וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מרוקו תרכוש מהתעשייה האווירית שני לווייני ריגול במיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 21:43

תע"א הודיעה היום על עסקת ענק נוספת, ללא פירוט. לפי דיווחים זרים יחליפו שני הלוויינים הישראלים לוויינים שרכשה מרוקו בעבר מצרפת. מאז הסכמי אברהם רכשה מרוקו מהתע"א גם את מערכת ההגנה האווירית ברק 8 ב-500 מיליון דולר

מזל"ט האנטר מתוצרת התעשייה האווירית בשירות צבא ארה"ב/צבא ארה"ב

הסכמי אברהם ממשיכים לספק עסקאות ענק לתעשיות הביטחוניות מישראל.

התעשייה האווירית דיווחה הבוקר על הזמנה בסך מיליארד דולר, מבלי לפרט. אולם לפי דיווחים בצרפת מדובר במכירה של שני לווייני ריגול מתקדמים למרוקו.

לפי הדיווחים תרכוש מרוקו שני לוויינים מסדרת אופסאט 3000, שעל בסיסה נבנים גם לווייני הריגול של צה"ל. הם יחליפו שני לווייני ריגול שרכשה בעבר מרוקו מקונצורסיום של חברות מצרפת, איטליה וגרמניה, בעלי רזולוציה נמוכה יותר.

מאז הסכמי אברהם רכשה מרוקו מהתע"א גם את מערכת ההגנה האווירית ברק 8 ב-500 מיליון דולר. בשתי העסקאות שיחק תפקיד מרכזי עמיר פרץ, יו"ר התעא, בזכות קשריו במדינה.

בייצור לווייני הריגול בתעא מעורבות גם אלביט, שמספקת את מצלמת החלל ורפאל שבונה את מערכת ההנעה של הלוויין המשמרת אותו במסלול. עד היום מכרה תעא לווייני ריגול להודו, אזרבייג'אן, איטליה וסינגפור.

לפי הדיווחים בצרפת סוכמה העסקה עוד בקיץ, לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל ומרוקו לא ביטלה אותה גם כעת.

עסקת ענק בין התעשייה האווירית וסוכנות החלל של אזרבייג'ן. 3 באוקטובר 2023. דוברות התעשייה האווירית, אתר רשמי
לוויין ריגול. עסקה של מיליארד דולר/אתר רשמי, דוברות התעשייה האווירית

המלחמה הגבירה את הביקוש לעבודה בתעשיות הביטחוניות, שמתרחבות ונתפסות כמקום עבודה יציב בתקופה זו.

יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התע''א, אמר היום בוועידת שוק ההון האנושי של AllJobs כי "בשנה רגילה יש 50 אלף קורות חיים שנשלחים למרכז ההשמה שלנו. כיום יש 35 אלף בחצי השנה האחרונה בלבד. אנחנו מעסיקים למעלה מ-7,000 מתכנתים. אני רוצה שהעובדים בישראל ששוקלים היכן לעבוד הם ירצו לעשות זאת במקום שמציל חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
יאיר כץ, התעשייה האווירית. יח"צ,
כץ. "בשנה רגילה יש 50 אלף קורות חיים שנשלחים למרכז ההשמה שלנו. כיום יש 35 אלף בחצי השנה האחרונה בלבד"/יח"צ

כץ, בעצמו איש ליכוד ובנו של שר התיירות חיים כץ יו"ר מזכירות הליכוד, שב ותקף היום את שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "שר האוצר פוגע בביטחון של מדינת ישראל - הוא פוגע בתעשיות הביטחוניות. הוא לא מקדם את התעשיות הביטחוניות ולא מאפשר צמיחה כלכלית וייצור תעשייה ביטחונית בישראל".

כץ הוסיף כי הגשנו בג"ץ שהחברות הממשלתיות והציבוריות יקבלו גם כן את המענק בסך 3,000 שקל לכל עובד שמגיע לעבוד באזורי עימות ותחת אש. העובדים הללו מגיעים גם כן תחת איומים ואש אל המפעלים וממשיכים לייצר ולפעול לקידום ביטחונה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully