וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג מצא פירצה לזכייה בטוחה בהגרלת לוטו וגרף 26 מיליון דולר

16.7.2024 / 0:08

בני זוג ממישיגן מצאו פירצה בהגרלת הלוטו המקומית וזכו במיליונים - באופן חוקי לגמרי. זה מה שהם עשו עם הכסף

הטריילר לסרט "ג׳רי ומארג׳ הולכים על כל הקופה"/Paramount Movies

ג'רי ומארג' סלבי מצאו פירצה בהגרלת הלוטו של מדינת מישיגן וזכו - באופן חוקי לגמרי - ב-26 מיליון דולר, סכום אותו גרפו במשך 6 שנים של הימורים ועם עזרה של בני משפחה וחברים.

הזוג, שיצא לפנסיה מוקדמת מאז, לא הסתמך על המזל בהגרלת הלוטו - אלא השתמש במתמטיקה פשוטה כדי לפצח את השיטה לזכייה בטוחה בכסף. איך הם עשו זאת? תחילה נציין שהם הצליחו לפצח את השיטה רק להגרלה ספציפית בשם Cash Winfall, שהיום כבר לא ניתן להשתתף בה מאחר שהרשויות גילו שמשפחת סלבי יודעת לעבוד על המערכת וסגרו את הבסטה - אז אין טעם שתנסו את זה בעצמכם.

גאון המתמטיקה ג'רי סלבי ואשתו מארג' הכירו בתיכון, התחתנו והביאו לעולם שישה ילדים הם ניהלו מכולת פשוטה בעיר הולדתם, אבארט, במשך 17 שנים. אחרי שהרוויחו בענק הם פרשו לגימלאות בשנות ה-60 המוקדמות לחייהם בלי שום תכניות מלבד "להרים רגליים וליהנות מהחיים", כפי שהם סיפרו בפרק של "60 דקות" של חדשות CBS.

עוד ב-2003 ג'רי, בעל תואר שני במתמטיקה, הבחין בפגם בהגרלת הלוטו החדשה של המדינה. אז, כשהיה בן 64,לקח לו ארבע דקות לעלות על פירצה בשיטת "הרול-דאון" של ה-Winfall שלמעשה מגדילה את סיכויי הזכייה לשחקן, מה שגרם לו לקנות בתפזורת אלפי כרטיסי לוטו מדי שבוע. ב-Cash Winfall, אם הפרס הראשי הגיע ל-5 מיליון דולר ואף אחד לא ניחש את כל ששת המספרים - הכסף "יורד מטה" לאלו שניחשו 2, 3, 4 או 5 מספרים בלבד - בניגוד להגרלות לוטו אחרות, בהן אם אף שחקן לא מנחש את כל 6 המספרים הזוכים, הכסף עובר להגרלה הבאה. גאון המתמטיקה הבין שאם הוא יקנה אלפי כרטיסים בשבועות "הרול-דאון", אז הוא צפוי כך או כך להרוויח מבחינה סטטיסטית. כשזכו ב-20,000 דולר לאחר שלושה ניסיונות בלבד, ג'רי ומשפחתו החלו לקנות אלפי כרטיסים - ובשש שנים של משחק אסטרטגי, ג'רי וקבוצת ההימורים שפתח עם משפחתו וחבריו זכו בסכום כולל של 26 מיליון דולר (כ-100 מיליון שקלים).

ג'רי הסביר שכל עוד אף אחד לא ניחש את ששת המספרים הנכונים, כל כרטיס שעולה דולר אחד שווה סטטיסטית יותר מדולר אחד: "אם אני משחק על 1,100 דולר, מבחינה מתמטית יש לי זוכה אחד עם ארבעה מספרים - זה 1,000 דולר". הוא הסביר, "חילקתי 1,100 ב-6 במקום 57 והגעתי ל-18. אז ידעתי שיהיו לי או 18 או 19 זכיות של שלושה מספרים, וזה 50 דולר לכל אחד. ב-18 קיבלתי 1,000 דולר לזוכה של ארבעה מספרים ו-18 זכיות עם שלושה מספרים בשווי 50 דולר כל אחד - זה 900 דולר. כלומר השקעתי 1,100 דולר וקיבלתי החזר של 1,900 דולר".

עוד בנושא:
זו השיטה בה הכלכלן היהודי שהמציא נוסחה גאונית זכה 14 פעמים בלוטו

מילא לוטו אחרי שבע שנים וזכה ב-10 מיליון: "נספר שזכינו במיליון, לא רוצים לנקר עיניים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בפעם הראשונה שג'רי ניסה את תוכניתו, הוא קנה כרטיסי Winfall בשווי 3,600 דולר - והרוויח 6,300 דולר. בפעם השנייה, הוא קנה כרטיסים בשווי 8,000 דולר וכמעט הכפיל את ההשקעה שלו. המחזור הזה נמשך, ותוך זמן קצר הם התחילו לשחק עם מאות אלפי דולרים. כפי שציינו, הם אפילו עירבו את הילדים והחברים הקרובים שלהם, רק כדי להרוויח כמה שיותר כסף לפני שמישהו יעלה עליהם. קבוצת ההימורים שלהם, GS Investment Strategies LLC, רכשה מאות אלפי כרטיסים בכל פעם שהתקיימה הגרלה מסוג זה והרוויחה בין 7.5 ל-8 מיליון דולר. כמובן שבסופו של דבר בהנהלת הלוטו במישיגן ראו שהקופה מתרוקנת וסגרו את ההגרלה - אך זה לא מנע מג'רי להמשיך להמר. הוא מצא שאותה שיטת הגרלה פעילה גם במסצ'וסטס והחל להמר שם, על אף שהמדינה נמצאת במרחק של 1,125 קילומטרים משם.

"זה בעצם רק חשבון בסיסי", אמר ג'רי ל-huffingtonpost, "זה נתן לנו את הסיפוק להצליח במשהו שהיה רווחי לא רק לנו אישית - אלא גם לחברים ולמשפחה שלנו". בסופו של דבר תכניתם סוכלה לאחר ש"בוסטון גלוב", מפעל הפיס של מסצ'וסטס, קיבל מידע על הפירצה הקטנה במשחק - וסגרה אותו. ההימורים הופסקו רק ב-2011, אבל בשלב הזה למשפחת סלבי ויקיריהם כבר היה סכום עצום של כסף.

על אף שהרשויות פתחו בחקירה בנושא, הם הבינו מהר מאוד שבני הזוג לא ביצעו פשע כלשהו - הם פשוט גילו פירצה במשחק וזכו בכסף באופן חוקי. ג'רי ומארג' השקיעו את זכיותיהם בחוכמה, עזרו לילדיהם כלכלית ושילמו עבור חינוך 14 הנכדים ו-10 הנינים שלהם. הם גם קנו מטבעות זהב וכסף בחשש לשפל כלכלי: "אני חושב שהירידה בערך הדולר הוא ודאי", אמר ג'רי אז. הוא הוסיף שהכסף לא הושקע בחופשות בחו"ל, ג'קוזי חדש או אפילו רכב ספורט כי זה פחות הסגנון שלהם.

הסיפור שלהם כל כך גדול מהחיים שהוא הפך לנושא לסרט עלילתי בשם Jerry & Marge Go Large, ("ג'רי ומארג' הולכים על כל הקופה") שיצא בשנה שעברה בכיכובם של בריאן קרנסטון ואנט בנינג. הסרט זמין לצפייה ב-Paramount Plus.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully