וכפי שבגין קבע יש שופטים בירושלים. אנחנו נפעל בדיוק לפי החוק. אני אומר שבו עם הצבא ותסיימו את החרפה הזאת".

ראש העיר, המשמש גם כסגן ראש המרכז לשלטון מקומי, הגיע לכנסת לפני כשבועיים וטרפד את חוק הרבנים. "דיברנו מדם ליבנו בפגישה בכנסת וגם בפגישה שלאחר מכן עם נתניהו. הזהרתי שאם החוק יעבור הקואליציה תיפול ואני לא רוצה שהיא תיפול".

על שאלת חוק הגיוס ועתידו של נתניהו הוסיף ראש עירית דימונה: "זה לא סוד שאני חבר מאוד קרוב של ביבי נתניהו ואני לא מסתיר את דעתי. אני אוהב את ראש הממשלה ומעריך אותו והפיתוח של דימונה זה גם בזכות נתניהו. נשארתי תומך אדוק בנתניהו".

בני ביטון ראש העיר דימונה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס בכנס השלטון המקומי 2022. ראובן קסטרו
ביטון. "נשארתי תומך אדוק בנתניהו"/ראובן קסטרו

הוא מרחיב כי "יש לי ניסיון רב שנים והמון שעות עם נתניהו כבר משנת 1996. ייתכן שהיחס בעולם כלפיו השתנה לרעה. אבל אני אומר כעת בואו נהיה מאוחדים. את כל הטענות נגדו כולל הקמת ועדת חקירה צריך להשאיר לאחרי המלחמה ובינתיים לתת לממשלה ולצבא יחד לסיים את המלחמה. את תפקוד נתניהו בעקבות ה-7 לאוקטובר צריכה לבדוק ועדת חקירה ממלכתית אחרי המלחמה".

על השאלה האם לדעתו נתניהו צריך לפרוש הוא אומר: "כרגע הוא צריך להמשיך. אחרי שתקום ועדת חקירה אקבל כל החלטה שלה. אבל שלא תחשוב שאין לי ביקורת על תפקוד הממשלה. למשל חשבתי בזמן אמת שלא צריך לפטר את יואב גלנט ואמרתי את זה גם לנתניהו. אני ביביסט על תנאי".

על פעילות בראש העיר ומצבה של דימונה הוא מפרט: "מדובר בעשור הטוב ביותר לדימונה. קיבלתי את העיר עם 32 אלף תושבים ועשרת אלפים בתי אב. כיום יש 42.8 אלף תושבים בעיר. ומספר בתי האב מתקרב ל-20 אלף.

"אמרתי שדימונה תקרא בירת הנגב המזרחי וגם אז צחקו עלי. מאז בניתי עשרת אלפים דירות ונבנה עוד עשרת אלפים עד 2026. השבוע חנכתי שכונה על שם המפקד שלי בצבא אמנון ליפקין שחק. אני 11 שנה בתפקיד ותודה שזה הספק לא רע".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שכונת השחר, דימונה. יוסי עזרא,
שכונת השחר בדימונה. "העשור הכי טוב לעיר"/יוסי עזרא

"טאלנטים כמו דידי הררי, אופירה אסייג, לוסי אהריש ואחרים עזבו את העיר אבל יש הרבה שחוזרים ובעיקר צעירים. הצלחתי להחזיר את בתי ובני לדימונה כי מחירי הנדל"ן שפויים. דירת מחיר למשתכן 4 חדרים עולה 700 אלף שקל ואת זה לא תמצא בשום מקום".

על ההחלטה להעלאת תעריפי הארנונה ב-5.3% הוא אומר כי "אני נגד ההעלאה. נטל הארנונה מספיק גבוה גם כך על האזרחים בגלל הטייס האוטומטי. יש 194 רשויות שמקבלים מענקי איזון. אנחנו דורשים להעביר את הסמכויות לקביעת התעריפים אלינו אבל משרד הפנים לא מאפשר. תעריפי הארנונה הנוכחיים הם הגזמה ומדובר בהמון כסף לאנשים שעברו קורונה ומלחמות. אנחנו עדיין במלחמה. הממשלה חייבת להכניס את היד לכיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully