וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש מצוין לקרנות ההשתלמות: מי הרוויח 7% מתחילת השנה?

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 11:52

כל קרנות ההשתלמות במסלול הכללי רשמו תשואה חיובית ביוני. ילין לפידות בראש הטבלה, הראל אחרונה. האם גם יולי יהיה חיובי? "מתחילת החודש ראינו ביצועי יתר של מדדי המניות בארץ על פני המדדים בחו"ל, והתחזקות של השקל"

בווידאו: רוחות עזות, מתחם הבורסה ר"ג, 1 ביוני 2023/ראובן קסטרו

המרקעים של משקי הבית ברחבי העולם מרצדים בחצי השנה האחרונה תמונות של כאוס גיאופוליטי, בעוד מסכי הבורסות ממשיכים להיצבע בירוק, בעיקר הודות לעליות שחוות הבורסות האמריקאיות, שכאילו ופועלות בעולם מקביל.

הפער בין מה שנראה במסכים ברחבי העולם למסכי הבורסות, עם זאת, סייע להתפחת חסכונות הטווח הבינוני של כולנו.

קרנות ההשתלמות הישראליות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה כסף (ראו טבלה) השיאו בחצי השנה הראשונה של השנה תשואה ממוצעת שעמדה על 5.32%, לאחר שגם ביוני הובילו העליות בבורסות את העלייה בתשואות עם תשואה ממוצעת שעמדה על 0.9% לחודש זה.

בית ההשקעות ילין לפידות מוביל את טבלת התשואות של וואלה כסף בתשואה החודשית (לחודש יוני) עם תשואה בגובה 1.5%, הגבוהה בכ-0.93% מהתשואה שהושגה על ידי חברת הביטוח הראל, שקרן ההשתלמות שלה במסלול הכללי חתמה את הטבלה מלמטה עם תשואה בגובה 0.57% לאותו החודש.

בתשואה מתחילת השנה, שהושגה למחצית הראשונה של 2024, מוביל בית ההשקעות אלטשולר שחם, עם תשואה בגובה 7.08%, הגבוהה ב-2.77% מהתשואה לאותה התקופה שהושגה על ידי הראל, שחותמת את הטבלה מלמטה גם לתקופה זו.

קרנות ההשתלמות ביוני. מערכת וואלה, מערכת וואלה
קרנות ההשתלמות ביוני/מערכת וואלה, מערכת וואלה

כרמל קני, מנהל ההשקעות הראשי בקופות הגמל של בית ההשקעות ילין לפידות, פירט כי "באופן כללי ניתן לומר שטבלת התשואות ממשיכה מגמה של השנים האחרונות במהלך מלכודת הנכסים הלא הסחירים הלא משוערכים בתחומי האקוויטי מכבידה על התשואה.

"ההשקעה הזאת (בנכסים הלא סחירים) לא מוכיחה את עצמה לאורך זמן, בעוד שבילין לפידות אנו משוחררים מהמשקולת הזאת ונצמדים באופן כמעט מלא לשוק הסחיר.

"לאורך זמן, אין תחליף לתמהיל השקעות שיודע להתאים את עצמו לאתגרים בשוק. בשורה התחתונה, זה אחד הדברים שמובילים לכך שבית ההשקעות ילין לפידות ממוקמת בצמרת הטבלה במגוון מסלולים וחתכי זמן - קצרים וארוכים.

"החשיפה שלנו למניות בחו"ל עומדת על כ-80% מהרכיב המנייתי, ובנוסף, החשיפה שלנו למט"ח גבוהה מעט ביחס לממוצע בתעשייה. אלה, יחד עם בחירה פרטנית של מניות ואג"ח, ואנליזה איכותית, באו לידי ביטוי בתוצאות המובילות לאורך זמן, וכן בחודש יוני.

"יש לציין, כי אנו מאמינים כי מדד ה-s&p500 צריך להיות חלק מכל תיק השקעות מפוזר, אבל לא צריך להוות את כל תיק ההשקעות בעצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
כרמל קני, מנהל השקעות ראשי בקופות הגמל של ילין לפידות. יח"צ,
כרמל קני, מנהל השקעות ראשי בקופות הגמל של ילין לפידות/יח"צ

בראייה קדימה אומר קני, כי "מתחילת חודש יולי מדדי המניות המשיכו במגמת העליות, כאשר בניגוד ליוני ראינו במהלך החודש ביצועי יתר של ממדי המניות בארץ על פני המדדים בחו"ל, והתחזקות של השקל אל מול הדולר. ההתחזקות הגדילה את הפער בביצועים במונחי שקל לטובת מדדי המניות בארץ.

"בנוסף, אנו רואים מגמה במהלך יולי של ירידת תשואות בשווקים שמביאה לביצועים יפים של רכיב האג"ח בתיקי ההשקעות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully