וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחת מנכ"ל סלקום: "סירב לבקשת בעלי החברה החדשים לפטר מאות עובדים"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 9:40

קרן פורטיסימו, שהשלימה במאי האחרון את רכישת השליטה בקבוצת סלקום, ביקשה לבצע צעדי התייעלות בחברה הכוללים פיטורי מאות עובדים למרות תוצאות שיא. לדברי גורמים המעורים בפרטים המנכ"ל סירב ובשל כך הודח. הקרן סירבה להגיב

סלקום טי וי/סלקום

שוק ההון קיבל בהפתעה אתמול (ג') את הפרסום התקשורתי, כי 'פורטיסימו קפיטל', בעלת השליטה בקבוצת סלקום ישראל (כ-36%), מבקשת להחליף את דניאל ספיר, מנכ"ל קבוצת סלקום ישראל. זאת לאחר כ-5 ימים בלבד מפרסום תוצאותיה הכספיות של הקבוצה לרבעון השני של השנה.

הדוחות הוגדרו כ"טובים ביותר מזה 8 השנים האחרונות", וזאת תחת ההובלה הניהולית של ספיר, שנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה בתחילת 2022. באמצע חודש מאי השנה השלימה קרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל את רכישת מניות דסק"ש בסלקום והפכה לבעלת השליטה בה.

לצד הפרסום התקשורתי אודות החלפת המנכ"ל יצאה הודעה חריגה מטעם ועד עובדי החברה, המצהירה על עמידה מאחורי ספיר ועל "משבר אמון", כלשון ההודעה, שנוצר בין העובדים לבין בעלי השליטה החדשים בחברה בעקבות הכוונה להחליפו.

בחינת הנושא מעלה, כי ייתכן וחלק מרצון בעלי השליטה להחליף את ספיר נובע מסירובו לשתף עימה פעולה בצעדי התייעלות הכוללים פיטורי עובדים, וכי זו גם הסיבה לעמידה האיתנה של וועד העובדים מאחורי ספיר.

דניאל ספיר. סיון פרג',
ספיר. הודעה חריגה מטעם ועד עובדי החברה שהצהירו על עמידה מאחורי המנכ"ל ומשבר אמון עם בעלת החברה/סיון פרג'

אורי אורן, יו"ר ועד עובדי חברת סלקום, אמר לוואלה כסף, כי "עמידת העובדים מאחורי מנכ"ל החברה מוכיחה את הקשר האמיץ והחזק שנוצר בין הנהלת החברה לעובדים, אשר הוכיח עצמו עם פרסום דוחות החברה, שהיו הדוחות הכספיים הטובים ביותר שלה ב-8 השנים האחרונות.

"למרות התוצאות הכספיות, נודע לנו כי בעלי החברה החדשים דרשו מהמנכ"ל לבצע צעדי התייעלות הכוללים פיטורי מאות עובדים, וכי המנכ"ל סירב לכך לאור אופן ואופי העבודה שהושג בחברה שגם הוביל לאותן תוצאות".

לוואלה כסף נודע, כי ההתייעלות שנשקלה כללה פיטורי מאות עובדים, שמספרם מוערך בכ-100-200 מעובדי הקבוצה, המכילה כ-3,200 עובדים בחברות סלקום, גולן טלקום ודינמיקה. כ-1500 מהעובדים הם נציגי שירות ומוקדנים, אשר התחלופה בהם גבוהה, והפיטורים כוונו בעיקר לעובדי מטה החברה, דוגמת אגפי ההנדסה, שיווק, כספים וכו'.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סלקום. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חנות סלקום. "רוב העובדים שאליהם מכוונים את צעדי ההתייעלות נמצאים בחברה עשרות שנים"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אורן סירב להתייחס למספר המפוטרים האפשרי במסגרת צעדי ההתייעלות המבוקשים, לכאורה, אך הוסיף כי "חתמנו על הסכם קיבוצי לפני עשור שעלותו 170 מיליון שקל, והינו הגבוה ביותר שנחתם בחברה. למרות עלותו הגענו לתוצאות כספיות גבוהות, ועכשיו הבעלים מכניס את החברה לזעזוע מיותר.

"זו המחויבות שלנו כוועד עובדים למנוע זעזועים בחברה בכלל, ובקרב העובדים בפרט, ואנו לא מוכנים לאפשר הגעה של מנכ"ל חדש עם מחשבות לקצץ בעמל העובדים שעבדו פה שנים.

"רוב העובדים שאליהם מכוונים את צעדי ההתייעלות אף עובדים בחברה עשרות שנים, והיו בה גם בשעותיה הקשות. הם לא עזבו ולא נטשו מתוך אמונה בחברה ובהצלחתה העתידית, ומגיע להם להנות מפירות ההצלחה העתידית שהם תרמו לה.

"בשיחת ההיכרות שהייתה לי עם הבעלים החדשים נאמר לי כי המנכ"ל ימשיך בתפקידו, וכי נראה שהחברה על מסלול טוב, וכי גם אם יהיו שינויים הם לא ייעשו באופן חד צדדי. אך אז מגיע מהלך מצד אותם הגורמים שהבטיחו דברים מסוימים, והפתיעו עם צעדים אחרים. כך שנוצר חוסר אמון בינינו לבין הבעלים, ועל הבעלים כעת להוכיח אחרת ולתקן את האמון."

קרן פורטיסימו סירבה להגיב וכך גם חברת סלקום.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully