וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת עבודה: פגישת הגישור כשלה, עורך הדין קיבל אירוע מוחי

24.7.2024 / 6:45

פגישה חשובה לא עלתה יפה והלקוח החשוב עמד בפני תשלום של עשרות מיליונים למדינה, עורך הדין שייצג אותו חזר הביתה והתמוטט. כעת הוכר האירוע כתאונת עבודה

בווידאו: תאונת עבודה של פורץ הובילה את המשטרה אליו ואל שותפו לפשע/דוברות משטרת ישראל

בעל משרד ותיק לעריכת דין בשנות ה-45 לחייו, חטף אירוע מוחי שעות אחדות לאחר שהבין שבגלל שפגישת הגישור התפוצצה, הלקוח הכי חשוב למשרדו יצטרך לשלם לרשויות המדינה עשרות מיליוני שקלים.

מהתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה בתל אביב על ידי בא כוחו, עורך דין אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות', עולה כי לפני כ-3 שנים התקיימה פגישת גישור עם רשות ציבורית בתיק תקדימי של אחד הלקוחות הכי חשובים של עורך הדין שייצג אותו בהליך הגישור.

עוה"ד הגיש ערר בשם הלקוח שלו על דרישת תשלום אסטרונומית מצד המדינה וסוכם כי המחלוקת תיושב באמצעות גישור. לקראת הפגישה עוה"ד השקיע שעות רבות להכנת החומרים והטיעונים ואף קיים שיחת הכנה עם הלקוח. עורךה דין ייחס חשיבות רבה בהצלחת הגישור לאור ייחודיות ההליך, טיב המחלוקת והיקפה.

במהלך הפגישה הוא כעס מאוד על כך שנציג המדינה לא הסכים לטענותיו והציג עמדה נוקשה מאוד בקשר למחלוקות, תוך נטייה שלא להתפשר. אם לא די בכך, עוה"ד התרשם שהמגשר מצדד בעמדתו של נציג המדינה והוא חשש מכישלון הגישור בו הוא והלקוח החשוב תלו תקוות לא מועטות.

עורך דין כועס. ShutterStock
עורך הדין חשש מכישלון הגישור בו הוא והלקוח החשוב תלו תקוות לא מועטות/ShutterStock

על רקע המחלוקת הקשה, הישיבה הסתיימה ללא הסכמה ולאחר אותה ישיבה, עוה"ד היה טרוד מתוצאת הפגישה ומתגובתו המתלהמת. בהגיעו לביתו חש חולשה ועייפות ניכרת אך בתחילה לא ייחס לכך חשיבות מיוחדת ובשעת ערב מוקדמת קיבל אירוע מוחי, במהלכו חש חולשה בפלג גופו השמאלי שהביאה לנפילתו מהספה עליה שכב.

בהמשך הוא איבד את ההכרה למספר רגעים והתקשה בדיבור. בתו הצעירה שהבחינה בכך, הזעיקה את אימה ושכן שהזמינו אמבולנס שפינה אותו לבית החולים, שם אושפז לשבוע ימים האירוע המוחי.

רופא הביטוח הלאומי דחה התביעה בטענה להיעדר קשר סיבתי בין האירוע החריג אשר אירע לעו"ד במהלך הגישור, לבין האירוע המוחי שאירע לו בעקבותיו וכי זה האחרון התפתח על רקע תחלואה טבעית עת סבל מהשמנת יתר ולחץ דם.

בא כוחו עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות' ערער על החלטת הדחייה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וטען בין היתר כי האירוע המוחי נגרם כתוצאה מאירוע חריג, חד פעמי ופתאומי שאירע בפרק זמן מוגדר. לדבריו, על אף העובדה שעבודתו של בא כוחו - עורך הדין שהשתתף בגישור, כרוכה בלחצים והתכתשויות עם עורכי דין אחרים, הוא לא היה מורגל לחוש בלחץ הנפשי הקיצוני בו היה מצוי באותו אירוע.

הוא טען כי עוה"ד חש שפשרה בהליך ששוויו עשרות מיליוני שקלים, עומדת להיכשל וזאת בתיק משפטי גדול ותקדימי של אחד הלקוחות הכי חשובים שלו, מה עוד שהנוכחים בהליך הגישור היו עדים לאירוע החריג.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
עו"ד אלישר פיינגרש, משרד מרקמן טומשין ושות'. יח"צ,
עו"ד אלישר פיינגרש, משרד מרקמן טומשין ושות'/יח"צ

בעקבות הגשת הערעור לבית הדין, הביטוח הלאומי חזר בו מדחיית התביעה והחליט להכיר בקשר בין האירוע המוחי לגישור המלחיץ וקבע כי מדובר בתאונת עבודה.

בעקבות הכרה באירוע המוחי כתאונת עבודה, עוה"ד יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור נכות ממנה הוא סובל ובהתאם לכך תיקבע הקצבה לה יהיה זכאי כל ימי חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully