וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האלטרנטיבה: זו הסיבה שהצרכנים נותרים נאמנים למותגים היקרים

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 8:55

הישראלים הם מהמובילים בעולם בצריכת ופלים או עוגיות, והם אוהבים להיצמד למותג הקבוע שלהם לצד הקפה - ולא לזוז ממנו. כן, גם כשהאלטרנטיבה עולה 50% פחות

בווידאו: ד"ר חזי גור מזרחי בריאיון לליאת רון בתוכנית וואלה פתרנו על הדרכים להוזיל אטרקציות לקיץ לילדים/צילום: אולפן וואלה

השוק הצרכני למוצרי ופלים ועוגיות נמצא בצמיחה מתמדת. אף שמוצרים אלו אינם חלק ממוצרי היסוד, הם משתייכים לקטגוריות הפנאי והאירוח ונמצאים בעלייה מתמדת בביקוש. שוק הוופלים העולמי מוערך כיום ביותר מ־105 מיליארד דולר, עם תחזית לצמיחה לכ־144 מיליארד דולר עד שנת 2030, בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 4.6%. נתונים אלו מדגישים את המגמות המובילות בעולם ובישראל בצריכת מוצרים אלו.

הצרכן הישראלי מצוי בין המדינות המובילות בעולם בצריכת ופלים ועוגיות. לפי נתוני השוק הצרכני, הוא צורך בממוצע כ־3.5 ק"ג עוגיות וכ־3 ק"ג ופלים בשנה. הנתונים הללו מצביעים על כך שישראל נמצאת בקבוצת הצרכנים הגדולים למוצרי מאפה בעולם. מגמות הצריכה מושפעות מהעדפות אורח חיים משתנות, כגון העדפה למוצרים בריאים יותר או מוצרים חדשניים.

עוגיות שוקולד צ'יפס. ShutterStock
עוגיות שוקולד צ'יפס/ShutterStock

נאמנות גבוהה

שוק הוופלים והעוגיות מתחלק למספר תתי־קבוצות כמו מוצרי פרימיום מול מוצרי בייסיק, ייצור מקומי מול מותגים בינלאומיים, ומוצרים עם מילוי מול מוצרים ללא מילוי. כל אלו מובילים להבדלים במחירים ובאיכות המוצרים לצרכן.

המותגים המובילים בישראל כוללים את עלית של שטראוס עם סדרות כמו "רבע לשבע", "עד חצות" ו"פסק זמן". בנוסף, חברת אסם מציעה מוצרים ותיקים כמו ערגליות ופתי בר לצד חדשנות רחבה במוצרי המאפה.

בקטגוריית הוופלים, המותג מן נהנה מנתח שוק מכובד, בעוד שהמותג לואקר המיובא ומשווק על ידי חברת ליימן שליסל, נחשב לאחד המותגים המובילים בישראל ובמדינות רבות אחרות.

שוק העוגיות בישראל מתחלק בין מוצרי בייסיק עם אריזות גדולות במחיר מוזל, לבין מוצרי פרימיום כמו אוראו, לוטוס, מילקה, מרבה, מקוויטיס וטים טם. מוצרי הפרמיום זוכים ליציבות וביקוש צומח לאורך השנים, בעיקר בזכות איכותם הגבוהה והמוניטין מישראל ומכלל העולם.

הצרכנים הישראלים נוטים להיות נאמנים למותגים מוכרים ואיכותיים. אף שמותגים חדשים מוצגים לעתים קרובות במדפי המרכולים, רבים מהם אינם מצליחים להשתלב בשוק המקומי בגלל העדפות הטעם של הצרכן הישראלי. עוגיות כמו "עד חצות" ו"רבע לשבע" של עלית, לצד מותגים בינלאומיים כמו עוגיות השוקוצ'יפס של המותג מרבה, אוראו, מילקה ולוטוס, המשווקים על ידי חברת דיפלומט, ממשיכות להוביל את השוק עם נתחי שוק משמעותיים.

שוק הוופלים והעוגיות בישראל ובעולם ממשיך לצמוח, עם ביקוש מתמיד למוצרים חדשניים ואיכותיים, והצרכן הישראלי ממלא תפקיד חשוב בצמיחה זו, עם צריכה גבוהה של מוצרים אלו והעדפה למותגים מוכרים ואיכותיים. מגמות השוק מעידות על המשך הצמיחה וההתפתחות של תחום זה, עם דגש על מוצרים טבעיים ובריאים יותר.

בשוק העוגיות בישראל, רוב המכירות מתרכזות במספר מצומצם של מותגים מובילים, אשר שולטים בשוק בצורה משמעותית. העוגייה המובילה בעשורים האחרונים היא עוגיית השוקוצ'יפס של חברת מרבה. עוגיות אלו הפכו לשם דבר בישראל בזכות הטעם האיכותי והאריזה המושכת, והן נחשבות לעוגיות האהובות ביותר בקרב הצרכנים.

בנוסף, קיימים מספר מותגים נוספים השולטים בשוק, בהם "עד חצות" ו"רבע לשבע" של עלית. מותגים אלו מציעים מגוון רחב של עוגיות בטעמים שונים ומיועדים לקהלי יעד מגוונים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית בקרב הצרכנים.

גם המותגים הבינלאומיים משחקים תפקיד חשוב בשוק העוגיות הישראלי. עוגיות "אוראו" ו"לוטוס" נחשבות למותגים בינלאומיים מצליחים מאוד בשוק המקומי, וזוכות לפופולריות רבה בזכות טעמן הייחודי והחדשנות במוצריהן.

בנוסף, עוגיות "פתי בר" של חברת אסם מהוות חלק משמעותי מהמכירות. עוגיות אלו, שהן חלק מהתרבות הישראלית זה שנים רבות, משמשות כבסיס למתכונים רבים והן מוכרות כמעט בכל בית בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
פערי מחיר רבע לשבע. מערכת וואלה, צילום מסך
פערי מחיר רבע לשבע/צילום מסך, מערכת וואלה
פערי מחיר גרדנה. מערכת וואלה, צילום מסך
פערי מחיר גרדנה/צילום מסך, מערכת וואלה

לא עפים על המותג הפרטי

בשוק מוצרי העוגיות והוופלים ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים תחת המותגים הפרטיים של רשתות השיווק השונות. מוצרים אלו לעתים קרובות זהים במרכיביהם למותגים הידועים, אך מוצעים במחירים מוזלים יותר. בבדיקת מוצרים תחת המותג הפרטי של רשת קרפור נמצאו פערי מחירים של עד 150%.

לדוגמה, ופל גרדנה של המותג לואקר במשקל 200 גרם נמכר במחיר של 15.90 שקל, בעוד המוצר המקביל של המותג הפרטי נמכר בקרפור ב־5.90 שקלים בלבד. מוצר בשם המותג מחנה יהודה, המקביל לסדרת "רבע לשבע" של עלית, הושק לאחרונה ברשת מחסני השוק במחיר של חמישה שקלים בדיוק - פער של יותר מ־150% מהמותג הידוע. חברת רזיט השיקה סדרת מוצרים מקבילים למוצרי "רבע לשבע" של עלית, גלילי ופל במילוי קרם שוקולד השחר המוצע לצרכן בכ־50% פחות מהמותג הידוע.

ד"ר חזי גור מזרחי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על הוזלת סל הקניות לפסח 
3.4.24. אולפן וואלה, מערכת וואלה
גור מזרחי. רבים מהמותגים החדשים לא מצליחים להשתלב בשוק המקומי/מערכת וואלה, אולפן וואלה

גם הפערים בין המוצרים בין רשת לרשת עשויים להיות משמעותיים. ערגליות עוגיות במילוי בטעם שוקולד של אסם (300 גרם) תומחרו בשמונה שקלים ברשת שופרסל דיל - פער של 66.25% לעומת המחיר ברשת טיב טעם (13.30 שקל). "פתי בר" בטעם שוקו עם מילוי קרם פינוקי וניל של אסם (220 גרם) נמכרו ברשת יוחננוף בשמונה שקלים, וב־12.90 שקל בשופרסל דיל (61.25%). אותו פער מחירים נרשם בין שתי הרשתות גם במוצר אצבעות "פתי בר" מצופות שוקולד, גם כן של אסם (180 גרם). ואילו הפער בין מחיר ביסקוויט עד חצות בשוקולד חלב (200 גרם) עומד על 50.42% - 11.90 בוויקטורי, בסופר אלונית - 17.90 שקל.

לסיכום, המגוון הרחב של המוצרים הפרטיים מציג מוצרים ופתרונות הוגנים לצרכן בקטגוריה. עם זאת, לאורך זמן הצרכן הישראלי ממשיך להיות נאמן למותגים הידועים והיקרים יותר, זאת למרות הפתרונות המוזלים והאיכותיים המוצעים תחת המותגים הפרטיים. נאמנות זו נובעת ככל הנראה מהאמון שהצרכן רוחש לאיכות ולמוניטין של המותגים המובילים בשוק.

הנתונים מבוססים על עדכון רשתות השיווק לאתר משרד הכלכלה ומעובדים באמצעות אתר פרייסז, chp ופרסום רשתות השיווק. המחקר בוצע על ידי המכון לחקר הקמעונאות ט.ל.ח

הנתונים נכונים לתאריך 16/7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully