וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למסעדנים: הטיפים למלצרים לא יחויבו במע"מ, בינתיים

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 14:00

ראש רשות המסים, שי אהרונוביץ' הסכים כי כי עד להחלטה סופית בעניין, לא יחשב טיפ למלצר כחלק מהכנסות בית העסק. נשיא לשכת יועצי המס: "שינינו את המציאות עבור הענף ואפשרנו לו לנשום לרווחה". במקביל, ח"כ אליהו רביבו הגיש הצעת חוק כדי לעגן סופית את הנושא בחקיקה

שירות גרוע. ShutterStock
מלצרים, אתם יכולים להירגע - בעל המסעדה לא חייב לשלם מע"מ על הטיפים שלכם/ShutterStock

ניצחון, לפחות זמני, לענף המסעדות, לשכת יועצי המס בישראל, איגוד המסעדות ועמותת "מסעדנים חזקים יחד": הגזרה שביקשה רשות המסים להשית עליהם, בדמות חיוב התשר (טיפ) המשולם למלצרים ככל הכנסה אחרת של בית העסק, הושהתה לפי שעה, ונשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, משוכנע כי תבוטל כליל.

כך עולה גם מהצעת חוק שהגיש ח"כ אליהו רביבו, שמבקש לעגן את הנושא - שזכה לפופולריות רבה בקרב חברי כנסת רבים - בחקיקה שתקבע סופית כי "טיפים" יהיו פטורים ממע"מ.

ההבהרה שפרסמה רשות המסים, הגיעה בתום פגישה של מנהל הרשות, שי אהרונוביץ' עם גינדי, יקיר לסיצקי - יו"ר אגידו המסעדות ותומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד". בתום הפגישה הוציאה רשות המסים הבהרה לפיה לא תפעל לגבות תשלום מע"מ בגין הטיפים המשולמים למלצרים.

"הודעת רשות המסים שינתה את חובת תשלום המע"מ על הטיפים, אשר היוותה איום משמעותי על הישרדותו של ענף המסעדות, שינתה את המציאות עבור ענף זה ואפשרה לו לנשום לרווחה", סיפר גינדי לוואלה.

האם נוכחו ברשות כי אין בסיס חוקי לדרישתם, בעקבות שורה של פסקי דין בנושא? אין לדעת - מכל מקום, אם תתקבל הצעת החוק של ח"כ רביבו, יהווה הדבר סוף מוחלט לסאגה.

ירון גינדי 7. ראובן קסטרו
רו"ח ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס בישראל. אנחת רווחה נשמעה בענף המסעדנות/ראובן קסטרו

המסעדות היו נפגעות

תחילת הפרשה, כפי שפורסם כאן לראשונה, היא בהחלטה של רשות המסים לראות בטיפים כהכנסה המתקבלת בעסק, לכל דבר ועניין - ומשום כך לחייב את בעל העסק בתשלום מס על הטיפים, דבר שהיה עלול לפגוע עוד בענף שסובל גם כך מהמצב הביטחוני.

החלטה זאת של רשות המסים הגיעה לאחר שבעלי מסעדות ששילמו את המע"מ בגין טיפים, דרשו החזר, לאחר פסיקת בית המשפט, אך הרשות הודיעה כי תחייב אותם במע"מ, הודעה שמשכה בינתיים, בעקבות הפגישה המרובעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully