וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה שהותקפה באנטישמיות תובעת 100 מיליון דולר: "תקפו אותנו בגלל שאנחנו יהודים"

9.7.2024 / 7:50

משפחה יהודית שהותקפה באנטישמיות והוכתה בטקס סיום בית ספר בברוקלין, תתבע את העיר בסכום של 100 מיליון דולר: "שאף משפחה אחרת לא תצטרך לעבור את מה שעברנו"

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחה יהודית שעברה התקפה אנטישמית בטקס סיום כתה ה' בבית ספר ציבורי בברוקלין ניו יורק, עתידה לתבוע את עיריית ניו יורק בסכום של 100 מיליון דולר, כך לפי פרסום ב"ניו יורק פוסט".

האירוע התרחש בחודש שעבר, בעת שההמשפחה הגיעה לטקס סיום כתה ה' של בנותיהן התאומות. הזוג - ג'ון נונייז ולאנה לרנר, הותקפו כאשר הגבר הוכה בראשו בעקב סטילטו שחור ואילו האשה נגררה בשערותיה על הקרקע, באירוע שגם צולם בווידיאו.

אתמול הגישה המשפחה הודעה מוקדמת לפני התביעה, אשר תוגש נגד עיריית ניו יורק כאמור.

"הילדים שלי לנצח יזכרו את סיום כיתה ה' שלהם כתקופה שבה המשפחה שלהם הותקפה, במקום לזכור אירוע משמח של אחד ההישגים הגדולים ביותר שלהם לסיים את כיתה ה' בהצטיינות", אמרה לרנר, והוסיפה כי "אני מקווה שאף משפחה אחרת לא תצטרך לעבור את מה שהמשפחה שלי עברה ואף ילד אחר לא יצטרך להיות עד למה שהילדים שלי ראו".

האירוע התרחש בחודש שעבר, אז פורסם כי משפחה אשה יהודיה ובעלה הותקפו והוכו באכזריות בטקס סיום שנה בבית ספר בברוקלין, ניו יורק, על ידי משפחה ערבית שצעקה לעברם "שחררו את פלסטין", עזה שלנו, מוות לישראל", כך לפי האישה שמסרה את הפרטים לעיתון.

"הם תקפו דווקא אותנו בגלל שאנחנו יהודים", אמרה אם המשפחה, "בזמן ששתי בנותינו התאומות בנות ה-10 צופות מהצד". בעלה של האישה היהודייה הושלך על הקרקע על ידי המשפחה הערבית. אדם אחד חנק אותו, אחרים תפסו את רגליו, בעטו בו והכו אותו. אישה אחת הכתה אותו שוב ושוב בנעל עקב שלה, אמרה האם למשטרה.

לפי תיאורי המשפחה שפורסמו, האירוע החל לאחר שאחד הילדים עלה לבמה כשהוא מנופף בדגל פלסטין וחובש כובע שעליו כתוב "Free Palestine". אמה של לרנר, פליטה יהודייה מאוקראינה, אמרה לבתה ברוסית כי "אני לא יכולה לעבור את זה" וקמה ממושבה. אישה אחרת שישבה ליד לרנר פנתה אליה ואמרה: "אני לא מאמינה שהיינו עדים לזה", והורה אחר שאל כיצד זה ייתכן שהדבר התאפשר בטקס סיום בית ספר.

לאחר סיום הטקס הקהל נהר לתצוגת בלונים ושם אירעה התקיפה. לפי הטענות שפורסמו ב"ניו יורק פוסט" משפחתו הגדולה שהניף דגל פלסטין ניגשה למשפחה היהודית וניסתה לדחוף אותה. "הם דחפו את אמא שלי מהדרך", סיפרה לרנר. "היא פנתה אליהם ואמרה, 'סליחה, בבקשה תפסיקו לדחוף. יש הרבה מקום".

המשפחה השנייה המשיכה בעימות: "אחד הגברים במשפחה השנייה המשיך לצעוק: "שחררו את פלסטין! עזה היא שלנו!", אמרה. על פי החשד, בן משפחה צעיר יותר מהמשפחה האחרת היכה את נונייז באגרופים ברקתו, תפס אותו בנעילת ראש וגרר אותו לרצפה. אנשים רבים הצטרפו לתקיפה, כולל אישה שהיכתה את אב המשפחה עם הסטילטו השחור שלה. אם המשפחה נגררה על הרצפה בשערה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, בריטניה, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
"הם תקפו דווקא אותנו בגלל שאנחנו יהודים"/רויטרס

לאנה, אם המשפחה היהודייה, ובעלה ג'ון, נוצרי קתולי ממוצא דומיניקני, סיפרו לאחר המקרה על החוויה הנוראית שעברו ועל התסכול ממשטרת ניו יורק שלא סיווגה את אירוע התקיפה כפשע שנאה. אחרי לחץ של המשפחה, המשטרה החליטה לחזור בה ולחקור את האירוע כפשע שנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully