וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האיום הבטחוני: פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 1:18

חברת הדירוג פיץ' הורידה הלילה (שלישי) את דירוג האשראי של ישראל מ-A+ ל-A עם תחזית שלילית לעתיד. סוכנות הדירוג מציינת את המלחמה בעזה, שעשויה לדבריה להיגרר לתוך שנת 2025 ובכך לעלות את הוצאות תקציב הביטחון יחד עם החשש למלחמה אזורית בכמה חזיתות

גפני בוועדת הכספים: "איך זה שדירוג האשראי לא יורד?"/מערכת וואלה

חברת הדירוג פיץ' הורידה הלילה (שלישי) את דירוג האשראי של ישראל מ-A+ ל-A עם תחזית שלילית לעתיד. זאת, על רקע המתיחות המתגברת במזרח התיכון והמשך הלחימה ברצועת עזה.

סוכנות הדירוג מציינת את המלחמה בעזה שעשויה לדבריהם להיגרר לתוך שנת 2025 ובכך לעלות את הוצאות תקציב הביטחון יחד עם החשש למלחמה אזורית בכמה חזיתות. הסוכנות גם מציינת את העובדה של אי היציבות הפוליטית בעקבות פירוק ממשלת החירום וחזרה לקואליציה המקורית.

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
יצטרך למצוא פתרונות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

בחברה הצביעו על הלחימה המתמשכת, שצפויה להוביל ב-2024 לגירעון של 7.8 אחוזים מהתמ"ג. "מנקודת מבטנו, המלחמה בעזה עלולה להיגרר ל-2025 ולהתרחב לחזיתות נוספות. יחד עם אבדות בנפש, אנו צופים הגדלה בתקציב הביטחון, הרס תשתיות ועוד נזקים רבי היקף, מה שמוביל להפחתת האשראי של הכלכלה הישראלית".

יש לציין כי באפריל האחרון פיץ' כבר התריעה על אפשרות להורדת הדירוג, אולם האיום התממש רק כעת. הבעיה היא התחזית השלילית, שפירושה איום בהורדת דירוג נוספת. קודם לפיץ' הורידו מודיס ו-S&P את הדירוג.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עלי ח'אמנאי. רויטרס
ציינה את המתיחות המתגברת במזרח התיכון כגורם משפיע. המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי/רויטרס

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב להורדת הדירוג ע"י חברת פיץ' בכך שמדובר בתוצאה טבעית של המלחמה. "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת קיום, הארוכה ביותר והיקרה ביותר בתולדותיה", אמר. "מלחמה שמנוהלת במספר חזיתות במקביל ונמשכת כבר כמעט שנה. הורדת הדירוג בעקבות המלחמה והסיכונים הגיאופוליטיים שהיא מייצרת היא טבעית".

"כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות", המשיך שר האוצר. "המדדים הכלכליים מצביעים על חוסנו של המשק ועל אמון גבוה שאנו זוכים לו בשווקים. בע"ה אנחנו ננצח את המלחמה בכל החזיתות, נשיב את הביטחון ונעלה את המשק ממלחמה למסלול צמיחה. נעביר תקציב אחראי שימשיך לתמוך את כלל צרכי המלחמה בחזית ובעורף עד הניצחון, תוך שמירת מסגרות פיסקליות וקידום מנועי צמיחה. מהר מאוד גם דירוג האשראי ישוב לעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully